طراحی و بازسازی هتل مک فرسون / شرکت معماری AD

طراحی و بازسازی هتل مک فرسون / شرکت معماری AD ؛ معماری و طراحی داخلی هتل

طراحی و بازسازی هتل مک فرسون / شرکت معماری AD

طراحی و بازسازی هتل مک فرسون

Hotel Macpherson / A D Lab

معمار: آتلیه ی معماری AD

محل: سنگاپور

مساحت: 14204 متر مربع

سال ساخت پروژه: 2016

عکس: مسانو کاونا

هتل مک فرسون ایبیس استیت (Ibis Styles Hotel Macpherson) زندگی جدیدی به ساختمانی فراموش شده داده است. ساختمان اولیه در سال 1970 ساخته شد، هتل ویندزور سابق با سهمش از تغییر و بازسازی که پیش‌تر خیلی کم انجام شده بود، تحت نوسازی قرار گرفت، و فضای اجتماعی و محیط پیرامونش را تحت تاثیر قرار داد و مجذوب ساخت.

01

املاک تجاری مک فرسون و طبقه‌های مسکونی هتل در کنار هم ساخته شده‌اند. ساختمان درونگرای سه طبقه و فضای مرکز خرید داخل هتل با فضاهای مجاورش نامانوس بودند. در 6 طبقه 200 اتاق هتل بالای این مرکز خرید قرار داشتند، که در پلانی ناکارآمد و شبیه حرف H طراحی شده بودند. شبکه‌ی ستون گذاری با فواصل 7.2 متر طراحی شده بود و در هر خانه 2 اتاق جای داشت. شرکت معماری AD با چالش‌های جدی روبرو بود، با این حال بنای مناسب‌تری را با روندی نو ارائه کرد.

02 پلان معماری هتل
پلان معماری هتل

 

2 (1) پلان معماری هتل
پلان معماری هتل

 

2 (2)
پلان معماری هتل

 

برای اینکه پروژه از نظر رشد اقتصادی بین المللی مهمان‌هایش ماندگار و پایا باشد می‌بایست سیستمش را دوباره برنامه‌ریزی می‌کرد و تعداد اتاق‌ها را تا 300 اتاق افزایش می‌داد.

 

بازسازی ساختمان گزینه‌ی قطعی بود، اما حفظ ستون‌گذاری پلان اصلی راه حل کلی بود که منجر به زمان کوتاهتر ساخت و اجرا می‌شد. در واقع بدان معنی بود که در کنار شرط، حفظ ساختار موجود، تعداد اتاق‌های هتل باید افزایش می‌یافت، ضمن اینکه مجموعه‌ی سه طبقه‌ی پاساژ موجود همچنان می‌یابست با کاربری تجاری باقی می‌ماند.

05 طراحی و بازسازی هتل مک فرسون / شرکت معماری AD ؛ معماری و طراحی داخلی هتل
طراحی و بازسازی هتل مک فرسون / شرکت معماری AD ؛ معماری و طراحی داخلی هتل

 

این نیاز منجر به طراحی اتاق‌های خیلی باریک با عرض 2.8 متری شد که با ساختار شبکه‌ی ستون گذاری ناسازگار بود، در حقیقت اتاق‌های کوچک با جزییات و موقعیت بسیار متفاوت ایجاد شد و به گونه‌ای بود که در برخی اتاق‌ها ستون‌ها در وسط اتاق نمایان شدند. با طراحی اتاق‌های مهمان هتل با پلانی باز و سیستم مبلمانی چند منظوره و دارای مقیاسی کوچک و سازگار برای تمام 28 اتاق با این موقعیت، معمارها توانستند بر این مساله غلبه کنند.

06

 

 

 

نمای ساختمان طبقه همکف در هتل جدید جنبه دعوت کنندگی و استقبال بیشتری دارد و برای عموم با یک ورودی بزرگ قابل دسترس تر است.

07

 

فضاهای کوچک صرف غذا و آشامیدنی و ارتباط های پیاده با تورفتگی و بیرون زدگی های متنوع در کل مسیرهای پیاده راهی بیرونی طراحی شدند.

08 طراحی و بازسازی هتل مک فرسون / شرکت معماری AD ؛ معماری و طراحی داخلی هتل
طراحی و بازسازی هتل مک فرسون / شرکت معماری AD ؛ معماری و طراحی داخلی هتل

 

 

 

نما به فرمی مملو از روزنه طراحی شد و پوسته‌ای متخلخل که به نظر می رسد کشیده شده است در سراسر نمای خارجی هتل اجرا شد. روزن‌ها برای دید بیشتر به بیرون بودند و ورودی‌ها مانند یک گشودگی بزرگ در طبقه چهارم تراس باغ و استخر سرسبز هتل را قاب می‌کنند.

 

تحریریه پویانو: غفاری

منبع: archdaily