سایت پویانو-نشیمن به رنگ آبی

ایده های نشیمن به رنگ آبی

رنگ :در نظر برخی از طراحان، آبی یک رنگ سرد است ولی آن ها برای اتاق نشیمن رنگ های گرم تر مانند نارنجی و بژ را ترجیح می دهند. نشیمن های محدودی وجود دارند که به طور کامل به رنگ آبی هستند. با این حال طیف های آبی لاجوردی در فضای نشیمن به خوبی جلوه می نماید به خصوص اگر در ترکیب با تن های سفید به کار رود. اگر در مورد تغییر ظاهر فضای نشیمن خود می اندیشید، آبی سرد را رد نکنید. زیرا رنگی نیست که اغلب استفاده از آن را در جای دیگری مشاهده نمایید. در ادامه با معرفی نمونه هایی از کاربرد رنگ آبی در نشیمن با ما همراه شوید.

آبی دریایی

سایت پویانو-نشیمن به رنگ آبی
سایت پویانو-نشیمن به رنگ آبی

یک سالن به رنگ آبی باعث می شود خانه شما حتی در میان شلوغی ها نیز برجسته گردد. ترفند کاربرد این رنگ، از آبی دریا گرفته تا یاقوت کبود و آبی آسمانی روشن تر، این است که بیش از حد از لوازم آبی رنگ استفاده نکنید. تنها یک تن از آبی را به کار ببرید. ولی در صورت اطمینان از طرح خود می توانید نهایت از دو تن آبی نیز استفاده نمایید. تن های عمیق تر آبی همیشه در نشیمن های کوچک خوشایند نخواهند بود. با این وجود، تا زمانی که مقدار زیادی نور طبیعی و یک میزان خوب فضا در اختیار داشته باشید، آبی دریایی به اتاق نشیمن جلوه بی نظیری می بخشد. دیوارهایتان را آبی رنگ کنید ولی کف و یا سقف همان فضا را با تن آبی دیوارها هماهنگ نکنید. این عناصر را سفید یا هم خانواده سفید نگه دارید. آبی دیوارها را با یک قطعه مبلمان هماهنگ سازید و فضا را با پرده های سفید، یک فرش یا یک مبل راحتی کرم رنگ روشن نمایید.

دیوار تاکیدی و ترکیب مبلمان

سایت پویانو-نشیمن به رنگ آبی
سایت پویانو-نشیمن به رنگ آبی

یکی از استفاده های ظریف تر از رنگ آبی در یک فضای زندگی این است که تنها یکی از دیوارها را به عنوان تاکید رنگ نمایید و سپس این رنگ را در انتخاب مبلمان خود منعکس کنید. نقاشی یک دیوار با یک تن آبی تنها کارساز است اما هم چنین می توانید نمای دیوار تاکیدی را با انتخاب یک کاغذ دیواری زیبا نیز به دست آورید. اگر مبلمان شما دارای یک سبک هندسی آبی و سفید است، این می تواند یک ایده خوب باشد که همان سبک را در انتخاب کاغذ دیواری نیز منعکس کنید. نیازی نیست که تمام مبلمان شما آبی رنگ باشند. می توانید ظاهر آبی را تنها با استفاده از کوسن ها نیز تکمیل نمایید.

آبی کلاسیک روی زمینه سفید

سایت پویانو-نشیمن به رنگ آبی
سایت پویانو-نشیمن به رنگ آبی

برای رسیدن به ظاهر آبی و سفید کلاسیک، که یادآور زندگی جزیره یونانی است، آن ها را در اندازه های مساوی به کار ببرید. دیوارها و سقف خود را سفید نگاه دارید و سپس مبلمان سفید و لاجوردی را انتخاب کنید. هم چنین می توانید این ظاهر را با استفاده از قاب عکس های آبی روی زمینه سفید نیز به دست آورید. یک روش دیگر این است که ظرف هایی به سبک چینی را در اطراف اتاق قرار دهید. کاسه، گلدان و بشقاب های دیوارکوب به خوبی در یک اتاق نشیمن با زمینه سفید-آبی هماهنگ می شوند. پارچه هایی با طرح های برجسته نیز باید در اثاثیه به کار گرفته شوند.

فرش های لاجوردی

سایت پویانو-نشیمن به رنگ آبی
سایت پویانو-نشیمن به رنگ آبی

اگر ایده استفاده از دیوار تاکیدی آبی را برای نشیمن خود نپسندیدید، یک فرش طرح ساده آبی رنگ خیلی خوب در برابر برخی مبلمان سفید و آبی کار خواهد کرد. جلوه طراحی خود را به کمک تعدادی اکسسوری آبی پررنگ تر، مانند شمعدان، کامل کنید. تطبیق یک فرش با یک دیوار تاکیدی، راه متفکرانه دیگری برای رسیدن به یک ظاهر زیبا می باشد. اگر مبل شما آبی و سفید است، یک فرش آبی خالص انتخاب کنید و بالعکس.

پرده های آبی

سایت پویانو-نشیمن به رنگ آبی
سایت پویانو-نشیمن به رنگ آبی

پرده ها می توانند ظاهر آبی فضا را تکمیل نمایند. اما آن ها را تنها به دلیل وجود عناصر آبی دیگر، در فضا آویزان نکنید. به یاد داشته باشید که به راحتی می توان در نمای آبی رنگ زیاده روی نمود. پرده آبی زمانی خوب جلوه می نماید که سایر مبلمان های آبی در فضا غالب نباشند. مطمئن شوید که مقدار زیادی از تن های دیگر نیز در فضا حضور دارند تا آبی به طور ویژه در فضا خودنمایی نکند. توجه داشته باشید که پرده های آبی برای تکمیل زمینه رنگی فضا می باشند و نه برای جلب توجه در فضا.

 

مطالب پیشنهادی:

۶ رنگ اسرارآمیز در دکوراسیون خانه (بخش اول)

آشپزخانه و نشیمن؛ فضای تعامل خانواده

رنگ های خلاقانه; آشپزخانه ای درخشان

 

منبع: homedit

ترجمه و گردآوری در تحریریه پویانو|محمدیان