بازسازی آپارتمان Pirogovka / طراحی داخلی Le

بازسازی آپارتمان Pirogovka / طراحی داخلی Le

بازسازی آپارتمان Pirogovka

معماران : آتلیه Le

مکان : فدراسیون روسیه، مسکو، روسیه

مساحت : 59 مترمربع

سال پروژه : 2017

از زبان معمار: ” مشتری ما تمام دوران کودکی خود را در این آپارتمان گذرانده است، حالا ما باید آن را به خانه ای برای او و همسرش تبدیل می کردیم. تفاوت زیادی بین بازسازی یک آپارتمان قدیمی و کار کردن روی یک آپارتمان جدید وجود دارد، جایی که تنها لازم است به سادگی یک جعبه خالی را به سفارش و سلیقه مشتری پر کنید و به آن شخصیت بدهید.

در این پروژه، فضا در ابتدا و در حالت اصلی اش خالی نبود، بلکه پر از احساسات و خاطرات بود. این دقیقا از مواردی است که شما را با یک کار دوگانه مواجه می کند – اینکه باید خاطرات را نگه داریم، در عین حال بعضی از آن ها را از بین ببریم و چیزهای جدیدی به فضا اضافه کنیم. بسیاری از تصمیمات اساسی پروژه براساس این دوگانگی گرفته شد.

بازسازی آپارتمان Pirogovka

ترکیب بندی آپارتمان شامل سه قسمت اصلی می شود که به نظر می رسد یک فضای مشترک را پر کرده اند: یک کمد سیاه رنگ طویل، کابینت جزیره ای آشپزخانه و بخشی به رنگ سبز مردی که آشپزخانه را تعریف می کند، حمام و اتاق خواب. ما به طور عمد مرزهای بین آن جه تعمیر شده بود و آن چه خراب بود، و همچنین مرزهای بین اتاق ها و رنگ ها را از بین بردیم. رنگی که اتاق خواب را پر کرده است، از مرزهای این فضا فراتر رفته و گسترش یافته است، رنگ زمردی کابینت ها نیز می توانسی به طور واضحی تنها تعریف کننده کابینت ها باشد، اما به جای این کار مرزهای فضا را مبهم کرده است.

رنگ سفید کف که به نوعی هر آن چه در اتاق اتفاق افتاده است را منعکس می کند، با رسیدن به دیوارها به آرامی محو شده و به سقفی ساده می رسد که از خانه قدیمی به جای مانده است، بنابراین این خانه جدید را به خاطراتی از گذشته وصل می کند. کمدهایی سیاه رنگ تمام فضای نشیمن را پر کرده اند و کابینت جزیره ای آشپزخانه مرز بین این دو فضا را مشخص کرده است. هرچند که انعکاس تصویر این کمد طویل در آینه راهرو آن را به ظاهر بی نهایت نشان می دهد.

تم دیگری که در آپارتمان به کار رفته است، صفحات شبکه بندی شده شفافی هستند که روی دیوارهای فضای جدید نصب شده اند؛ این فضا توسط صندلی ها، مبل های راحتی، پنجره حمام و سقف پر شده است. روی سقف این فضا سیم هایی با روکشی از لوله های سفید رنگ به طور ثابت قرار گرفته اند. شبکه بندی کاشی های سرویس بهداشتی و حمام تغییر می کند، به این صورت که با رنگ های مختلفی می درخسند. بعضی از بخش های خانه قدیمی – وسایل شیشه ای تزیینی و بعضی از مبلمان پرخاطره – درباره چیزی بسیار مهم زمزمه می کنند. اما ما نمی توانیم درمورد آن حرفی بزنیم – این داستان ما نیست.

 

 

 

بازسازی آپارتمان Pirogovka

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: archdaily