بتن در معماری داخلی

در این بخش، قصد داریم طراحی داخلی چند آپارتمان که از بتن در آنها استفاده شده است را بررسی نماییم:

معماران یک پالت تک رنگ از بتن ، بازالت و چوب هایی که دستی بریده شده اند ؛ هم در خارج و هم در داخل این خانه به کار گرفته اند. قسمتی از دیوار شومینه است به همراه نیمکت سرتاسری بزرگ.



این خانه ی ساحلی اثر آماندا یاتس در نیوزیلند است. این در واقع اتاق نشیمن این خانه است. دیوار شیب دار بتنی که در این جا دیده میشود طراحی سازه های مائوری را منعکس میکند که در داخل زمین حفر شده بودند.



olenne de La Fouchardiere یکی از مهم ترین پروژه های شرکت معماری UK_Based این اتاق زیر شیروانی با مقدار زیادی بتن ساخته شده است. سینک های دو تایی دست شویی فضای زیادی دارند و بسیار بزرگ اند  و میتوان تا تعداد صد حوله از میله ی زیر آن آویزان کرد.



این آپارتمان در برلین قرار دارد و توسط گروه معماری AFGH  ساخته شده است. معماری داخلی ناتمام اما فوق العاده خوبی با دیوار های چوبی و بتنی دارد. ابتدایی و خام اما بسیار شیک



طرح های شورون نور را روی ستون های بتنی در ورودی این خانه ببینید! این ها از استخر با کف شیشه ای که بالا قرار دارد به وجود آمده است. واقعا فوق العاده است!



این پیشخوان از جنس بتن جلا داده شده با قفسه های باز فضای بسیار زیادی را برای نگه داری اسباب و برای کار به وجود آورده و تا حدودی به سبک Rustic  معطوف است.



آشپزخانه ی مدرن صنعتی که ثابت میکند بدون تاریخ انقضاست! این نمونه در کالیفرنیا است. با کاشی های سفید و ملات سیاه ، صندلی های استیل ، آویزهای صنعتی و کف بتونی براق مظهر زیبایی است.



قفسه های بتنی ممکن است اولین انتخاب شما نباشد اما میتواند دلپذیر و منحصر به فرد باشد. کف این خانه هم از بتن جلا یافته است.



این فضای غذا خوری پر از نور با کف بتنی خاکستری پوشانده شده است که کنتراست جالبی با بافت سفید سقف دارد.



سطح خشن بتن و ستون های بزرگ توسط میز چوبی با سطح صاف و صندلی های سیاه مدرن متعادل شده است. آن قوری هم کمی حال و هوای ژاپنی اضافه میکند.



این کاشی های سرامیکی کف با طرح چوب و تونالیته خاکستری خیلی خوب با وان بتنی در این حمام بدون اضافات سازگار است.

 

مطالب مرتبط:

سبک معماری داخلی cottage country سبک های معماری داخلی ، دکوراسیون داخلی سبک پریمیتیو primitive در معماری و دکوراسیون داخلی سبک های معماری (سبک دستیل De Stijl)