تاثیر رنگ زرد و کاربرد زرد آفتابی در دکوراسیون داخلی

تاثیر رنگ زرد و کاربرد زرد آفتابی در دکوراسیون داخلی

تاثیر رنگ زرد : در این مقاله می‌ببینید که رنگ زرد آفتابی برای اشخاص در سرتاسر جهان چه معنایی دارد و درمی‌یابید که چگونه از رنگ زرد در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. در این مقاله ما در مورد معنای رنگ زرد صحبت می‌کنیم و از جنبه ها و دیدگاه‌های مختلف از جمله طراحی، روانشناسی فلسفه و طبیعت این رنگ را مورد بررسی قرار می‌دهیم، از چگونگی استفاده از رنگ زرد در هنر باستانی فنگ شویی تا احساسی که این رنگ برای ما ایجاد می‌کند. بیاید در مورد این رنگ آفتابی اندکی بیشتر بدانیم.

رنگ زرد و تاثیر آن بر روی احساسات

زرد رنگ نشاط، شادابی و انگیزش ذهنی است. زرد لیمویی روشن کننده است و بیداری و هوشیاری را تقویت می‌کند، درحالی که رنگ زرد طلایی گرم و آرامش بخش است.

تاثیر رنگ زرد در فنگ شویی

در اصل، فنگ شویی مربوط به مفهوم نیروی زندگی یا جریان انرژی در خانه است. در فنگ شویی، رنگ زرد نماد عناصر زمین، سلامتی و حیات است.

زرد برای مرکز اتاق که به عنوان منطقه سلامتی در فنگ شویی تعریف می‌شود یا هر جایی دیگری که قصد دارید احساس گرما، سلامتی و گفت و گوی صمیمانه را در آن بالا ببرید رنگ خوبی است.

رنگ زرد در طبیعت

زرد در فضای بیرون از منزل، تداعی گر آفتاب، نرگس‌های بهاری، لیموهای رسیده و برگ های بعضی از درختان در پاییز است. این رنگ برای تماشا کردن جذاب است و طوری طراحی شده است که توجه زنبورهای عسل را به خود جلب کند. رنگ زرد در طبیعت گاهی اوقات نشانه خطر است مثل یک مار زرد رنگ.

زرد به اندازه آبی و سبز در طبیعت گستردگی ندارد و به صورت پراکنده به کار رفته است.

زرد و چاکراها

برخی از هندوئیسم و بودایی‌ها به وجود مراکز انرژی در بدن با نام چاکراها اعتقاد دارند. شبکه چاکرای خورشیدی در محل معده قرار گرفته است که با رنگ زرد مرتبط است.

گفته شده است که این چاکرا نشان دهنده قدرت، اعتماد به نفس، کنترل خود، عزت و اعتبار است.

زرد انتخاب رنگ خوبی است برای هر جایی که می‌خواهید حس اعتماد به نفس و کنترل آن را بالا ببرید.

تاثیر رنگ زرد در طراحی

رنگ زرد در خانه می‌تواند فورا اثر شادابی و روشن کنندگی  داشته باشد. اندکی رنگ زرد تاثیر قابل توجهی می‌گذارد، بنابراین بهتر است از این رنگ برای دیوارهای شاخص، کوسن ها، گلدان ها و لوازم دکوری استفاده کنید. اضافه کردن کاسه پر از لیموهای تازه ترفندی کلاسیک برای درخشان کردن فوری یک فضا است.

استفاده از رنگ زرد در خانه

رنگ های زرد از کمرنگ و متمایل به کرمی گرفته(همانند این خانه ویلایی ) تا زرد روشن آفتابی گستردگی دارند. طیف زردی که انتخاب می‌کنید بستگی به استایل کلی مورد علاقه شما دارد.

خانه‌های سنتی، روستایی و کلبه‌ای به خوبی با رنگ های کمرنگ، کرمی و طلایی گرم هماهنگ می شوند درحالی که فضاهای مدرن یا فضاهای نیمه سنتی بیشتر با رنگ‌های شادتر و پرزرق و برق تر زرد همخوانی پیدا می‌کنند.

رنگ زرد و خود شما

شناخت خود بهترین راه برای تعیین این که رنگ زردی مناسب شماست و کجا باید آن را استفاده کنید می‌باشد.

برای برخی ها، اتاق خواب زرد کره‌ای، همانند آنچه در تصویر می‌بینید آرامش بخش و دلپذیر است درحالی که ممکن است همین اتاق از نظر دیگری مهیج و تحریک کننده باشد که خواب رفتن در شب را دشوار می‌کند.

شروع کردن از کوچک همیشه ایده معقولانه ای است مخصوصا زمانی که بخواهید از  رنگ های جسورتر زرد استفاده کنید؛ قبل از رنگ کردن دیوارها با زرد چند کوسن با این رنگ را امتحان کنید.

بررسی بیشتر تاثیر رنگ زرد

سعی کنید یک یا چندتا از روش‌های زیر را به کار ببرید تا آگاهی از رنگ مورد علاقه خود را تقویت کنید.

رنگ زرد را در مقادیر کوچک برای مثال با قرار دادن گلدان هایی با شکوفه های زرد در اتاق های مختلف در تزئین و دکوراسیون منزل خود به کار ببرید.

مقداری لیموی تازه زرد رنگ خریداری کنید و آن را در کاسه‌ای بر روی میزتان به نمایش بگذارید.

عکس‌هایی از تمام چیزهای زردی که در طول یک روز یا هفته می‌بینید بگیرید و آن ها را مرور کنید. شما حتی می‌توانید آن ها را در یک آلبوم عکس جمع آوری کنید.

به مغازه پارچه فروشی یا مرکز طراحی، جایی که پارچه‌ها با رنگ‌های مختلف دسته بندی شده اند بروید و به قسمت رنگ‌های زرد مراجعه کنید. ببینید چه رنگ زردی شما را بیشتر به سمت خود جذب می‌کند و چند عکس از آن بگیرید اگر می‌خواهید آن را به خاطر بسپارید.

به مغازه رنگ فروشی بروید و چند تراشه رنگی زرد تهیه کنید.

 

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz