انواع گیاهان آپارتمانی : گیاهان مقاوم و زیبا مناسب منزل را بشناسید

انواع گیاهان آپارتمانی : گیاهان مقاوم و زیبا مناسب منزل را بشناسید

انواع گیاهان آپارتمانی ؛ امروزه افراد زیادی به نگهداری از گیاه در فضای آپارتمان های خود علاقه مند شده اند. گیاهان علاوه بر تاثیری که بر روحیه ما می گذارند، گزینه مناسبی برای زیبا کردن فضای زندگی مان هستند. در این مطلب می خواهیم تعدادی از گیاهان مقاوم و زیبا که برای نگهداری در فضای آپارتمان مناسب هستند و مراقب از آن ها دردرسر زیادی ندارد را به شما معرفی کنیم. پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید.

گیاه دراسنا کامپکت

گیاه دراسنا کامپکت از خانواده بامبوهاست که در شرایط سخت و نور کم به خوبی رشد می کند و نگهداری آن آسان است. این گیاه اندازه نسبتا کوچکی دارد. در نگهداری این گیاه باید دقت کنید که تنها زمانی نیاز به آب دارد که خاکش خشک شده باشد. آبی که برای آبیاری این گیاه مورد استفاده قرار می گیرد باید بدون املاح باشد. دراسنا کامپکت به نور زیادی احتیاج ندارد و می تواند از نور غیر مستقیم استفاده کند. بهتر است این گیاه را در محلی قرار دهید که از تابش شدید در امان باشد، چرا که باعث خراب شدن برگ های آن می گردد. دمای اتاق برای این گیاه مناسب است، اما رطوبت نباید از حد خاصی کمتر شود. این گیاه به خاک برگ نیازی ندارد و خاک برگ باعث زرد شدن برگ هایش می شود.

انواع گیاهان آپارتمانیسانسوریا پاکوتاه

گیاه سانسوریا پاکوتاه از خانواده سانسوریا می باشد که اندازه کوچکی دارد و نیاز آن به نور بسیار کم است. آبیاری این گیاه باید بسیار کم باشد، چرا که باعث پوسیدگی برگ های آن می شود. این گیاه در سایه نیز قادر به زندگی است، اما بهتر است حداقل نور را برایش تامین کنید. درجه حرارت مورد نیاز آن با دمای منازل یکی است. این گیاه به هوای خشک علاقه دارد. خاک مورد نیاز آن خاک گلفروشی یا کمپوست است که می توانید آن را از گلفروشی ها تهیه نمایید. برگ های این گیاه را باید هر چند وقت یک بار با دستمال مرطوب به آرامی تمیز کنید.

دیفن باخیا

گیاه دیفن باخیا از خانواده آراسه است. این گیاه دارای ساقه های نرم است و برگ های انتهای آن مدام رشد می کنند. این گیاه سمی بوده ولی شدت سمی بودن آن قابل توجه نیست. به نور غیر مستقیم و کمی نیاز دارد و انواع تیره تر آن در سایه نیز قادر به ادامه حیات می باشند. دمای مورد نیاز برای نگهداری این گیاه چیزی در حدود دمای منزل و کمی پایین تر است. آبیاری گیاه باید زمانی صورت گیرد که خاک خشک شده باشد. خاک این گیاه باید از نوع گلفروشی و کمپوست و دارای کود مخصوص گیاهان زینتی باشد که نیاز دارد هر چند وقت یک بار تجدید شود. برگ ها را باید با اسفنج یا پارچه مرطوب تمیز کرد. گلدان را نیز باید هر سال به اندازه بزرگتری تغییر دهید.

نخل شامادورا از انواع گیاهان آپارتمانی

گیاه نخل شامادورا به خانواده اریکاسه تعلق دارد. این گیاه نیز کوچک بوده و از آن جا که در نور کم نیز قادر به زندگی می باشد، برای نگهداری در آپارتمان ها پیشنهاد می شود. به آبیاری زیاد احتیاج ندارد و تنها در صورتی که خاک خشک شده باشد، نیازمند آبیاری است. دمای مورد نیاز آن همان دمای طبیعی منزل است. خاک آن باید خاک هوموسی سبک باشد. این گیاه در میان انواع نخل مقاومت خوبی در برابر کم نوری از خود نشان می دهد و می تواند در سایه نیز زندگی کند، اما نور غیر مستقیم برایش مناسب تر است. این گیاه را نباید زیاد آبیاری کنید و همچنین نبایست در هوای بسیار گرم قرار دهید، چرا که موجب زرد شدن برگ هایش خواهد شد.

 

 

 

انواع گیاهان آپارتمانی

تحریریه پویانو