بازسازی دفتر کار اینتلشن Inteltion / شرکت معماری Onion

بازسازی دفتر کار اینتلشن Inteltion / شرکت معماری Onion

بازسازی دفتر کار اینتلشن

معماری : Onion

موقعیت: تایلند

مساحت: 170 مترمربع

سال: 2017

دفتر اینتلشن یک پروژه نوسازی با مساحت 170 مترمربع است که برای یک شرکت مشاور آی تی به نام اینتلشن طراحی شده‌است. این شرکت دارای 60 کارمند است که به طور معمول برای حفاظت از سیستم‌های کامپیوتری در اداره مشتریان کار می‌کنند. حضور آن‌ها در دفتر اینتلشن مواقعی است که منتظر یک مشتری جدید یا یک پروژه جدید هستند. به همین دلیل است که می‌تواند گفت نیازی به در نظر گرفتن یک میز کار برای کارمند این دفتر نیست. هر کارمند با یک لپتاپ کار می‌کند. تحرک یک ویژگی اساسی در دفتر شرکت اینتلشن است.

 

 

به چه علت شرکت اینتلشن نیاز به طراحی دفترش پیدا کرد؟ اهداف این بازسازی، ایجاد فضایی برای برقراری جلسات ملاقات با مشتریان، برای مصاحبه با کارمندان جدید شرکت و فراتر از همه، داشتن فضایی برای برقراری روابط اجتماعی بود. به این دلایل بود که موسس شرکت اینتلشن دعوت به انجام این پروژه نمود.

 

از لحاظ طراحی، مشکلات دفتر تبدیل به دغدغه گروه طراحی شد. گذراندن ساعت‌ها در یک وضعیت بدنی برای سلامتی مخرب است، حال چه کار با کامپیوتر باشد و چه کار طراحی با مداد. پیشنهاد شرکت طراحی Onion برای دفتر، طراحی‌ای در خدمت سلامتی بود که توسط دفتر برای کارمندان مهیا شود.

 

گروه Onion پروژه را با مشاهده تمرینات کششی در پارک‌های عمومی بانکوک آغاز کرد. از نظر تیم طراح، حالات کششی برای افراد مسن مطلوب‌تر از برخی ورزش‌های با دستگاه است. ابزارها بایستی ساده باشند، راحت ساخته شوند و سرگرم کننده باشند.

 

چینش تجهیزات کششی مبنایی برای طراحی دفتر اینتلشن بود. این تجهیزات بر اساس ناحیه قرارگیری از طیف تمرینات آسان تا سخت قرار گرفتند: از فینگر واک، اسپاینینگ چرز، تا دشوارتر از همه که مانکی بارز نام دارد.

 

یک لوله ممتد آهنی عنصر غالب بر فضا است. کاربرد آن دستگیره برای ورودی دفتر، صندلی‌ها و ساختار میزهای وسط اتاق و تجهیزات ورزشی انتهای دفتر است. Onion از لوله‌های موجود آب و برق بعنوان تزیینات سقف دفتر استفاده نمود و این لوله‌های جدید و قدیمی را با رنگ سفید رنگ‌آمیزی نمود.

بازسازی دفتر کار اینتلشن ؛

در دفتر اینتلشن، تجهیزات ورزشی دارای دستگیره‌های کروی کابینتی نیز هستند و برای کشش بدن در ارتفاعی بالاتر از حد نرمال قرار گرفته‌اند. میز ملاقات می‌تواند تبدیل به میز تنیسی شود که در بالای آن لامپ محل قرار گیری توپ پینگ پنگ است. در کنار آن دیواری از توپ‌های پنگ پنگ قرار دارد که برای شمارش امتیازات توسط بازیکنان است. کارمندان در هنگام خستگی می‌توانند در سکویی مرتفع وپر از بالش در بالای کمد فایل‌ها بخوابند.

 

بازی اتللو یکی از روش‌های استراحت مدیر دفتر است. در نتیجه آهنرباهای اتللو با ابعاد بزرگ روی یک دیوار آهنی در دفتر مدیر شرکت تعبیه شدند.

بازسازی دفتر کار اینتلشن

 

 

بازسازی دفتر کار اینتلشن

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: archdaily