بازسازی و طراحی داخلی خانه درختی در هنگ‌کنگ

بازسازی و طراحی داخلی خانه درختی در هنگ‌کنگ

بازسازی و طراحی داخلی خانه درختی : این خانه درختی در هنگ‌کنگ توسط شرکت محلی NCDA بازسازی شده‌است و دارای یک اتاق خواب معلق در بالای فضای اصلی خانه است. ترکیب اولیه این خانه درختی کوچک ترکیبی معمول و متشکل از تمام فضاهای ضروری خانه در یک طبقه بود.

طراحان برای بهره‌برداری بیشینه از 34 مترمربع از فضای خانه، سازه دیوارهای داخلی خانه را حذف نمودند و اتاق خواب خانه را به یک طبقه جدید در بالا انتقال دادند. این تغییر بخاطر ارتفاع 305 سانتی‌متری سقف میسر بود.

ترکیب‌بندی جدید فضا حاکی از آن است که فضای کافی برای استفاده فرد ساکن در این خانه با قد 170 سانتی‌متر از آشپزخانه ای با ارتفاع 240 سانتی‌متر وجود دارد. این آشپزخانه در طول فضای نشیمن خانه قرار دارد که دارای پلان آزاد و فضای کافی برای یک سالن کوچک و اتاق غذاخوری می‌باشد.

طراحان از مجموعه رنگی جدیدی برای طراحی داخلی این خانه درختی استفاده نمودند، از جمله آبی تیره برای ایجاد تضاد بیشتر و قاب گرفتن منظره فضای سبز اطراف خانه.

مناظر بیرون از میان درب‌های کشویی ساختمان که رو به یک تراس کوچک چوبی باز می‌شوند قابل مشاهده است. بالکن شیشه‌ای آن چشم‌اندازهایی بدون مانع از جنگل فراهم می‌کند.

 

برای افزودن گرمای طبیعی به نمای ساختمان، طراحان از کاشی‌های طرحدار سفالی در آن استفاده نمودند.

نیم‌طبقه جدید ساختمان با ورقه طرحدار چوبی‌ای پوشانده شده و از طریق یک نردبان قابل دسترسی است. این نیم‌طبقه فضایی با مساحت چهار مترمربع با ورقه‌های چوب کاج پوشیده شده و فضای آن تنها به اندازه‎‌ای است که یک نفر بتواند روی تختخواب نشسته و مطالعه نماید.

بازسازی و طراحی داخلی خانه درختیاین اتاق خواب که بنظر معلق می‌رسد، دارای پنجره‌ای رو به جنگل‌های اطراف است و حس خوابیدن در میان درختان را تداعی می‌کند.

گروه معماری NCDA در حوزه‌های مختلفی از جمله معماری، طراحی داخلی و طراحی مبلمان فعالیت می‌کند و تمرکز آن در حیطه طراحی مبلمان اختصاصی برای پروژه‌هایش می‌باشد.

 

 

 

بازسازی و طراحی داخلی خانه درختی

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen