بازسازی یک کارگاه و تبدیل آن به خانه‌ای برای شرکت “Hem”

بازسازی یک کارگاه و تبدیل آن به خانه‌ای برای شرکت “Hem”

بازسازی کارگاه ؛ فورستبرگلینگ کارگاه بلک‌اسمیت را تبدیل به خانه‌ای برای بنایان‌گذار  شرکت «هِم» می‌کند

1

استودیوی سوئدی « فورستبرگلینگ» کارگاه سابق «بلک‌اسمیت» در استکهلم را تغییر داده تا یک خانه خانوادگی پر از نور را برای پتروس پالمر –بنیان‌گذار برند «هِم» و استودیوی طراحی «Form us with love» طراحی کند.

خانه پتروس پالمر که به درستی نامگذاری شده‌است، درون بدنه‌ای آجری و قدیمی ایجاد شد که خود در باغچه عقبی ملکی دیگر قرار داشت. از ویژگی‌های آن می‌توان  یک سقف شیبدار و پنجره سقفی بزرگی را نام برد که نور زیادی را به داخل خانه جاری می‌کند.

2فورستبرگلینگ به واسطه سقف سیبدار یک طبقه جدید را بوجود آورد که تنها در بخش میانی خانه امتداد می‌یابد و به این ترتیب تمام بخش‌های همکف خواهند توانست حجم زیادی از نور را به‌وسیله پنجره سقفی دریافت کنند.

3

تیرهای چوبی طبقه جدید به شکل اکسپوز باقی مانده‌اند و با مجموعه‌ای از پرداخت‌های خنثی همچون چوب دوغاب‌خورده، دیوارهایی با رنگ سفید و کف بتنی تعدیل شده‌اند، و به این ترتیب زمینه‌ای مناسب برای نمایش مجموعه وسایل و گیاهان طراحی شده فراهم شده است.

4

فورستبرگ، بنیانگذار استودیو اظهار داشت: «ما به دنبال اجرای طرحی بودیم که حس‌وحال دلباز و گشودگی کارگاه قدیمی را حفط کنیم و در عین حال قسمت های ضروری طبقه را مطابق نیازهای جدید کنیم.».

وی در ادامه افزود: «مجموعه رنگی خنثی، و وجود مقدار زیاد چوب دوغاب‌خورده این امکان را فراهم می‌آورد که وسایل و گیاهان در نظر جشمگیر برجسته باشند.».

5

پالمر، استودیوی طراحی «Form us with love» را به همراه جان لافگرن و جوناس پترسن در سال 2005 تاسیس نمود. سپس وی با همکاری طراحانی چون لوسا نیچتو، مکس لمب و نندو مغازه اینترنتی «هِم» -که در زبان سوئدی به معنای خانه است- را پایه‌گذاری کرد.

خانه او پر است از محصولاتی که در هردوی این کسب‌وکارها تولید شده و به فروش می‌رسند.

6

در طبقه همکف، اتاق نشیمن یک صندلی هائی طوسی‌رنگ را عرضه می‌کند که طراح آن نیچتو است، در حالیکه یک جفت لامپ آویز آلفابتا از همین طراح در بالای میز غذاخوری آویخته شده‌است.

پشت این، یک پیشخوان طویل آشپزخانه به رنگ سبز سیر باعث می‌شود طول یک دیوار با حمام و ورودی در یک سمت آن، طویل‌تر به نظر برسد.

7

یک راه‌پله بتنی به طبقه بالا –که با صفحات چوبی کفپوش شده‌است- می‌رود. در اینجا یک اتاق مطالعه کوچک در کنار دو اتاق خواب طراحی شده‌است.

از اتاق مستر با چند قدم می‌توان به حمام دوم رسید.

بازسازی کارگاه و تبدیل آن به خانه‌ای برای شرکت "Hem"
بازسازی کارگاه و تبدیل آن به خانه‌ای برای شرکت “Hem”

منبع: Dezeen

تحریریه پویانو|فاطمه زنگی