ایجاد باغچه در طراحی نما و تراس خانه به بازدیدکنندگان خوش آمد می گوید

ایجاد باغچه در طراحی نما و تراس خانه به بازدیدکنندگان خوش آمد می گوید

باغچه در طراحی نما و تراس خانه ؛ نمای این خانه های شهری به بازدیدکنندگان با جعبه های معلق پر از گیاه خوش آمد می گویند. شرکت معماری Baan PuriPuri اخیرا این دو خانه شهری چند طبقه را تکمیل کرده است که در محله شلوغی از بانکوک تایلند واقع شده اند.
باغچه در طراحی نما و تراس
نمای این خانه های شهری پنجره های فرورفته ای دارد تو مقاطع بتونی زاویه دار برای فضاهای داخلی سایه اندازی کنند و همچنین باعث ایجاد جاذبه بصری از سمت خیابان شده است.

هر کدام از این خانه ها همچنین دارای یک باکس از گیاهان می باشند که در نما جلو آمده و به صورت معلق ایستاده اند و  به ساختمان حسی از طبیعت را نیز اضافه کرده اند.

وقتی وارد ساختمان می‌شویم، لابی ورودی فضایی انتقالی بین فضای خارجی و داخلی خانه می باشد.

در سالن نشیمن، فضای موجود با سقفی بلند دارای پنجره هایی بزرگ می باشد که به سمت حیاط پشتی باز می‌شوند و چشم اندازهایی از این منظره را وارد فضا می کنند. دیوار پشت کاناپه دارای چراغ هایی مخفی داخل خود می باشد که باعث شده اند حالت صلب دیوار از بین برود و همچنین اتمسفری منحصر به فرد را در فضا خلق کرده اند.

در کنار سالن نشیمن خانه، یک پاسیو روباز قرار گرفته است.

یک مسیر کوتاه، پاسیو را به یک فضای نشیمن باز و بزرگ تر وصل می‌کند که دارای نیمکت هایی چوبی و متصل به زمین می باشد و همچنین نورپردازی های مخفی دارد و به طور کلی با گیاهان احاطه شده است.

در داخل خانه، آشپزخانه دارای کابینت های چوبی با رنگ روشن، قفسه های باز و یک دیوار آیینه ای برای پشت سینک و گاز می‌باشد. در فضای آشپزخانه همچنین یک میز ناهار خوری قرار گرفته است. پنجره هایی از کف تا سقف کشیده شده، در آشپزخانه دید کاملی از سالن نشیمن طبقه پایین را فراهم کرده اند.

درست در کنار آشپزخانه، پله هایی از جنس فولاد و چوب وجود دارند که به طبقه‌های بالایی خانه می‌روند.

اتاق خواب مستر با چوب های رنگ روشن و آیینه پر شده است. گلدانهای کوچک به اتاق حسی از طبیعت بخشیده اند و یک کاناپه متصل به زمین نیز مکانی را برای استراحت کردن و مطالعه کتاب خلق کرده است.

در کنار اتاق خواب مستر، یک رختکن بزرگ وجود دارد. چوب روشنی که در اتاق خواب به کار رفته است، در رختکن نیز برای ساخت قفسه ها و کمد ها استفاده شده است. در مرکز این اتاق رختکن یک میز جزیره ای برای جواهرات و لوازم تزئینی و در کنار آن نیز یک نیمکت قرار گرفته است.

در مقابل رختکن، حمام مستر واقع شده است؛ یک فضای بزرگ برای وان و دوش در پشت دیواری شیشه ای طراحی شده است و یک آیینه بزرگ که در پشت آن نور پردازی صورت گرفته است، باعث شده است که حمام حتی بزرگتر هم به نظر برسد.

 

 

تحریریه پویانو: جعفری
منبع: contemporist