بازسازی و تعمیرات ساختمان : آن چه باید پیش از دست به کار شدن بدانید

بازسازی و تعمیرات ساختمان : آن چه باید پیش از دست به کار شدن بدانید

بازسازی و تعمیرات ساختمان : اگر به فکر عوض کردن فضای منزل خود افتاده اید و این تغییر بزرگ تر از آن چیزی است که خودتان از پس انجامش بر بیایید، پیشنهاد می کنم به خواندن این مطلب ادامه دهید. در چنین وضعیتی شما در حال برنامه ریزی برای یک تغییر اساسی هستید و یک تغییر اساسی چیزی نیست که بتوان به همین سادگی با آن برخورد کرد. شما برای انجام چنین پروژه ای به یک تیم حرفه ای نیاز خواهید داشت. اگر بازسازی و تعمیر ساختمان شما از پایه باشد، مسلما تیم طراحی و اجرا کار گسترده تری در پیش خواهند داشت، اما در صورتی که تغییرات به حیطه ی دکوراسیون و مبلمان محدود می شود، شرکت معماری مجری پروژه تان تنها در همین زمینه به شما کمک خواهد کرد. شرکت های بسیاری هستند که در زمینه ی طراحی داخلی کار می کنند و می توانند در این رابطه شما را یاری دهند.

در این مطلب، شما را با روند بازسازی و تعمیرات در طراحی داخلی منازل و محدوده قیمت هر مورد آشنا خواهیم کرد.

پروژه ی بازسازی و تعمیرات ساختمان چگونه آغاز می شود؟

پیش از آن که هر طرحی در زمینه ی بازسازی به اجرا درآید، شما باید برای مصاحبه با شرکت معماری مورد نظر آماده شوید. طی این مصاحبه و همچنین در طول فرآیندی که منجر به شناخت و تحلیل قابلیت های فضا برای بازسازی می شود، مشاور به شما خواهد گفت که دقیقا چگونه باید در این رابطه اقدام کنید. در این مرحله، شما باید خواسته های خود را به صورت شفاف با مشاورین در میان گذاشته و از آن ها راهنمایی بخواهید. به طور معمول، شرکت ها در این مرحله به معرفی کارهای انجام شده ی خود می پردازند و نمونه های کارشان را به شما نشان خواهند داد که کمک می کند با تجربیات آن ها و سبک کار شرکت بیش تر آشنا شده و به درک بهتری از آن چه قرار است اتفاق بیفتد، برسید. در این مرحله، شرکت با توجه به میزان تغییرات درخواستی، هزینه حدودی پروژه را نیز به شما اطلاع خواهد داد تا با آگاهی وارد مراحل بعد شوید.

آیا طرح نمونه به کارفرما داده می شود؟

شرکت های معماری امروزی با سیستم های پیشرفته ی طراحی کار می کنند. شما برای بازسازی ساختمان خود در عصر جدید، متحمل ریسک نمی شوید؛ زیرا پیش از اجرای طرح در واقعیت، آن را به صورت سه بعدی مشاهده خواهید کرد. نرم افزارهای بسیار زیادی در این رابطه وجود دارند که تصور بسیار کاملی از فضایی که قرار است خلق شود، به شما می دهند. به این شکل، کارفرما می تواند آن چه قرار است به اجرا درآید را پیش از مرحله ی ساخت دیده و ایرادات احتمالی را طی مشاوره های بعدی برطرف کند. این طرح نمونه کمک می کند به طرح مورد نظر خود نزدیک تر شوید و احتمال ایجاد تناقض بین خواسته های شما و طراحی صورت گرفته را به حداقل می رساند.

مدت زمان پروژه چطور تخمین زده می شود؟

مدت زمانی که انجام یک پروژه ی بازسازی طول می کشد، برای کارفرما خیلی مهم است. در این رابطه باید بدانید که هر چه حجم کارهای پروژه بیش تر باشد، مسلما تیم طراحی و اجرا به وقت زیادتری برای به سرانجام رساندن آن نیاز خواهند داشت. برخی از شرکت های معماری که در رابطه با اجرای این پروژه ها تخصص و تجربه ی بیش تری دارند، با هم پوشانی برخی از آیتم ها و استفاده از کارشناسان متعدد به شما، این مدت زمان را تا حد قابل توجهی کاهش می دهند. البته باید بدانید که برخی از فعالیت ها را نمی توان با هم پوشانی پیش برد و در چنین مواقعی فشرده سازی زمان تقریبا ممکن نیست.

از جمله موارد مهمی که در پروژه های بازسازی و تعمیرات ساختمان ، مد نظر کارفرما قرار می گیرد، هزینه ی انجام پروژه است. به طور کلی، آیتم های مختلف یک پروژه بازسازی با توجه به متراژ، هزینه ی مشخصی دارند که به صورت تقریبی به شرح زیر می باشد:

  • نقاشی دیوار: حدود ۶ تا ۸ هزار تومان به ازای هر متر مربع
  • کاغذ دیواری: حدود ۳۰ تا ۳۰۰ هزار تومان برای هر رول
  • کفپوش و دیوارپوش: حدود ۳۰ تا ۱۷۰ هزار تومان به ازای هر متر مربع
  • سقف کاذب: حدود ۴۰ تا ۱۰۰ هزار تومان بر اساس متریال
  • درب و پنجره: حدود ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر متر مربع و بر اساس برند
  • کمد و شلف: حدود ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر متر مربع و بر اساس متریال
  • کابینت: حدود ۵۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان به ازای هر متر مربع
  • سینک: حدود ۱۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان بر اساس برند
  • تاسیسات و نورپردازی: با توجه به سیستم و برند، متفاوت است.

