ایده های تابستانی طراحی فضای حیاط : به استقبال اوقات فراغت بروید

ایده های تابستانی طراحی فضای حیاط : به استقبال اوقات فراغت بروید

طراحی فضای حیاط ؛ تابستان نزدیک است و روزهای گرم و طولانی آن، بهترین فرصت برای استفاده از فضای باز در ساعات خنکی هوا هستند. اگر منزلتان دارای حیاط است، بهتر است این موهبت را حسابی جدی گرفته و با چند برنامه ساده و تابستان امسال را حسابی خوش بگذرانید. خبر خوش این که برای خوش گذرانی در حیاط منزلتان تقریبا متحمل هیچ هزینه ای نخواهید شد. ایده های تابستانی ما برای داشتن اوقات فراغت دلچسب بسیار ساده هستند؛ آن قدر ساده که شاید فکر شما را برای لذت بردن از روزهای پیش رو قلقلک دهند.

حال وقت آن است که با پویانو و ایده های تابستانی برای طراحی فضای حیاط همراه شوید.

آلاچیقی از جنس شاخه های سبز

اولین پیشنهاد تابستانه ما برای شما و حیاطی که می خواهید آن را برای روزهای گرم تابستان آماده کنید، طراحی یک آلاچیق است. مسلما هر چقدر هم که فضای حیاط برای یک دورهمی دلچسب بزرگ و دلپذیر باشد، آفتاب تابستان این اجازه را نخواهد داد که شما اوقات راحتی را بگذارنید. به همین دلیل است که داشتن یک آلاچیق، هر چند ساده و کوچک در روزهای گرم تابستان یک نعمت محسوب می شود. یکی از ساده ترین انواع آلاچیقی که می توانید در فضای حیاط خود داشته باشید، نوعی است که با استفاده از سایه شاخه های درخت به وجود می آید. این آلاچیق در عین این که عملکرد لازم را مهیا می کند، به شما اجازه خواهد داد از گذراندن اوقات خود زیر سقف گیاهان باطراوت لذت ببرید.

انتقال میز عصرانه به فضای بیرونی

اگر قرار است از تابستان امسال حسابی لذت ببرید، بهتر است فضای خانه را رها کرده و در ساعاتی که هوا خنک تر و قابل تحمل می شود، در فضای باز به دور میز عصرانه بنشینید. مطمئن باشید هیچ چیز به اندازه یک عصرانه تابستانه در حیاط منزلتان دلچسب نخواهد بود. یک میز کوچک با چند صندلی می تواند این لذت ساده را به سادگی برای شما فراهم کند؛ پس دست به کار شوید و همین حالا میز عصرانه خود را به فضای باز هدایت کنید تا برای گذراندن وقت خود در فضای باز طی روزهای پیش رو بهانه ای داشته باشید.

پیک نیک روی سطح چمن

این ایده یکی از ساده ترین کارهایی است که تقریبا همه شما قادر به انجام آن هستید. تنها چیزی که برای داشتن یک پیک نیک لذت بخش در حیاط منزلتان نیاز خواهید داشت، یک میز کم ارتفاع و مقداری حوصله است تا وسایل پیک نیک را در فاصله ی خانه و حیاط جا به جا کنید. اگر این جا به جایی برای شما سخت است، می توانید میز پیک نیک خود را به صورت ثابت در فضای حیاط قرار داده و تنها زحمت چیدن وسایل را متقبل شوید. خواهید دید که به همین راحتی می توانید از فضای حیاط منزلتان برای داشتن یک روز زیبا استفاده کنید.

صندلی های راحت و دوست داشتنی

طراحی فضای حیاط ؛ همه ما به تعدادی صندلی راحت در فضای حیاط خانه خود نیاز داریم. همان ها که وقتی از سر کار به خانه می رسیم، شاید بدمان نیاید دقایقی را با نشستن روی آن ها و چشم دوختن به منظره اطراف بگذارنیم و خستگی یک روز کاری طولانی را از تن خود بیرون کنیم. داشتن صندلی در حیاط خانه، یکی از مهم ترین چیزهایی است که باید مد نظر قرار دهید. حیاطی که صندلی نداشته باشد، هیچ وقت شما را بیشتر از چند دقیقه در محیط خود نگه نخواهد داشت.

فضای آفتاب گرفتن کنار استخر و آبنما

این گزینه مخصوص آن هایی است که از امتیاز داشتن استخر در فضای حیاط خود بهره مند هستند. اگر یک استخر یا حوض در فضای حیاط منزلتان دارید، پس دیگر معطل چه هستید؟ خودتان را برای لذت بردن از گرمای دلچسب آفتاب در کنار استخر آماده کنید. هر چه باشد، تابستان بهترین وقت برای آفتاب گرفتن است و اگر یک استخر هم در حیاط داشته باشید، می توانید بعد از شنا کردن روی تخت های مخصوص دراز کشیده و با بهره بردن از مزایای تابستان، حسابی به خودتان لطف کنید.

همین حالا دست به کار شوید و با ساده ترین ایده ها به استقبال تابستان بروید. از کوچک ترین امکانات ممکن هم می توانید برای داشتن اوقات تابستانه دلچسب استفاده کنید؛ اگر با حوصله و سلیقه به آن ها بپردازید.

طراحی فضای حیاط

 

 

طراحی فضای حیاط

تحریریه پویانو