این بلوک های بتنی خودساخته زمان اجرای ساختمان را ۵۰ %کاهش می دهند

این بلوک های بتنی خودساخته زمان اجرای ساختمان را ۵۰ %کاهش می دهند

این بلوک های بتنی خودساخته زمان اجرای ساختمان را ۵۰ %کاهش می دهند ، یک بخش در حال ظهور در صنعت ساخت‌وساز ، سیستم جدیدی را توسعه داده است که نه تنها زمان اجرا و هزینه‌ی پروژه را کاهش می‌دهد ، بلکه مشکلات مسکن محروم‌ترین مناطق مکزیک را نیز حل می‌کند. شرکت‌های ملی ، نشات گرفته از تکنیک‌های ساخت‌وساز شناخته شده، و از طریق طرح‌های پیشنهادی که از از متریال کمتری استفاده می‌کنند و قدرت ساختاری و راحتی بیشتری دارند پا به عرصه بازارهای بین‌المللی گذاشته‌اند. آنها همچنین در حال معرفی مواد هوشمند سازگاری هستند که با هر نیاز ساخت‌وسازی تطبیق‌پذیر باشد.

بلوک های بتنی خودساخته
بلوک های بتنی خودساخته

به عنوان بخشی از صنعت این پیشرفت جدید، ژوان مانوئل ریس(Juan Manuel Reyes)ازArmados Omega و معمار Jorge Capistrán ، یک سیستم اجرای کم‌هزینه و جدید را ایجاد کرده‌اند که زمان اجرا را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. این سیستم از بلوک‌های مدول استفاده می‌کند و نیازمند بیندر ، مخلوط و نیروی کار ماهر نمی‌باشد.

بلوک Armo ، که توسط Armed Omega ایجاد شده است ، در اواخر سال ۲۰۱۵ با اعلامیه مطبوعاتی رسمی توسط شورای علوم و فناوری مکزیک آغاز به کار کرد. ژوان مانوئل ریس در رابطه با هدف شرکت توضیح می‌دهد ” هدف ما یک روش ساخت و ساز نوین بوده است تا به جامعه مکزیک در جهت تامین تقاضا برای مسکن مناسب و معقول کمک کند. ”

بلوک های بتنی خودساخته
بلوک های بتنی خودساخته

فرایند تولید برای بلوک‌های سنگی با استفاده از روش‌های تولید بر اساس مواد بازیافتی و مصرف کم آب می‌باشد. تیم تولیدکنندگان علاقمند است که یک سیستم خودساخته در مقیاس مختلف و با نیازهای مختلف را به بازار عرضه نماید.

جورج کاپسترن ، فردی که این سیستم ابتکاری را به صورت عملی در پروژه بسط داده شده توسط وزارت توسعه اجتماعی به کار برده است ، او بیش از ۳۰۰ خانه را در سیرانگرا ، پوئبلا مکزیک ساخته است.

3

ژوان مانوئل ریس اظهار می‌کند ” این سیستم از ۶ تکه خودمونتاژ تشکیل شده است که خود را ساپورت می‌کنند. میل فلزی هر ۸۰ سانتیمتر قرار می‌گیرد. سازه ای را ایجاد می‌کند که می توان لوله‌ها و سیم‌ها به راحتی اجرا گردند بدون اینکه نیازی به فونداسیون ویژه‌ای باشد.

ایده‌ی این مونتاژ مشخص ، که مشابه با یک پازل می‌باشد ، سیستم ساختمانی برای اجرای وجوح ساختمان می‌باشد که فرایند مونتاژ را کامل می‌کند و هزینه ساختمان‌های بلند کاهش پیدا می‌کند.

4
مدیر این پروژه ، ژوان ریس می گوید: این روش اجرا به کارگران کمک می‌کند چرا که آنها دیگر نیازی به آموزش های گسترده جهت پیاده سازی این سیستم ندارند.

با یک کارخانه تولید در چولولا ( در پوئبلا مکزیک) ، این شرکت مکزیکی به تولید المان های جدید ادامه می‌دهد تا محصولات و عملکرد این محصولات را تنوع ببخشید . این محصولات می توانند به عناصر دکوراتیو گوناگون در قطعاتی با رنگ ها ، طرح ها و رویه مختلف ارائه شوند ، به این امید که جایگزین سیستم سنتی قرار بگیرند ، هزینه‌ها را به طور قابل توجهی در بخش های متخلف اجرا و مسکن در مکزیک را کاهش دهند.

منبع: archdaily

گردآوری و ترجمه در تحریریه پویانو | پردیس ترکمان زاده