بوستان رازی ، مجموعه ای فرهنگی ورزشی در تهران

بوستان رازی ، مجموعه ای فرهنگی ورزشی در تهران

بوستان رازی ، مجموعه ای فرهنگی ورزشی در تهران

فرهنگسرای رازی یکی از فرهنگسراهای بزرگ و جالب توجه شهر تهران است که خدمات فرهنگی و تفریحی بسیاری در مساحتی بالغ بر 42 هکتار برای ساکنان منطقه ی 11 پایتخت ارائه می کند . این فرهنگسرا میزبان مراسم های مختلف از جشن ها و جشنواره ها تا تئاتر و فیلم و نمایش مردمی است.

r1

بوستان رازی در یکی از باغ های جنوبی و قدیمی تهران واقع شده است و نزدیک به یکی از دروازه های قدیمی این شهر در سال 1376 تاسیس شده است. از جمله امکانات موجود در این پارک می توان به زمین های متعدد ورزشی شامل چهار زمین فوتبال کوچک و یک زمین فوتبال بزرگتر که در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد ، همچنین مسابقات تیم های فوتبال در سنین پایین تر در آن برگزار می شود که فضای پارک شور و حال خاصی به آن می بخشد ؛ امکانات متعدد ورزشی در این پارک بسیار گسترده است که نشان دهنده ی اهمیت ویژه ی این پارک در توسعه ی فعالیت های ورزشی و گسترش فرهنگ تندرستی در میان افراد این منطقه است. یکی دیگر از این فضاهای ورزشی ، جاده ی سلامتی است که در آن دستگاه های ورزشی در طول مسیر پارک قرار گرفته اند. قایقرانی ، پینت بال و سالن های ورزشی از دیگر تعابیر ورزشی در این پارک است.

بخش دیگر قابل توجه در بوستان رازی مسجد آن است که دارای معماری منحصر به فرد است و فضاسازی آرامش بخش آن ، افراد را به سوی خود جلب می کند.

بوستان-رازی17

یکی از دلایل بی همتا بودن بوستان رازی در میان پارک های شهر تهران ، وجود دریاچه ای با مساحت سه هکتار است. در این دریاچه می توان ماهیگیری کرد ، همچنین قایق های پدالی هم برای گشت روی دریاچه در نظر گرفته شده است. از ویژگی های دیگر دریاچه ی رازی می توان به فانوس دریایی آن اشاره کرد که بر زیبایی دریاچه افزوده است و بلند ترین نقطه ی پارک محسوب می شود و از این قسمت کل پارک قابل مشاهده است.

1111111111111 561

بنای فرهنگسرای پارک در سال 1381 گذاشته شد و در نهایت فرهنگسرای رازی نام گرفت. هدف اصلی این مجموعه ی فرهنگی ،‌ گرد هم آوردن اعضای خانواده در کنار یکدیگر و استحکام پیوند میان آن هاست. در این فرهنگسرا کلاس های متعدد علمی و آموزش برای ارتقای سطح فرهنگی ساکنین این منطقه برگزار می شود. کتابخانه ها و نگارخانه های متعدد و یک مهد کودک از دیگر بخش های تشکیل دهنده ی این مجموعه هستند.

یک بازارچه ی سنتی هم در مجموعه ی بوستان رازی قرار دارد.

 

گرداوری در تحریریه پویانو | نبیلو

 

مطالب پیشنهادی:

پارک بانوان ریحان در کرج

آبشار تهران بوستانی زیبا در دل کوه