بازسازی خانه 100 ساله به سبک معاصر در استرالیا

بازسازی خانه 100 ساله به سبک معاصر در استرالیا

بازسازی خانه 100 ساله ؛ معمار Janik Dalecki از استودیوی معماری استرالیایی Dalecki Design، اخیرا بازسازی یک خانه موروثی 100 ساله را تکمیل کرده است؛ پروژه ای که علاوه بر نوسازی نمای ساختمان ، شامل اضافه کردن یک بخش الحاقی مدرن نیز بود.

صاحبان این خانه تمایل داشتند که این خانه تبدیل به یک مکان رویایی سرگرم کننده شود و همچنین به عنوان مکانی برای زندگی یک خانواده جوان نیز مناسب باشد. از کنار خانه می توان سایبان جدید گاراژ و بخش الحاقی تیره رنگ مدرن را دید که به پشت خانه اضافه شده است.

در داخل خانه از دیزاینی روشن، تازه و راحت استفاده شده است. آشپزخانه جدید دارای کابینت های سفید رنگ و یک دیواره سنگی برای پشت گاز می باشد. در حالی که کابینت جزیره ای در میان این فضای سفید، رنگی سیاه ایجاد کرده که با قاب های سیاه رنگ پنجره ها نیز هماهنگی دارد.

در کنار آشپزخانه، سالن ناهارخوری طراحی شده است. سقف بلند خانه، فضا را بزرگ و شیک نشان می دهد. درهای کشویی که در دو طرف فضای ناهارخوری قرار دارند، راهی از این سالن به فضای باز بیرون ایجاد کرده اند.

در این جا به نمای این بخش الحاقی و همچنین فضای بازی که در کنار سالن ناهارخوری طراحی شده است، نگاهی می اندازیم. این فضا دارای نیمکت ها و گلدان هایی متصل و یک گودال آتش در میانه فضا می باشد.

در داخل خانه و در مقابل آشپزخانه یک سالن نشیمن وجود دارد که در آن از عناصر دیزاین باقی مانده از خانه اصلی استفاده شده است؛ مانند گچ بری های بالای دیوار و شومینه دیواری اصلی خانه.

اتاق های دیگر خانه نیز به روز شده اند، مانند اتاق خواب ها. اتاق خواب مستر که در پشت خانه واقع شده است، دارای دیزاینی با پالت رنگی ساده ای از سفید، سیاه و طوسی می باشد.

این اتاق خواب همچنین دارای یک صندلی کنار پنجره ای چوبی می باشد که مشرف به باغ بیرون قرار گرفته است.

در حمام مستر، کاشی های بزرگ طوسی رنگ، دیوارها و کف را پوشانده اند. یک پارتیشن شیشه ای فضای دوش را جدا کرده و نور طبیعی فضا توسط یک نورگیر سقفی تامین می شود.

در یکی دیگر از حمام های خانه، یک شومینه، به عنوان یک عنصر دیزاین، از خانه اصلی دست نخورده باقی مانده است، در حالی که بقیه فضای حمام توسط یک آیینه بزرگ و یک روشویی معلق به روز شده اند.

بازسازی خانه 100 ساله

 

 

بازسازی خانه 100 ساله

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: contemporist