بازسازی و طراحی داخلی خانه شهری متعلق دهه ۱۹۸۰ میلادی به فروشگاه مبلمان و کافه در تایوان / شرکت دیزاین HAO

بازسازی و طراحی داخلی خانه شهری متعلق دهه ۱۹۸۰ میلادی به فروشگاه مبلمان و کافه در تایوان / شرکت دیزاین HAO

بازسازی و طراحی داخلی خانه شهری ؛ خانه شهری کم عرض در بندرگاه تایوان در Kaohsiung  توسط گروه دیزاینHAO  به یک کافه با فضای روشن و یک فروشگاه مبلمان تبدیل شده است. این ملک که در منطقه Zouying  قرار گرفته است، زمانی جایی تاریک و دارای بخش‌هایی کوچکی بود که با حذف کردن دیوارهای داخلی و یک راه پله که فضاها را از هم جدا کرده بود، این فضای چند سطحی به یک فضای باز تبدیل شده است.


گروه دیزاین HAO چنین توضیح داده است: ” در ابتدا ما دیوارهای صلب را، که فضاهای گوناگونی را ایجاد کرده بودند، از بین بردیم و پله های بیرونی خانه را جابه‌جا کردیم تا فضای داخلی را گسترش دهیم و امکان ورود نور طبیعی از آتریوم به فضا را ایجاد کنیم. ”
” ما فضا را با استفاده از شیشه گسترش دادیم؛ متریالی که امکان نفوذ مقدار زیادی نور رافراهم می کند و همچنین باعث ایجاد تعامل بیشتری در میان فضاها می‌شود. در حال حاضر هر فضایی در تعامل با فضای کناری خود عمل می‌کند. ”

این خانه در حال حاضر به عنوان یک فروشگاه مبلمان و یک کافه کاربرد دارد. این فضاها روی طبقات گوناگون و اصلی خانه و دور تا دور یک آتریوم به ارتفاع سقف ساختمان طراحی شده اند.

این ساختمان کم عرض که شامل آشپزخانه و سالن ناهارخوری با پلانی باز و همچنین فضاهای نشیمن و حمام ها می باشد، بعضی اوقات به عنوان یک اقامتگاه مبله نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با توجه به جابجایی مکان قرارگیری راه پله، اتاق های خانه با سیرکولاسیون خارجی در ارتباط با یکدیگر قرار گرفته اند، که همین امر افراد را مجبور به تحرک، کند و کاو و سیاحت در ساختمان می کند.
در سراسر فضای داخلی فروشگاه، شرکت معماری HAO Design  از متریال هایی ساده و پالتی از چوب بلوط و بتن در کنار دیوارهای سفید رنگ استفاده کرده است تا توجه افراد را به کالاهای موجود در مغازه جلب کند.

یک نازک کاری سفید رنگ به دیوارهای خارجی خانه اضافه شده است تا توجه به “مشخصه های زیبای خانه شهری”  را هدف قرار دهد.
کارهای نوسازی خانه همچنین شامل خلق فضاهای بیرونی و حیاط ها می باشد که با هدف افزایش کیفیت فضاهای خارجی خانه برای مراجعه‌کنندگان کافه و فروشگاه انجام شده است.

آشپزخانه و فضای ناهار خوری که دارای ترکیب پلان باز می باشند، به یک فضای باز دارای سقف در جلوی ساختمان و همچنین یک حیاط خلوت با عرشه ای چوبی در پشت ساختمان باز می شوند. از طرفی دیگر یک سالن نشیمن در گوشه طبقه بالای خانه قرار گرفته است و به عنوان طبقه ای عمل می‌کند که مشرف به خیابان می باشد.

بازسازی و طراحی داخلی خانه شهری
بازسازی و طراحی داخلی خانه شهری


منبع: www.dezeen.com

https://www.dezeen.com/2017/05/13/hao-design-conversion-1980s-house-taiwan-furniture-shop-architecture-cafe/