بازسازی ساختمان مسکونی SlrSrf / گروه معماران Open Source

بازسازی ساختمان مسکونی SlrSrf / گروه معماران Open Source

1

بازسازی ساختمان مسکونی SlrSrf ؛ SlrSrf پروژه‌ای مختصر است که ویژگی‌های عملکردی را به شکلی مناسب در سطوح معماری گنجانیده است. سقف این ساختمان که دارای سطوح دریافت کننده انرژی خورشید برای تولید الکتریسیته بوسیله سلول‌های فتوولتائیک است، بهینه سازی شده است و بر اساس این هدف و با توجه به بهینه سازی صورت گرفته، فرمی با مساحت 450 فوت مربع بوجود آمده است و خانه موجود در کالور سیتی (Culver City)، در ایالت کالیفرنیا بازسازی شده است.

 

معماران: گروه معماری Open Source

مکان پروژه: کالور سیتی (Culver City)، کالیفرنیا، امریکا

مساحت پروژه: 182 مترمربع

سال ساخت: 2013

عکاسان: Benny Chan / Fotoworks

 

2

معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی
معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی

 

ادغام تمایل کارفرمای این ساختمان برای ایجاد بنایی بدون نیاز به هیچ گونه مصرف انرژی، با خلق کردن فرم ساختمان، استراتژی مناسبی را بوجود آورده است تا عملکرد ساختمان با طبیعت مجسمه گونه‌ی معماری ترکیب شود.

4

جهت قرارگیری سقف قسمت الحاقی ساختمان که پانل‌های فتوولتائیک بر روی آن قرار می‌گیرند، بهینه سازی شده است. با انجام گرفتن این بهینه سازی سقف ساختمان می‌تواند حداکثر انرژی خورشیدی ممکن را جذب کند و بر اساس مختصات مکانی جهانی رو به جنوب قرار گرفته است و دارای زاویه 17 درجه‌ای با افق است.  سطح سقف به اندازه‌ای است که می‌تواند مقدار کافی از پانل‌های خورشیدی را بر روی خود جای دهد، به همین دلیل در نمای شمالی ساختمان برآمدگی بوجود آمده است.

(پلان طبقه اول)
(پلان طبقه اول)

در نتیجه دیوار شمالی ساختمان ضخیم شده است و موقعیتی را برای جابجایی سیستم‌های مکانیکی به نمای ضخیم شده را فراهم کرده است. در حالی که این سیستم‌ها به طور معمول در اتاق زیر شیروانی قرار می‌گیرند. در نتیجه این جابجایی سقف فضاهای داخلی بلندتر در نظر گرفته شده است و میزان نور ورودی و گردش هوا در محیط افزایش یافته است. یک پنجره بزرگ رو به شمال ارتباط بصری مناسبی را میان اتاق بازی کودکان و حیاط بیرونی بوجود آورده است و علاوه بر این نور طبیعی و غیرمستقیم فراوانی را دریافت می‌کند.

6

با وجود این بخش الحاقی، مرکز ثقل ساختمان به قسمت انتهایی خانه کشیده شده است. یک راه پله جدید در وید (فضای خالی) با ارتفاع دو طبقه ساخته شده است و میان ساختمان موجود و قسمت الحاقی جدید قرار دارد و به طور همزمان خانه را در مرکز قرار می‌دهد و در عین حال ارتباط بصری و فضایی لازم را میان طبقه اول و طبقه دوم بوجود می‌آورد.

(مقطع طولی)
(مقطع طولی)

راه‌پله جدید در جایی قرار گرفته است که کتابخانه این ساختمان در گذشته در آن قرار داشت، اما به جای اینکه در طرح جدید مکان آن را تغییر دهند و یا آن را کوچک کنند، فضای پلکان را با قفسه‌های کتابخانه ترکیب کرده‌اند. قفسه‌بندی ترکیبی جدید پلکان، نرده‌های پلکان را با قفسه‌های عمودی کتاب ادغام کرده است و دارای فرمی شیبدار است که با حرکت به سمت فضای نشیمن اصلی به تدریج باز و گشوده می‌شود.

معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی
معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی

در این سیستم پلکان طبقه‌بندی شده و دارای قفسه‌های کتاب، از چوب گیلاس برزیلی استفاده شده تا این بخش از ساختمان خود را به عنوان یک سیستم مجزا و پلی میان الحاقات جدید و خانه موجود، نشان دهد. تمایز پلکان، قفسه و حمام جدید بر نقطه کانونی برای مرکز جدید ساختمان، تاکید می‌کند.

9

منبع: archdaily

گرداوری و ترجمه در تحریریه پویانو|علمی