با استفاده از جعبه‌های ذخیره‌سازی بر بی‌نظمی منزل غلبه کنید

با استفاده از جعبه‌های ذخیره‌سازی بر بی‌نظمی منزل غلبه کنید

جعبه‌های ذخیره‌سازی ؛ جعبه‌های ذخیره وسایل قابل حمل عالی‌ای هستند که جلوی بی­ نظمی را می­گیرند. گاهی ما تعدادی جعبه داریم که آن­ها را بدون استفاده نگهداری می‌کنیم. موارد زیر نکات خوبی برای استفاده از این جعبه­‌ها هستند.

  1. ابتدا اندازه‌­گیری کنید و سپس خرید کنید

ابتدا ابعاد فضای خالی را اندازه‌­گیری کنید تا در هنگام خرید جعبه مناسب را بخرید. برای وسیله‌ها جایی را در نظر بگیرید که نزدیک به محل استفاده آن­ها باشد. اگر جعبه با اندازه­‌های مورد نیاز پیدا نمی‌کنید با استفاده از جعبه کفش و غیره خودتان درست کنید.

ساماندهی فضا
ساماندهی فضا

      روی آن ‌ها دراز بکشید

زیر تخت خود را با جعبه‌هایی حاوی وسایل مختلف به صورت تمیز و مرتب بچینید. جعبه‌های در دار برای کم شدن گرد و خاک خیلی خوب هستند مگر اینکه خیلی زود به زود تمیز کنید.

ساماندهی فضا
ساماندهی فضا
  1. هدف خود را بر روی هماهنگی بگذارید.

با هماهنگ کردن جعبه‌­ها در هنگام ذخیره کردن آن­ها، باعث می‌شوید که محتویات آن­ها را بهتر بخاطر بیاورید. خلاق باشید و از رنگ­‌ها و الگوهای زیبا برای جعبه­‌ها استفاده کنید و این باعث می‌شود که سیستم طبقه‌بندی خودتان را دوست داشته باشید و به این کار ادامه دهید.

6

  1. این سیستم را به فضای بیرون هم انتقال دهید

با تهیه کردن جعبه‌های خشک، ایمن و تمیز می­‌توانید آن­ها را در حیاط قرار دهید. نیمکت‌هایی که جای ذخیره وسیله دارند گزینه خیلی مناسبی برای حیاط شما هستند و دو هدف شما را تأمین می‌­کنند.

4

     طیقه‌­بندی در ارتفاع بالا

برای فضاهایی با دسترسی کم مانند بالای کمد و یا پشت کابینت قرار دادن وسایل بصورت بسته‌­بندی شده، دسترسی بعدی به آن­ها را بسیار آسان‌­تر می­کند. فقط بسته­‌ها را سنگین نکنید که از دست شما بیفتند.

5

مرتب نگه داشتن قفسه­‌ها

در آشپزخانه با یک نگاه می­‌توان به محتویات جعبه‌های ادویه پی برد. با برچسب زدن و یا استفاده از جعبه‌های خاص آن­‌ها را قابل تشخیص کنید.

6کلک بزنید.

جعبه­‌ها راه حل عالی­‌ای برای اتاق شما هستند. جعبه‌‌های شفاف به شما اجازه می­‌دهند تا وسیله‌های خود را همزمان که از گرد و خاک دور نگه می­دارید آن­ها را در معرض نمایش بگذارید.

7 غلبه بر بی‌نظمی منزل با جعبه‌های ذخیره‌سازی
غلبه بر بی‌نظمی منزل با جعبه‌های ذخیره‌سازی

آن را به گونه­ای طراحی کنید که بچه­ ها دوست داشته باشند.

درمورد اسباب­‌بازی‌های بچه­‌ها، دسترسی و زیبابودن جعبه‌ها مهم است. جعبه­‌ها با اندازه­‌ی متفاوت و در ارتفاع کم از نظر دسترسی بهتر هستند. در هنگام خرید از خود انعطاف نشان دهید زیرا ممکن است جعبه­‌ی مورد نیازتان در اتاق خواب را در فروشگاه وسایل آشپزخانه پیدا کنید. زیرا معمولا جعبه­‌ها با اندازه­‌های متفاوت وجود دارند ولی اگر در فضای مناسب قرار نگیرند کارآمد نخواهند بود.

8

  1. آویزان کردن

آویزان کردن جعبه­‌ها مانند تاقچه است ولی انعطاف­ پذیری آن بیشتر است. در شکل شما جعبه‌های آویزان شده در سرویس بهداشتی را می ­بینید که با زمین فاصله دارند و همین کار نظافت سرویس‌بهداشتی را آسان می­‌کند و در عین حال وسایل مورد نیاز جای مشخصی دارند.

9

  1. تمیز کردن آسان آن­ها را در نظر بگیرید.

سرویس­ های بهداشتی و آشپزخانه خیلی سریع کثیف می ­شوند. پس باید دفعات تمیز کردن خود را افزایش دهید و زیر جعبه ­ها پلاستیک قرار دهید و آن­ها راعوض کنید و گاهی درون جعبه­ ها را نیز تمیز کنید. جعبه‌هایی که از مواد طبیعی مانند چوب و حصیر تهیه می­شوند زیبا هستند ولی دقت کنید که چقدر گرد و خاک و کثیفی را به خود جذب می­ کنند. در شکل زیر سبد بالایی با روکش پلاستیک ایده‌آل به نظر می­ رسد در حالی که سبد طبیعی در پایین برای نگهداری حوله­‌ها عالی است. بهترین انتخاب این است که از هر سبد بسته به موقعیت خود استفاده کنید نه اینکه تمام سبدها را از یک جنس و شکل خریداری کنید.

غلبه بر بی‌نظمی دکوراسیون منزل با جعبه‌های ذخیره‌سازی
غلبه بر بی‌نظمی دکوراسیون منزل با جعبه‌های ذخیره‌سازی

منبع: houzz

 

تحریریه پویانو| نزاکتی