بررسی طراحی داخلی آپارتمان های کوچک : 50 متر مربع یا کمتر

بررسی طراحی داخلی آپارتمان های کوچک : 50 متر مربع یا کمتر

بررسی طراحی داخلی آپارتمان های کوچک : 50 متر مربع یا کمتر

یک آپارتمان 50 متر مربعی ممکن است برای خیلی ها بزرگ به نظر نیاید اما برای عده ای دیگر فضای بسیار مناسبی برای تبدیل کردنش به یک خانه گرم و راحت است. ما لیستی از چند آپارتمان کوچک که هوشمندانه و با سلیقه چیده شده بودند را جمع آوری کرده ایم.

رنگ سفید لزوما کسل کننده نیست

سفید رنگی است که به هر خانه ای می آید و اصلا هم خسته کننده و بی روح  نخواهد بود اگر با سایر لوازم خانه بتوانید ترکیب رنگ های زیبایی ایجاد کنید مانند بالش، مبلمان، کارهای هنری. فقط کافی است کمی از قوه تخیل و خلاقیت خود استفاده کنید.

نورپردازی همه چیز است!

اگر می خواهید فضای جذاب و متفاوت از خانه خود بسازید اول از همه سراغ نورپردازی آن بروید. یک لوستر بالای میز ناهارخوری، یک چراغ رومیزی برای مطالعه، چراغ آویزهای بالای تخت هر یک با روشن و خاموش شدن طرح های متفاوتی از فضا ایجاد می کنند.

1

آپارتمانی در Darlinghurst استرالیا

هرچه آپارتمان کوچک تر باشد کیفیت جاسازی باید بهتر باشد. در این آپارتمان تمامی اثاث و وسایل خانه به گونه ای در دیوارهای جاسازی شده که ظاهری بسیار ساده و تمیز به خانه داده است. حداقل استفاده از مبلمان و روشنایی کافی فضا را بزرگتر هم جلوه می دهد.

2

یک خانه توریستی در مجارستان

برای زوجی که همیشه در سفر است یک خانه ساده و منظم بهترین مکان برای استراحت بین سفرهایشان است. یک تخته میخی بزرگ بر روی دیوار اتاق خواب و آشپزخانه هم برای جاسازی وسایل هم دکوراسیون جالب، بسیار مناسب است در عین حال که فضای اتاق خواب را باز و نورانی نگه داشته و خود چوب هم فضا را ساده و شیک کرده است. 3

مکانی بسیار کوچک و مینیمالیست در لهستان

طراح این خانه Szymon Hanczar است و از نظر او داشتن وسایل بیشتر به منزله شادتر زندگی کردن نیست. در این خانه کوچک وسایل فانتزی مانند نردبان، ننو (تخت توری معلق)، و آویزان کردن دوچرخه به دیوار، زیبایی و قابلیت های خانه را دو برابر کرده است.

4

یک فلت( واحدمسکونی آپارتمانی) در سوئد

در این فلت مدرن موارد جالب و چشمگیر زیادی استفاده شده است. حضور پنجره ها باعث شده که فضا بزرگ تر و نورانی تر به نظر برسد. با حفظ سبک اسکاندیناویایی و استفاده از مجموعه رنگ های همگن نمای مدرنی به فلت داده شده است. اتاق خواب به خوبی مخفی شده در حالی که فقط یک نیم دیوار آن را از اتاق نشیمن جدا کرده است. پاسیو بیرونی یکی از بزرگترین فضاهای این خانه است و همانند یک اتاق نشیمن دوم می توان از فضا و هوای آن لذت برد.

طراحی داخلی آپارتمان های کوچک : 50 متر مربع یا کمتر
طراحی داخلی آپارتمان های کوچک : 50 متر مربع یا کمتر

یک استودیوی سوئدی

معمار این استودیو برای بازسازی آن ابتدا دیوار بین آشپزخانه و اتاق نشیمن را برداشت در نتیجه تنها وجه جدا کننده آشپزخانه از سالن، تفاوت در کاشی در یکی و کفپوش پارکت در دیگری است. همچنین با استفاده از رنگ خاکستری ملایم به خوبی توانسته فضای استراحت را از فضای نشیمن و آشپزخانه تفکیک کند.

طراحی داخلی آپارتمان های کوچک : 50 متر مربع یا کمتر
طراحی داخلی آپارتمان های کوچک : 50 متر مربع یا کمتر

بر فراز شهر، سوئد

این آپارتمان زیر شیروانی با داشتن یک سقف طاق بلند و پنجره های مرمر برخلاف دیگر زیر شیروانی های تاریک و گرفته، سنت شکنی کرده است. آشپزخانه مدرن آن با کابیت آشپزخانه چوب بسیار چشمگیر است. مبلمان ساده آن شامل میز و صندلی ساده در آشپزخانه و دو صندلی چوبی ساده در فضای نشیمن آن نیز قابل توجه است.

طراحی داخلی آپارتمان های کوچک : 50 متر مربع یا کمتر
طراحی داخلی آپارتمان های کوچک : 50 متر مربع یا کمتر

دیوارهای شیشه ای، سوئد

این طرحی است که شما هر روز نمی بینید، اتاق خواب با دیوارهای شیشه ای! این آپارتمان در عین حال که نهایت شفافیت را به رخ می کشد اما دارای عناصر امن و راحت و دوستانه مانند شمع های بزرگ است.

منبع: freshome

گرداوری و ترجمه در تحریریه پویانو| نزاکتی

 

در رابطه با این مطلب بیشتر بخوانید:

پروژه بازسازی آپارتمان دوپلکس با باکس عملکردی

بازسازی آپارتمان کوچک نوستالژیک مناسب یک خانواده

طراحی داخلی بر اساس بودجه شما: طراحی داخلی یک فضا با دو بودجه متفاوت

 

پویانو را در اینستاگرام دنبال کنید

به کانال تلگرام پویا نو بپیوندید