ایده هایی برای طاقچه بالای شومینه

سایت پویانو-ایده های طاقچه شومینه

ایده هایی برای طاقچه بالای شومینه

ایده پردازی: طراحی با ذوق و سلیقه طاقچه بالای شومینه یکی از جنبه های مهم در طراحی فضای نشیمن می باشد زیرا اغلب اولین چیزی ایت که در بدو ورود به فضا دیده می شود. همانند سایر فضاهای خانه ها، طراحی این بخش نیز بازتابی از سبک دکوراسیون ما است. اگر می خواهید طاقچه شومینه خود را به روزرسانی کنید و نمی دانید از کجا شروع کنید، ما ایده هایی را به شما معرفی می کنیم تا مطابق با سلیقه خود جلوه ای زیبا بیافرینید.

سایت پویانو-ایده های طاقچه شومینه
سایت پویانو-ایده های طاقچه شومینه

یک عنصر مهم در دکوراسیون طاقچه شومینه این است که چگونه تعادل اشیا را در فضا حفظ می کنید. تقارن چشم ها را در سراسر طاقچه به گردش در می آورد که این مورد برای فضایی ساده تر مناسب است. برای خانه هایی با سبک کلاسیک و زیبایی محافظه کارانه، این یک ظاهر رایج می باشد. اگر شما سبک مدرن را به کلاسیک ترجیح می دهید، از اکسسوری هایی با ارتفاع های متنوع استفاده کنید تا ظاهری را به دست آورید که متناسب با شخصیت شماست.

هم چنین باید به مقیاس عناصر نیز توجه کنید تا در فضا برجسته نباشند. با فرم، بافت و رنگ ها بازی کنید تا مقیاسمناسب را به دست آورید. ممکن است از زیبایی یک رنگ برجسته و جسورانه یا یک قطعه بلند روی طاقچه شگفت زده شوید. برای خلق یک فضای جذاب، از ایده های دکوراسیون شومینه ما بهره بگیرید اما همواره این موارد مهم را به خاطر بسپارید: به سبک خود پایبند باشید، قطعه هایی را به کار ببرید که دوست می دارید، طرحی را استفاده کنید که به زیبایی با خانه شما متناسب باشد.

1.گیاهان سبز

سایت پویانو- ایده های طاقچه شومینه
سایت پویانو- ایده های طاقچه شومینه

از آنجایی که شومینه ها به طور کلی از موادی با ظاهر سنگین، مانند آجر یا سنگ، ساخته شده اند، اگر به درستی تزئین نشوند می توانند نمای یک اتاق را سنگین جلوه دهند. برای جلوگیری از ایجاد سنگینی بصری، ظاهر خشن شومینه را با خطوط نرم و سیال گیاهان در هم بشکنید. سبزینگی سبک چیدمان طراحی را تکمیل می کند و گیاهان گل دار ظرافت بیشتری به فضا می بخشند.

2.آثار هنری

سایت پویانو-طاقچه بالای شومینه
سایت پویانو-طاقچه بالای شومینه

خواه شما فردی خبره در آثار هنری باشید یا تنها از نگاه کردن به تابلوی مورد علاقه خود لذت ببرید، نمایش یک اثر هنری می تواند ضمیمه بی نظیری برای بالای طاقچه شومینه شما باشد. می توانید یک اثر جذاب را بالای شومینه آویزان کنید یا روی طاقچه آن قرار دهید. هم چنین از یک قطعه هنری بزرگ استفاده کنید که بازتابی از سلیقه شما باشد.

3.آیینه

سایت پویانو-طاقچه بالای شومینه
سایت پویانو-طاقچه بالای شومینه

نمی توانید یک قطعه هنری انتخاب کنید؟ به جای آن از آیینه استفاده کنید. می توانید آیینه را در هر فرم و ابعادی بیابید، خواه آیینه های یک تکه یا دو تکه را در کنار طاقچه شومینه به کار ببرید. آیینه هم چنین به روشنایی فضای شما از طریق بازتاب نور ورودی از پنجره ها کمک می کند. می توانید آن را آویزان کنید، روی طاقچه قرار داده یا به دیوار شومینه تکیه دهید.

4.تزئینات فصلی

سایت پویانو- ایده های طاقچه شومینه
سایت پویانو- ایده های طاقچه شومینه

فصل ها را در آغوش بگیرید و نه فقط آن هایی را که در انتهای سال قرار دارند. گل های تازه و با طراوت را در بهار، گیاهان بلند یا ظرفی از میوه ها در تابستان یا کاسه ای از زغان اخته در هنگامه پاییز به فضا بیفزایید تا طاقچه شومینه خود را متناسب با فصل تزئین کنید.

5.تغییر عناصر

سایت پویانو- طاقچه بالای شومینه
سایت پویانو-طاقچه بالای شومینه

از آن جا که دکوراسیون طاقچه شومینه یک نقطه کانونی قابل توجه در فضای نشیمن ایجاد می کند،  تغییر آن یکی از ساده ترین راه ها  در طراحی می باشد. کنار هم قرار دادن چند قطعه برای خلق ظاهری چشم گیر، یک روش مناسب برای عدم ایجاد ناامیدی در طراحی شومینه می باشد. به عنوان نمونه می توانید عناصر کوچکی همانند شمع، گلدان و دکوری های کوچک دیگری را در کنار هم به کار ببرید.

 

مطالب پیشنهادی:

 

منبع: freshome

گردآوری و ترجمه در تحریریه پویانو|محمدیان