بازدید معماری روستایی شمال با سفرهای گردشگری یک روزه

بازدید معماری روستایی شمال با سفرهای گردشگری یک روزه

بازدید معماری روستایی شمال : تنها یک ماه از تابستان این فصل جذاب و دوست داشتنی باقی مانده است و شهریور ماه فصل شروع موج دوم مسافرت‌های تابستانی است. هوا خنک‌تر شده و آنچه که میتواند آخرین ماه تابستان را برایمان لذتبخش‌تر کند یک سفر کوتاه به همراه خانواده یا دوستان به یکی از جاذبه‌های گردشگری کشورمان است. ایران دارای مناطق گردشگری و جذابیت‌های طبیعی بسیاری است که قصد داریم چند مورد از آن‌ها را به عنوان مقصد یک سفر کوتاه و چند ساعتی دور شدن از هیاهوی شهرها معرفی میکنیم:

 

پارک جنگلی گیسوم

پارک جنگلی گیسوم در فاصله ۲۰ کیلومتری شهرستان تالش قرار دارد و یکی از جاذبه‌های گردشگری و نقاط دیدنی شمال کشورمون و استان گیلان به شمار می آید. در مسیر با تونلی از درختان بلند سبز مواجه میشوید و برای رسیدن به پارک از این مسیر سبز که هر توجه هر بیننده‌ای را به خودش جلب میکند گذر میکنید.

بهار و تابستان بهترین فصل‌ها برای سفر به جنگل گیسوم هستند و در نیمه اول سال گیسوم پذیرای گردشگران خواهد بود چرا که در اوج زیبایی خود قرار دارد. گیسوم جایی است که جنگل و دریا بهم میرسند و طبیعت زیبایی‌های حیرت انگیز خود را به شما نشان خواهد داد و در کنار هم قرار گرفتن جنگل و دریا زیبایی دو چندانی را برای این قسمت فراهم کرده است. این منطقه گردشگری در فصل بهار و نوروز بازدیدکنندگان زیادی از بخش‌های مختلف کشورمان دارد و آژانس‌های برگزارکننده تورهای گردشگری نیز سفرهای یک یا دو روزه به جنگل گیسوم را در برنامه‌های خود گنجانده اند. در این پارک جنگلی از امکانات و خدمات آسایشی تفریحی از جمله سوییت و هتل ، پارکینگ، فضاهای بازی ، مسیر پیاده روی و پلاژ برخوردار است که اقامت را برای گردشگران لذت بخش تر میکند.

 

قله درفک

نام درفک برامده از دال فک به معنای آشیان یا آشیانه در گویش محلی دیلمی است. درفک قله‌ای در استان گیلان و رشته کوه البرز است که بکرترین طبیعت و آب و هوا را در میان قله‌های دیگر دارد که مورد توجه گردشگران است. میتوان یک سفر کوتاه دو یا سه روزه به درفک داشت و آب‌وهوای بکر و خنک و لذت تماشای منظره سرسبز و پر از جنگل ، کوه ، غار و کلبه‌های دوست داشتنی روستایی را تجربه کرد. اگر میخواهید از تهران به سمت درفک بروید بدید از اتوبان قزوین رشت ، بعد از شهرستان رودبار از محلی به نام رستم آباد به راست تغییر مسیر بدهید و به سمت روستای شیرکوه حرکت کنید.  درفک بی شک یکی از زیباترین کوهستان‌های ایران است.

بازدید معماری روستایی شمالروستای فیبلند

فیلبند روستایی ییلاقی در حوزه مرکزی استان مازندران در جنوب بابل است ؛ روستایی رویایی بر فراز ابرها که مقصد گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت است. این روستا مرتفع ترین روستای این حوزه است و به همین علت به بام شرقی مازندران مشهور است و میتوان از این نقطه به تماشای مناظر اطراف نشست. فیبلند بر فراز ابرها قرار دارد و انگار در توده ای از ابرها فرو رفته است. دلتان میخواهد لذت قدم زدن روی ابرها را تجربه کنید؟ در این روستا گویی روی ابرها راه میروید. برای رسیدن به این روستا از جاده هراز بروید چون نسبت به مسیر بابل که پیچ شیب زیادی دارد آسان‌تر است.

جنگل مرسی سی

در یک سفر کوتاه یک روزه به جنگل مرسی سی شما میتوانید لذت تنفس در هوای پاک ، قدم زدن میان درختان بلند و انبوه و جنگلی بکر ، شنیدن صدای پرندگان و تجربه یک روز زندگی در طبیعت را برای خود فراهم کنید. جنگل مرسی سی یا جنگل راش در روستای سنگده ، دامنه جنگلی قله خرونرو از توابع سواد کوه است و این جنگل بخشی از جنگل باستانی هیرکانی است که قدمت آن به چهل میلیون سال پیش بازمیگردد. بازدید از انبوه‌ترین و بزرگترین جنگل راش با طبیعتی منحصر به فرد و چشم‌اندازهای دیدنی مقصدی بی‌نظیر برای یک گردش یک روزه دلچسب است.

 

 

 

بازدید معماری روستایی شمال

گرداوری در تحریریه پویانو|نبیلو