مواردی که در بازسازی مد نظر قرار داده می شوند:

کابینت

یکی از مهم ترین آیتم هایی که در بازسازی و تعمیرات ساختمان به آن پرداخته می شود، طراحی و اجرای کابینت است. از آن جا که آشپزخانه، قلب منزل و یکی از عملکردی ترین فضاهای آن است، بازسازی کابینت به طراحی ویژه و تخصصی نیاز دارد. جانمایی کابینت ها و مثلث کار که خود شامل سه رأس یخچال، سینک و گاز می شود، به نظر مشاور شما نیاز دارد و باید طبق اصول انجام شود تا بتوانید بهترین بهره را از فضای آشپزخانه ببرید. مطمئنا جنس کابینت ها، کاشی ها، نحوه ی نورپردازی فضا و بسیاری از آیتم های دیگر در هزینه ی حاصل از بازسازی آشپزخانه تاثیر می گذارند.

کف

تعویض کفپوش یکی دیگر از مواردی است که در بازسازی منزل، نقش مهمی ایفا می کند. جایگزین کردن کف پوش های قدیمی با انواع جدید می تواند ظاهر دکوراسیون شما را دگرگون کند و دقیقا به همین خاطر است که اکثر کارفرمایان در پروژه ی بازسازی منازل خود این آیتم را حتما لحاظ می کنند. جنس کف پوشی که انتخاب می کنید و متراژ فضایی که قرار است به بازسازی کف آن بپردازید، هزینه ی حاصل را تعیین می کند.

سقف در بازسازی و تعمیرات ساختمان

امروزه با ورود انواع سقف کاذب به عرصه ی ساختمان سازی، طراحی سقف نیز به یکی از آیتم های طراحی داخلی تبدیل شده که افراد زیادی خواستار انجام آن در فضای منزل خود هستند. سقف های کاذب به شما امکان می دهند فضا را تفکیک، زیباسازی و نورپردازی کرده و جلوه ی متفاوتی به منزل خود بدهید. نوع متریالی که برای بازسازی سقف و اجرای سقف کاذب به کار می برید، تعیین کننده هزینه خواهد بود.

دیوار

دیوارها از جمله مهم ترین عناصر ساختمانی هستند که در طراحی داخلی نیز نقش بسیار مهمی دارند. طراحی دیوارها، اعم از دیوارهای سازه ای و جدا کننده با متدهای مختلفی انجام می شود. بازسازی دیوارهای منزل می تواند تخریب و اضافه کردن برخی از دیوارهای غیر باربر را نیز شامل شود. همچنین، نقاشی دیوارها، اجرای کاغذ دیواری یا نصب دیوارپوش نیز از مواردی است که بازسازی دیوار نامیده می شود. هر یک از این موارد با توجه به جنس، برند و متراژ کار، هزینه ی متفاوتی را در بر خواهد گرفت.

بازسازی و تعمیرات ساختماندرب و پنجره

تعویض در و پنجره از دیگر آیتم های بازسازی به شمار می رود. تعویض پنجره های قدیمی با انواع دوجداره و جدیدتر که امکانات بسیار بیش تری را در اختیار می گذارند و از کیفیت به مراتب بیش تری نیز برخوردارند، یکی از مواردی است که این روزها کارفرمایان زیادی را به خود جلب می کند. درها نیز مثل پنجره می توانند با تعویض، ظاهر متفاوتی به فضای مورد نظر شما بدهند. نوع برند و جنسی که برای تعویض در و پنجره مد نظر دارید، هزینه ها را مشخص می نماید.

کمد در بازسازی و تعمیرات ساختمان

تغییر شکل کمدهای قدیمی با یک طرح متفاوت و اضافه کردن کمدها و قفسه های جدید از جمله دیگر مواردی است که طی بازسازی انجام می شود. بسیاری از اوقات، کارفرما می خواهد ظاهر یک کمد قدیمی را به طور کامل تغییر دهد که با طراحی ممکن می شود. در برخی از مواقع نیز احتیاج به طراحی کمد و شلف برای بعضی فضاهای بلا استفاده و خالی می باشد که می تواند طی بازسازی صورت بگیرد. نوع متریال انتخابی و فرم پیشنهادی برای اجرای کمدها بر هزینه ی نهایی تاثیر می گذارد.

نورپردازی

یکی دیگر از آیتم های بازسازی که امروزه جایگاه خاصی در طراحی داخلی پیدا کرده است، نورپردازی است. شما می توانید طی فرآیند بازسازی، نحوه ی نورپردازی فضای مورد نظرتان را تغییر داده و در صورتی که هیچ گونه نورپردازی در آن صورت نگرفته باشد، این کار را انجام دهید. سیتم انجام نورپردازی و برند منتخب، هزینه ی این آیتم را تعیین می نمایند.

تهویه

تهویه را نیز می توان از آیتم هایی دانست که در حیطه ی بازسازی فضای داخلی منزل قرار می گیرد. سیستم های مختلف جدیدی که برای تهویه ارائه شده اند، گزینه های بسیار مناسبی به عنوان جایگزین انواع قدیمی تر می باشند. این سیستم ها دارای امکانات متنوعی هستند و از مدل های متنوعی نیز برخوردارند. اجرای این سیستم ها با نظارت تیم طراحی داخلی و مشاوره به سادگی قابل انجام خواهد بود. نوع برندی که برای تهویه انتخاب می کنید، به علاوه ی کارمزد اجرا هزینه ی تعویض سیستم تهویه را مشخص می کند.

 

 

 

 

بازسازی و تعمیرات ساختمان

تحریریه پویانو