بازسازی و تعمیر ملک متعلق به اواسط قرن در سن کارلوس

بازسازی و تعمیر ملک متعلق به اواسط قرن در سن کارلوس

بازسازی و تعمیر ملک
بازسازی و تعمیر ملک
بازسازی و تعمیر ملک

بازسازی و تعمیر ملک ؛ شرکت معماری Klopf خانه مدرن متعلق به دهه ۱۹۶۰ میلادی در سن کارلوس کالیفرنیا را تعمیر و نوسازی کرده است تا تبدیل به یک خانه به سبک معاصر با فضاهای داخلی و خارجی بازتر و روشن‌تر شود. این خانه نوسازی شده شامل نمای ساختمان چوبی و خاکستری رنگ می باشد. زمانی که به خانه نزدیک می‌شویم، از یک مسیر بتنی پایین می رویم که توسط باغ های سنگی، حصارهای چوبی و حیاط های کوچکی احاطه شده است و حریم خصوصی بیشتری را برای خانه فراهم کرده است.

وقتی به جلوی خانه می‌رسیم، بعد از درهای شیشه‌ای کشویی و پنجره هایی که در ارتفاع زیاد قرار گرفته اند، سالن نشیمن واقع شده است. در سمت راست درهای کشویی، ورودی جلویی خانه قرار دارد که توسط یک در آبی رنگ با پنجره های شیشه ای دور تا دور آن در فضا مشخص شده است.

داخل خانه، جداسازی فضای آشپزخانه و فضای ناهارخوری توسط یک میز جزیره‌ای چوبی سفید رنگ بزرگ انجام شده است که با دیوارها و کانتر های کابینت ها که رنگی سفید دارند و کابینت های چوبی هماهنگی چشم نوازی دارد. کاشی هایی که برای دیواره پشت گاز و سینک استفاده شده اند، شکلی هندسی و رنگ آبی روشن دارند که باعث روشن تر شدن فضا شده اند.

فضای ناهارخوری، سالن نشیمن را از آشپزخانه جدا کرده است. در مقابل آشپزخانه سالن نشیمن با دیواری با تم تیره رنگ واقع شده است. سه چراغ معلق با شکل منحنی و به رنگ نقره ای در بالای میز چوبی ناهار خوری آویزان شده اند و فضای ناهارخوری را در سالن باز و بزرگ مشخص کرده اند.

سالن نشیمن توسط یک دیوار شیشه ای عریض با سیستم تاشو به پاسیو بیرونی دید دارد. مبلمان به کار رفته در فضا به رنگ های خاکستری، سبز و قهوه ای و مبلمان چوبی همگی با رنگهای فضای بیرونی خانه هماهنگی دارند.

سیستم تاشوی این دیوار، این امکان را فراهم کرده است که فضای داخلی خانه به فضای بیرون و به حیاط باز شود؛ حیاطی که توسط کمپانی محوطه سازی Growsgreen  طراحی شده است. پاسیو شامل یک کاناپه راحتی L شکل با تشک های سفید رنگ می باشد که با دیوارهای سفید رنگ فضای داخلی خانه و  آتش دانی که برای شب های خنک تر در فضای پاسیو قرار گرفته است، هماهنگی دارد.

در کنار پاسیو، یک فضای ناهارخوری باز قرار گرفته است که شامل یک میز ناهار خوری و یک نیمکت چوبی می باشد.

یک دفتر کار خانگی در کنار فضای ناهارخوری باز واقع شده است که توسط پنجره های بزرگ و درهای شیشه ای کشویی احاطه شده است و اتاق را با مقدار زیادی نور طبیعی پر و فضا را برای انجام کار مهیا می‌کند.

وقتی از دفتر خارج می‌شویم داخل یک راهروی سفید رنگ با یک نورگیر سقفی قرار می گیریم که به سمت اتاق خواب ها و حمام ها ادامه دارد.

در اتاق خواب مستر، توسط یک اثر هنری شاخص روی دیوار، که با صندلی گهواره ای Eames آبی رنگ که در گوشه اتاق قرار گرفته است نیز هماهنگی دارد، به فضا رنگ داده شده است. تخت خواب در مقابل یک در شیشه ای کشویی بزرگ قرار گرفته است که به سمت یک پاسیو خصوصی باز می شود.

این پاسیو خصوصی کوچک دارای دو صندلی می باشد برای استراحت کردن و لذت بردن از مناظر باغ.

داخل حمام مستر، نوری که از نورگیر سقفی در بالای دو سینک وارد فضا می شود، با بازتاب از آیینه ها و پخش شدن در محیط، باعث روشن تر شدن فضا می شود.

در اتاق خواب دومی، تخت خواب بین دو پنجره و در مقابل یک دیوار با نقوش تزئینی قرار گرفته است. کمد نیز توسط تعدادی در کشویی قابل دسترس می باشد.

حمام آخر این خانه، شامل یک پنجره بلند می باشد و یک وان بزرگ با دوش دارد که دیوار آن با کاشی های مستطیل شکل کرم رنگ پوشیده شده است.

 

 

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: contemporist