بایدها و نبایدها در انتخاب پرده در دکوراسیون داخلی

بایدها و نبایدها در انتخاب پرده در دکوراسیون داخلی

بایدها و نبایدها در انتخاب پرده ؛ قاب گرفتن پنجره‌ها با پرده‌های طویل و دراپه‌ها راهی عالی برای شخصیت بخشیدن و جلوه دادن به یک اتاق است، اما قبل از اینکه پیش به سوی فروشگاه‌های پرده‌فروشی شتاب بگیرید! این بایدها و نبایدها را درباره انتخاب و خرید بخوانید و در نظر داشته باشید.

بایدها و نبایدها در انتخاب پرده در دکوراسیون داخلی
بایدها و نبایدها در انتخاب پرده در دکوراسیون داخلی

 

باید زمان کافی را اختصاص دهید و به طور جدی فکر کنید چه رنگی و چه طرحی را برای پرده منزل شما مناسب است چرا که پرده‌ها نقش بسیار زیادی از جلوه بصری فضا را بر عهده دارند و تاثیر عظیمی را بر ظاهر یک اتاق می گذارند، بنابراین از وقت گذاشتن هنگام انتخاب دریغ نکنید.

نباید در ابعاد و اندازه مضایغه کنید ؛ لازم است که برای پرده ها تناسبات سخاوتمندانه‌ای در نظر گرفته شود. اگر دلتان می خواهد تاثیر زیبای پرده برای فضای اتاقتان حفظ شود ، حداقل  آن را دوبرابر انداره عرض پنجره‌تان تهیه کنید. همچنین ضروری است که به اندازه کافی طول آن بلند در نظر گرفته شود. برای اینکه یک ظاهر متجملانه و شیک را ایجاد کنید ، می توانند مقداری بلندتر تا حدی که تا لبه روی زمین قرار بگیرد تهیه شود، اما اگر نظرتان این است که یک ظاهر شسته و رفته و ساده تری را ایجاد کنید می توانید آنها را کوتاه تا لبه پنجره در نظر بگیرد. اما فراموش نکنید نباید به هیچ عنوان بسیار بلندتر در حدی که روی زمین اضافه باشند در نظر گرفته شود. توجه کنید که پرده ها وقتی کوتاه‌تر از قد پنجره باشند، ناقص به نظر می‌آیند. بنابراین اگر قصد خریداری پرده آماده دارید ( غیر از آن‌هایی که به صورت سفارشی تهیه می گردند) بهتر است که آن را بلند تر بخرید و طول آن را در منزل از پایین سجاق کنید.

باید ریسمان را در لیست انتخابتان در نظر بگیرد اگر دلتان می خواد که دما و نور را به اندازه دلخواه برای اتاق تان کنترل و تنظیم نمایید.

استفاده از یک پارچه نخی اولیه برای پشت پنجره می‌تواند هم پارچه اصلی را محافظت نماید و هم اینکه در تتظیم نور ورودی به داخل اتاق به شما کمک کند، البته برای اینکه خانه‌تان در زمستان گرم‌تر و در تابستان سردتر باشد نیز می تواند به عنوان یک پوشش عایقی  عمل کند. اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که دلتان می خواهد هنگام خواب هیچ نوری چشمان شما را اذیت نکند می توانید یک پارچه تیره رنگ برای هنگام شب پشت پنجره نصب کنید تا به طور کامل هر نوع نوری را فیلتر کند.

نیاید اکسسوری ها و متعلقات مربوط به پرده را فراموش کنید. ریل یا میله پرده ، گل میخ، جمع کن و  ریسمان باید با پارچه هماهنگ باشد. در مورد پرده های سنگین تر مانند پارچه مخمل باید از میل پرده بزرگتر و شاید دکوری درشت استفاده کنید در حالی که در مورد پرده های سبک مانند حریر می‌تواند از میل پرده های سبک وزن تر و ظریف‌تر استفاده شود. پرده‌ها باید با سایر وسایل اتاق هماهنگ باشند. مطمئن باشید که یک ربطی با وسیله‌ای در اتاق دارد. به عنوان مثال، این هماهنگی می تواند شامل رنگ ، جنس میل پرده یا اکسسوری‌‎های پرده با وسایل اتاق نیز باشد.

interior-design-curtains

باید در نظر داشته باشید که چه نوع پارچه‌ای بهترین است. پارچه های نخی همه کاره هستند و به سادگی نیز تمیز می شوند. مخمل تجملی و خاص است، اما ممکن است برای برخی از اتاق‌ها سنگین باشند؛ پارچه های ظریف حریری سبک و زیبا هستند اما ممکن است پوشش خوبی برای حفظ حریم اتاقتان به شما ارائه ندهند.

 

laura-ashley-curtains-elegant-interior-design-living-room-decorating-ideas

نباید گل میخ را فراموش کنید. ممکن است به نظرتان کوچک بیاید، اما گل میخ ها قسمت انتهایی پرده شما بر روی دیوار به حساب می  آیند و می توانند یک ظاهر ایده‌آل ایجاد نمایند. فراموش نکنید که یک اتاق عالی، اتاقی است که جزئیات به خوبی در دکوراسیون آن به چشم می خورد.

 

تحریریه پویانو