اتاق خواب و ایده های دوست داشتنی برای

اتاق خواب و ایده های دوست داشتنی برای

اتاق خواب و ایده های دوست داشتنی برای

سایت پویانو-ایده های اتاق خواب
سایت پویانو-ایده های اتاق خواب

سبک زندگی: اتاق خواب شما باید مکانی برای استراحت و کسب آرامش باشد. به راحتی و با هر بودجه ای می توان نمای یک اتاق خواب را تغییر داد، خواه به معنی استفاده از مبلمان و اثاثیه جدید، اضافه کردن مقداری رنگ و یا تغییر دادن نور و روشنایی به منظور آرامش بیشتر باشد. سبک های مختلف و جنبه های زیبایی شناختی بسیاری وجود دارد که شما می توانید با پیروی از آن ها فضایی مطابق میل و سلیقه خود ایجاد نمایید. اگر نمی دانید از کجا باید شروع کنید، در ادامه چند ایده برای دکوراسیون اتاق خواب معرفی می کنیم تا به کمک آن ها اتاق خوابتان را به یکی از فضاهای محبوبتان در خانه تبدیل کنید.

استفاده از رنگ های آرامش بخش

سایت پویانو-ایده های اتاق خواب
سایت پویانو-ایده های اتاق خواب

اتاق خواب از دنیای بیرون فاصله گرفته و مکانی است که می توانید پس از یک کاری طولانی در آن احساس آرامش نمایید. به کارگیری رنگ های آرامش بخش، راه حل خوبی است تا اتاقتان را به یک فضای خواب آرام و راحت تبدیل کنید. با تمرکز بر بخش هایی شروع کنید که تاثیر بیشتری دارند مانند دیوارها و کف اتاق. استفاده از سبزهای آرام ، بژ یا آبی های ملایم در این بخش ها بسیار مناسب است زیرا آن ها احساس صلح و آرامش ایجاد کرده و به شما کمک می کند بیشتر احساس آرامش و آسایش نمایید. رنگ تخت خواب و ملافه های خود را ساده انتخاب کنید و از انتخاب هرگونه رنگ های تند یا الگوهایی که خواب راحت را از شما می گیرد، اجتناب کنید. به جای آن استفاده از کمی وسایل تجملی مانند رواندازی از جنس خز یا پتوهای فاخر پشمی کمی بافت به فضای اتاق اضافه می کند.

مطلب مرتبط: هفت قدم برای داشتن اتاق خوابی آرام برای استراحت

انتخاب زمینه

سایت پویانو-ایده های اتاق خواب
سایت پویانو-ایده های اتاق خواب

گاهی اوقات انتخاب یک تم و زمینه برای یک اتاق می تواند بهترین منبع الهام باشد برای تبدیل فضا به آن جه که شما می پسندید. در اتاق خواب یک زمینه برجسته با احساس افراد در ارتباط است تا باعث شود شما شلوغی دنیای خارج از اتاق را به دست فراموشی بسپارید. با انتخاب زرد کم رنگ دیوارهای اتاق را درخشان و تابناک نگه دارید و با تصاویر چشم اندازهای زیبا و کمی مبلمان از جنس چوب آن را تزئین کنید. از اشیا عتیقه همچون لوسترهای ظریف یا چراغ خواب های منحنی شکل به تعداد کم استفاده کنید تا مطمئن شوید اتاق شبیه یک فضای قدیمی یا شلخته نمی شود.

استفاده از الگوهای برجسته

سایت پویانو-ایده های اتاق خواب
سایت پویانو-ایده های اتاق خواب

در دوران ویکتوریایی (در اتاق خواب و سایر فضاهای خانه)، الگوهای برجسته بسیار الهام بخش بود. اگر مشتاق زیبایی چشمگیرتر هستید، به دنبال کاغذدیواری های برجسته برای یک دیوار تاکیدی یا پوشش تمام دیوارها باشید و با رواندازی که الگویی با رنگ مشابه دیوارها دارد، ظاهر زیبای اتاق را کامل کنید. هنگام به کارگیری الگوهای جسورانه از رنگ های زنده مانند قرمز روشن، زرد، آبی یا نارنجی استفاده کنید؛ این باعث می شود که الگوها جلوه بیشتری داشته و به اتاق شما یک حس و حال متمایزی می بخشد.

تم دریایی

سایت پویانو-ایده های اتاق خواب
سایت پویانو-ایده های اتاق خواب

دلیلی وجود دارد که مردم دریا را همواره با آرامش و تمدد اعصاب همراه می دانند. رنگ های ساحل دریا مانند آبی کم رنگ و بژ به طور طبیعی برای جسم و روح انسان آرامش بخش است. هنگامی که احساس می کنید در یک محیط طبیعی که منعکس کننده حس اقیانوس آرام است، حضور دارید، شما قادر خواهید بود به راحتی استراحت کنید. دیوارهایتان را با آبی ملایم رنگ کنید و از لایه هایی با بافت طبیعی روی تخت خواب خود بهره بگیرید تا ظاهر و حسی از دریای بیکران را به اتاق خود وارد کنید. کف اتاق را خام و ساده نگه دارید.

 

مطالب پیشنهادی:

هفت قدم برای داشتن اتاق خوابی آرام برای استراحت

۹ اشتباه رایج در اتاق خواب

نور مناسب برای اتاق خواب منزل

 

منبع: freshome

ترجمه و گردآوری در تحریریه پویانو/محمدیان