بازسازی و طراحی داخلی هتل در داخل ساختمانی به سبک بروتالیسم در استکهلم / معماری Universal

بازسازی و طراحی داخلی هتل در داخل ساختمانی به سبک بروتالیسم در استکهلم / معماری Universal

بازسازی و طراحی داخلی هتل ؛ آخرین پروژه استودیو دیزاین Universal، هتل At Six، که در ساختمان بروتالیستی متعلق به یک شعبه بانک سابق واقع شده است، شامل یکی از قابل توجه ترین مجموعه های هنری می باشد. این استودیو لندنی یک بازسازی کامل برای فضاهای داخلی این هتل لوکس ۳۴۳ اتاقی انجام داده است، که در میدانBrunkebergstorg  در پایتخت سوئد قرار گرفته است؛ و همچنین یک ورودی جدید برای این ساختمان طراحی کرده است.


این طرح شامل ۱۰ طبقه است که با اتاقهای مهمان، یک سوئیت پنت هاوس، یک رستوران با ظرفیت ۱۰۰ نفر، دو بار نوشیدنی، یک فضای ۲۰۰۰ مترمربعی قابل انعطاف به عنوان فضای کار و رویدادها و اولین سالن مخصوص گوش دادن (Slow Listening Lounge) اسکاندیناویایی پر شده است.

بازسازی و طراحی داخلی هتل
بازسازی و طراحی داخلی هتل
بازسازی و طراحی داخلی هتل
بازسازی و طراحی داخلی هتل

این مجموعه هنری توسط Sune Nordgren، سرپرست سابق مرکز هنرهای معاصر BALTIC اداره می شود. آثار افرادی مانند Jaume Plensa، Olafur Eliasson، Julian Opie، Sol Le Witt، Tacita Dean، Spencer Finch، Richard Long و Marijke van Warmerdam در فضاهای عمومی به نمایش گذاشته شده اند، در حالی که آثار هنری ازKristina Matonsch  به صورت جداگانه و انفرادی در اتاق میهمانان عرضه شده است. از طرف دیگر آثار عکاس سوئدیDawid  مجموعه هنری هتل را تکمیل کرده است.

دیزاین تک رنگ فضای داخلی، تضادی را بین سایه هایی از رنگ خاکستری گرم همراه متریال های طبیعی با بافت های بسیار و مبلمان نرم و سبک کلاسیک ایجاد کرده است. هدف این طراحی تفسیر مجددی از زیبایی شناسی بروتالیستی ساختمان و چشم اندازی بی واسطه از میدانBrunkebergstorg  بوده است.
استودیو دیزاین Universal که توسط دو فرد Edward Barber وJay Osgerby  در سال ۲۰۰۱ برپا شده است تا روی پروژه های معماری و طراحی های داخلی تمرکز کند، اینچنین توضیح داده است: ” پالتی تشکیل شده از سنگ الوار، فولاد سیاه رنگ، چوب نرم و گرانیت صیقل داده شده در فضای داخلی ساختمان، حس تداوم و اعتبار را پدید آورده است. ”

به گفته تیم طراح: ” به دور از مشخصه های غیرقابل انعطاف و بی رحمی که معمولاً همراه با زیبایی بروتالیسم می باشد، وظیفه و هدف ما خلق مقصدی مطلوب و به روز شده بود. ”
” طراحی ما بر روی انسانی کردن معماری و به وجود آوردن احساسی مطلوب و لوکس در ساختمان بروتالیسمی که به طور معمول با این صفات همراه نمی باشد متمرکز بوده است، و همچنین تبدیل کردن این هتل به یک نسخه معاصر از هتل های بزرگ شهری. ”

چندین نوع مبلمان به سبک کلاسیک و معاصر در تقابل با قطعاتی تکمیل شده اند که به طور اختصاصی توسط سازندگان داخلی خلق شده اند و همچنین توسط طراحان اسکاندیناویایی پایه ریزی شده اند.
چراغ ها و نورپردازی‌های سفارشی که توسط Rubin طراحی شده اند، در هر یک از اتاق های مخصوص میهمان نصب شده اند؛ و از طرف دیگر شیشه ساز بومیCarina Seth Anderson  مجموعه ای را خلق کرده است شامل مجسمه ها، ظرف های شیشه ای دست دمیده برای فضای لابی و همچنین قطعاتی رومیزی برای هر که از میزهای ناهارخوری در رستوران.

نرده راه پله گرانیتی سفید رنگ و بزرگ ساختمان که در لابی هتل قرار گرفته است، توسط یک سازنده زین، با چرم پوشیده شده است. از طرف دیگر میز بزرگ و عمومی که در بخش بار نوشیدنی ها قرار داده شده است، از جنس چوب نارون سوئدی می باشد و توسط هنرمند Lies_Marie Hoffman روی آن حکاکی شده است.
اتاق خواب ها شامل پنل های دیواری چوبی و قفسه های مرمرین می باشند که در سراسر اتاق کشیده شده اند.

این هتل یکی از چهار ساختمان های دهه ۱۹۷۰ میلادی می باشد که میدان Brunkebegstorg  استکهلم را اشغال کرده اند. این ساختمان ها در طول عملی شدن یکی از طرح‌های دولت ساخته شده اند که هدف آن جایگزینی بسیاری از فضاهای مرکزی شهر با سبکی مدرن و در عین حال بروتال (خشن و بی رحم) بود.

اگرچه این ساختمان بلند مرتبه در اصل توسط معماران سوئدی Efervgren  و Boijsen  به عنوان یک هتل طراحی شد، اما بعدها به عنوان شعبه اصلی بانک Swedbank  مورد استفاده قرار گرفت، و هرگز به هدف مورد نظر خود دست نیافت.
این هتل که در حال حاضر متعلق به Nordic Hotels & Resorts  می‌باشد و توسط او نیز اداره می شود، در مرکز یک برنامه بازسازی گسترده‌تری وجود دارد که هدف آن تبدیل کردن این میدان به یک مرکز اجتماعی درون شهر می باشد

منبع: dezeen