10 نکته برای حفظ ایمنی حمام و سرویس بهداشتی

ایمنی حمام و سرویس بهداشتی ؛ 10 نکته برای حفظ ایمنی حمام و سرویس منزل

10 نکته برای حفظ ایمنی حمام و سرویس بهداشتی

ایمنی حمام و سرویس بهداشتی ؛ ما در تمام طول این مدت ایده‌های زیادی درباره طراحی و دیزاین حمام با شما به اشتراک گذاشته ایم و شما حمام‌های زیادی را در سبک های مختلف مشاهده کرده اید. اما صرف نظر از زیبایی، چیزهای مهم تری از جمله کارکرد و ایمنی نیز وجود دارند که باید به آن‌ها توجه کنید.

از آن جایی که حمام و سرویس مکانی از خانه می‌باشند که هر روز استفاده می‌شوند، باید بررسی کنید که آن از هرگونه صدمه یا آسیب ایمن باشد.

چگونه باید این کار را انجام دهید؟ اگر شما در حال دیزاین و دکوراسیون حمام خود هستید، باید ایمنی آن را نیز در نظر بگیرید تا قادر باشید آن را در طراحی خود اعمال کنید.

اما معماران و نیز طراحان داخلی همیشه از آن آگاه هستند و می‌توانند شما را درمورد ایمنی حمام و سرویس تان آگاه کنند.

در حال حاضر می‌توانید حمام خود را بررسی کرده و ببینید آیا احتمال حادثه، آسیب و ضربه در آن وجود دارد یا نه. این به ویژه زمانی مهم است که شما در منزل تان کودک یا سالخورده دارید. برای ایمن نگهداشتن حمام خود، به توصیه‌های زیر عمل کنید:

1 حفظ ایمنی حمام و سرویس بهداشتی
حفظ ایمنی حمام و سرویس بهداشتی

1-استفاده از پادری‌های مقاوم در برابر لغزش

لیز خوردن و افتادن از عمده حوادثی است که معمولا در حمام و سرویس بهداشتی اتفاق می‌افتد. برای جلوگیری از آن، از پادری‌های مقاوم در برابر لغزش که پشت شان ترمز فرش دارند استفاده کنید. پادری هایی هستند که مخصوصا فضای لیز حمام طراحی شده اند. برای قسمت دوش، از پادری دارای حباب‌های مکنده و چسبان برای جلوگیری از لیز خوردن استفاده کنید.

2

2-خودداری از تجمع آب بر روی زمین

یک حمام و سرویس تمیز و ایمن دارای سطح خشک می‌باشد. اجازه ندهید که آب روی کف حمام جمع شود و بعد از هر بار استفاده آن جا را طی بکشید. این ممکن است باعث لیز خوردن یا افتادن و حتی بدتر از آن موجب برق گرفتگی شود.

3 حفظ ایمنی حمام و سرویس بهداشتی
حفظ ایمنی حمام و سرویس بهداشتی

3-لوازم الکتریکی خود را به دور از آب قرار دهید

باید به یاد داشته باشید که آب یک هادی است. بنابراین با دور نگهداشتن اتوی مو، ماشین ریش و سشوار خود به دور از آب از خطر برق گرفتگی جلوگیری کنید. برای این کار می‌توانید از برخی مواد ضدآب برای حفظ این اشیاء استفاده کنید یا این که آن ها را در مکان همیشه خشک حمام قرار دهید. یک شلف یا کابینت برای این اشیاء اختصاص دهید و اطمینان یابید که کاملا به‌ دور از آب هستند.

4

4-نصب میله‌های دستگیره

گرفتن میله‌هایی که در کنار یا اطراف وان حمام، توالت و دوش نصب شده اند می‌توانند در هنگام لیز خوردن جان فرد را نجات دهند. این به ویژه زمانی مهم است که شما افراد سالخورده در منزل تان دارید.

5

5-داروها را به دور از دسترس قرار دهید

در بیشتر حمام‌ها کابینت هایی برای قرار دادن مواد دارویی وجود دارد. آگاه باشید که آن ها دور از دسترس کودکان باشند چرا که آن ها گاهی اوقات کنجکاو شده و بدون این که متوجه شوید داروها را برمی‌دارند. آن ها را دور از دید قرار دهید تا کودکان در مورد چیستی آن‌ها کنجاو نشوند.

6

6- مواد شیمیایی و متریال های شوینده را به خوبی نگهدارید

قرار دادن مواد شیمیایی در هر جای خانه می‌تواند خطرناک باشد. یک کابینت برای مواد شیمیایی مضری که برای تمیز کردن استفاده می‌کنید قرار دهید تا از حوادث جلوگیری شود. وسایل تمیز کننده دیگر حمام را نیز در همان جا قرار دهید. این نه تنها فضای حمام شما را ایمن نگه می‌دارد بلکه فضای آن را شلوغ و به هم ریخته نشان نمی‌دهد.

7 ایمنی حمام و سرویس بهداشتی ؛ 10 نکته برای حفظ ایمنی حمام و سرویس منزل
ایمنی حمام و سرویس بهداشتی ؛ 10 نکته برای حفظ ایمنی حمام و سرویس منزل

7-فراهم کردن روشنایی مطلوب برای حمام

حوادث اغلب در تاریکی رخ می‌دهند. زمانی که حمام تاریک باشد شخص به راحتی می‌تواند لیز بخورد و بیفتد. بنابراین اطمینان یابید که حمام شما دارای نور کافی می‌باشد. از چراغ هایی استفاده کنید که می‌توانند سرتاسر حمام را روشن کنند.

8

8-بعد از حمام کردن درجه آب را روی 50 درجه سانتی گراد تنظیم کنید

مطمئنا باشید که درجه آب داغ شما روی 50 درجه تنظیم شده باشد چرا که هنگامی که افراد آن را باز می‌کنند خیلی داغ نباشد و پوست شان نسوزد. هیچ کس نمی‌خواهد موقع دوش گرفتن با آب داغ بسوزد. بنابراین بعد از هر بار استفاده، فراموش نکنید که دمای آن را پایین بیاورید. این به خصوص زمانی مهم است که در خانه کودک دارید.

9 حفظ ایمنی حمام و سرویس بهداشتی
حفظ ایمنی حمام و سرویس بهداشتی

9-نصب پریزهای الکتریکی اتصال به زمین

داشتن یک پریز برق متصل به زمین می‌تواند از خطر برق گرفتگی جلوگیری کند. برای این کار از یک برق کار کمک بگیرید و اگر دانش مناسب برای نصب آن ندارید خودتان به نصب آن اقدام نکنید چرا که ممکن است مشکلات بیشتری به وجود بیاید.

10

10- اطمینان یابید که همه چیز به محکمی سرجایش نصب شده باشد

میله های حوله، گیره دستمال توالت، کابینت، آینه، کابینت داروها، میله های دستگیره و تمام چیزهایی دیگر حمام تان باید به محکمی نصب شده باشند.

آن ها نباید زمانی که کسی آن ها را می‌گیرد لق لق بزنند. این ممکن است خطرآفرین باشد.

همیشه ایمنی بهتر از تاسف خوردن است. بنابراین اگر واقعا تا به حال به ایمنی حمام خود فکر نکرده اید می‌توانید آن را بازرسی کنید تا از خطرها و صدمات احتمالی جلوگیری شود.  موارد ذکر شده در بالا را بررسی کنید مخصوصا اگر کودک یا سالخورده در خانه خود دارید.

به یاد داشته باشید، ایمنی همیشه مهمتر از زیبایی است.

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: homedesignlover