8 ایسلند یا جزیره آشپزخانه باریک به عنوان فضاهای کاربردی کمکی

8 ایسلند یا جزیره آشپزخانه باریک به عنوان فضاهای کاربردی کمکی

ایسلند یا جزیره آشپزخانه باریک ؛ جزیره یا ایسلند یک فضای مفید و کاربردی برای آشپزخانه‌ ها محسوب می‌شوند. آن ها علاوه بر کانترتاپ‌های اصلی سطح دیگری فراهم کرده و می‌توان برای آماده کردن یا سرو غذا یا دورهم نشستن و تعامل با خانواده و دوستان از آن ها استفاده کرد.

آن هایی که آشپزخانه های شان فضای نامتناسب و چالش برانگیزی دارد اغلب فکر می‌کنند که هیچ راهی برای قرار دادن جزیره آشپزخانه ندارند اما با دیدن تصاویر زیر از این که ایسلندهای تا چه اندازه جمع و جور وجود دارند متعجب خواهید شد.

فضای عبوری در آشپزخانه باید حداقل دارای عرض 42 اینچ باشد. این اندازه برای وقتی است که یک آشپز در آشپزخانه حضور دارد. اگر تعداد آشپزها بیشتر باشد باید این مقدار به 48 اینچ برسد. این مقیاس بندی بر اساس انجمن بین المللی حمام و آشپزخانه تعیین شده است.

یک راهرو باید حداقل عرض 36 اینچ داشته باشد. در آشپزخانه‌ای کوچک، سخت است که یک ایسلند با سایز استاندارد که معمولا عمق 25 تا 40 اینچ را دارا می‌باشد جاسازی کنید درحالی که همچنان فضای کافی برای عبور و مرور آسان وجود داشته باشد.

کابینت آشپزخانه
کابینت آشپزخانه

اما انعطاف پذیری زیادی در سایز و جهت دادن به یک جزیره آشپزخانه وجود دارد. آن ها طراحی می‌شوند تا سطوح بیشتری برای کار در آشپزخانه فراهم کنند بدون این که سد معبری برای انجام وظایف اصلی آشپزخانه ایجاد کنند.

بسیاری از صاحبخانه‌ها واقعا ترجیح می‌دهند که یک ایسلند جمع و جور داشته باشند چرا که تردد در آشپزخانه به سادگی صورت بگیرد و جابه جا شدن از این طرف آشپزخانه به آن طرف بدون هیچ مشکلی باشد.

البته، مطمئنا شما هم نمی‌خواهید جزیره آشپزخانه تان آنقدر کوچک باشد که دیگر کاربرد خود را از دست بدهد. دو مدل ایسلند قبلی نسبتا باریک هستند و در عین حال سطح کافی که برای انجام وظایف مختلف در آشپزخانه مفید باشد فراهم می‌کنند.

ایسلند یا جزیره آشپزخانه باریک
ایسلند یا جزیره آشپزخانه باریک

این مهم است که در مورد نحوه استفاده از جزیره آشپزخانه تان فکر کنید. آیا فضای ذخیره سازی بیشتری در قسمت پایینی ایسلند آشپزخانه تان نیاز دارید؟ آیا این فضای ذخیره سازی باید همانند تصویر بالا باز باشد یا به فضاهای دربسته نیاز دارید؟ اگر به شلف های باز در پایین آن نیاز دارید در مورد چیزهایی که می‌خواهید در آن قرار دهید فکر کنید چرا که آن ها به کانون توجه فضای آشپزخانه شما تبدیل می‌شوند. هر چیزی که درون این شلف ها می‌گذارید سریعا به خود گرد و غبار و چربی ها را جذب می‌کنند مگر این که به طور مرتب از آن ها استفاده کنید.

ممکن است به ایسلندی نیاز داشته باشید که به عنوان پاتوق افراد خانواده استفاده شود. مطمئنا شما نمی‌خواهید که یک وعده غذایی دسته جمعی و پرو پیمان را روی ایسلند مشابه آن چه در عکس مشاهده می‌کنید سرو کنید. اما اندازه این ایسلند برای دو نفر که بنشینند و از نوشیدن یک فنجان قهوه لذت ببرند مناسب است.

اگر تصمیم دارید که یک یا چند چهارپایه در اطراف ایسلند آشپزخانه تان قرار دهید، در نظر بگیرید که طوری آن‌ها را بچینید که فرد نشسته رفت و آمد آشپز را مختل نکند.

ایسلند یا جزیره آشپزخانه باریک
ایسلند یا جزیره آشپزخانه باریک

مشخص است که یک جزیره آشپزخانه باریک قابلیت این را ندارد که درون آن یک سینک یا کانترتاپ تعبیه کنید اما به عنوان فضای دم دستی عمل می‌کند که بعد از بیرون آوردن مواد غذایی از درون یخچال یا فر می‌توانیم آن ها را روی آن قرار دهیم. در واقع، از نظر ایمنی، اگر آشپزخانه شما فاقد سطحی در کنار اجاق یا کانترتاپ باشد ممکن است به اضافه کردن یک ایسلند کوچک نزدیک آن نیاز داشته باشید تا بتوانید چیزهای داغ را بدون قدم زدن زیاد سریعا روی آن قرار دهید.

یک جزیره آشپزخانه حتما الزامی ندارد که یک واحد ثابت و ایستا باشد. در این آشپزخانه زیبا با سبک صنعتی از یک چرخ بار به عنوان ایسلند استفاده شده است. چرخ دار بودن این ایسلند باعث می‌شود تا بتوانید در صورت نیاز آن را در فضا جابه جا کنید. فقط باید مطمئن شوید که می‌توانید بعد از تعیین مکان ایسلند چرخ های آن را قفل کنید تا دیگر از جای خود تکان نخورد.

اندازه ایسلند آشپزخانه خود را به گونه ای انتخاب کنید که به بهترین شکل با هندسه فضای شما مطابقت پیدا کند. اگر آشپزخانه‌ای باریک و طویل دارید پس از یک جزیره آشپزخانه باریک استفاده کنید.

با این حال، اگر آشپزخانه شما فضایی دارد که بیشتر به مربع نزدیک است همانند آن چه در تصویر می‌بینید، آنگاه یک ایسلند هم‌شکل با آن هماهنگی و عملکرد بهتری در این فضا دارد.

ایسلند یا جزیره آشپزخانه باریک
ایسلند یا جزیره آشپزخانه باریک

بزرگتر همیشه بهتر نیست. اگر آشپزخانه شما فضای شلوغی دارد من فکر می‌کنم به جای ایسلند بزرگی که فضای عبور شما را در آشپزخانه تنگ می‌کند از یک ایسلند کوچکتر استفاده کنید تا فضای گسترده تری برای تردد داشته باشید.

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz