انواع پرده آشپزخانه : بهترین مدل های روز را بشناسید

انواع پرده آشپزخانه : بهترین مدل های روز را بشناسید

انواع پرده آشپزخانه : اگر به دنبال انتخاب یک پرده ی زیبا و مناسب برای آشپزخانه ی خود هستید، خوب است با انواع آن ها و مدل های محبوب روز آشنا شوید. مدل های بسیار متنوعی از پرده وجود دارد که برای استفاده در فضای آشپزخانه و ست شدن با سبک های گوناگون دکوراسیون مناسب هستند و هر کدام دارای خصوصیات منحصر به فرد و زیبایی های خاص خود می باشند. این خصوصیات به شما خواهند گفت که دقیقا چه پرده ای برای آشپزخانه تان مناسب تر است.

نوع پرده ای که می خواهید برای آشپزخانه تان استفاده کنید، بستگی به ابعاد پنجره، جهت گیری پنجره نسبت به خورشید، میزان نور ورودی، سبک دکوراسیون آشپزخانه و راحتی استفاده از پرده بستگی دارد. مسلما هر یک از پرده با توجه به ویژگی های خود، برای استفاده در برخی از فضاها مناسب تر هستند. برای این که بتوانید بهترین پرده را برای پنجره ی آشپزخانه خود انتخاب کنید، بهتر است با همه مدل هایی که این روزها موجود هستند، آشنا شده و کاربردهای هر یک را بشناسید. در این مطلب، شما را با انواع پرده، خصوصیات هر یک، نحوه ی استفاده از آن ها و سبک های دکوراسیونی که می توانید با هر یک از آن ها ست کنید، آشنا خواهیم کرد. امیدواریم این مطلب به شما کمک کند تا مناسب ترین گزینه را از میان انواع پرده انتخاب کنید.

پرده اتریشی

این نوع پرده که با نام اپرای اتریشی شناخته می شود، یکی از جذاب ترین گزینه ها برای زینت بخشیدن به آشپزخانه شماست. این مدل پرده بیش تر برای پنجره هایی استفاده می شود که ابعاد کوچک تری دارند. پرده های اتریشی را می توانید با دو نوار از هر دو سمت جمع کنید. پرده های این سبک دارای اندازه های کشیده و بلندی هستند که معمولا روی زمین کشیده می شوند؛ به همین خاطر بهتر است که آن ها را برای پنجره های قدی که رو به بالکن آشپزخانه باز می شوند، مورد استفاده قرار دهید.

پرده حریر

یکی از پرده های پرکاربرد برای دکوراسیون آشپزخانه، پرده ی حریر است. حریر با ظاهر ساده و زیبایی که دارد، تقریبا با هر رنگ و همه جور دکوراسیونی جور در می آید و شاید به همین خاطر باشد که طرفدارانش زیاد هستند. یکی از خصوصیات حریر که آن را از بقیه ی پرده ها متمایز می کند، این است که به خوبی نور را از خود عبور داده و در نتیجه، فضای آشپزخانه تان را روشن و دلباز می کند. بنابراین، استفاده از این پرده برای آشپزخانه های کوچک و زمانی که نمی خواهید با کنار زدن پرده، حریم شخصی خود را از دست دهید، بسیار مناسب است. پرده ی حریر را می توانید در کنار پرده های دیگر و با ترکیب رنگ های مختلف به کار ببرید.

پرده روستیک

سبک روستیک یکی از سبک های جالبی است که این روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. محبوبیت این سبک در دکوراسیون داخلی به سادگی و زیبایی خاص آن برمی گردد که شاید مشابه آن را در سبک های دیگر پیدا نکنید. سبک روستیک به استفاده از عناصر چوبی، کنفی و دارای ظاهر روستایی و ساده مشهور است. اگر می خواهید این سبک را به فضای آشپزخانه ی خود بیاورید، می توانید از پرده هایی استفاده کنید که از کنف درست شده اند یا حصیری هستند. این پرده ها در ترکیب با میز و صندلی چوبی آشپزخانه تان فوق العاده زیبا به نظر خواهند رسید.

پرده رومی

پرده رومی نام مدلی از پرده است که دارای ظاهری ساده و صاف می باشد. این پرده ها را با نام رومن هم می شناسند. پرده های رومی از لحاظ مکانزم حرکت، شباهت زیادی به انواع شید رول دارند.  البته نباید این پرده ها را با انواع شید رول اشتباه بگیرید، چرا که پرده های رومی، معمولا دارای دو نوار پارچه ای در قسمت میانی خود هستند که می توانید به کمک آن ها، پرده را جمع کرده و بالا ببرید. پرده رومی دارای پارچه ای دولايه مي باشد. يک لايه از پارچه در پشت قرار می گیرد و لايه ديگر، همان نوارهایی هستند به صورت موازي در کنار هم قرار مي گيرند. اين نوارهای پارچه اي موازي با بالا رفتن، پليسه هاي زيباي موازي تشکیل می دهند.

پرده شید رول از انواع پرده آشپزخانه

پرده شید رول به نوعی از پرده گفته می شود که دارای یک لایه ساده است. از این پرده برای ایجاد سایه در محیط استفاده می شود، در حالی که از روشنایی فضا نمی کاهد. برخی از این پرده ها از یک لایه ی نازک تشکیل شده و به همین خاطر، جلوی دید شما را نمی گیرند. انواع دیگر، دارای پارچه های ضخیم تری هستند که به طور کامل، جلوی نور خروشید را می گیرند. پرده های شید رول هم مثل انواع رومی جمع شده و بالا می روند. شما می توانید آن ها را در هر ارتفاعی که بخواهید، تنظیم کنید.

پرده کرکره ای

یکی از پرده هایی که سال هاست در دکوراسیون منزل و به خصوص در فضای آشپزخانه به کار برده می شود، پرده ی کرکره ای است. پرده های کرکره ای امروزه در طرح ها و جنس های متنوعی عرضه می شوند که تنوع بیش تری دارد. استفاده از پرده های کرکره ای بسیار راحت است، به طوری که شما می توانید با یک حرکت ساده، آن ها را بالا برده و میزان نور ورودی به آشپزخانه را تنظیم کنید. پرده های کرکره ای را می توانید در هر ارتفاعی که مایل هستید، جمع کرده و نگه دارید.

پرده کلاسیک از 

برای افرادی که دکوراسیون را به سبک کلاسیک ترجیح می دهند، نمونه های کلاسیک پرده می توانند گزینه های مناسبی به شمار بیایند. پرده های کلاسیک دارای پارچه های مجلل و چند لایه ای هستند که معمولا آستر هم دارند و روی هم آویزان می شوند. نحوه ی جمع کردن این پرده ها به شکلی است که دو گیره از دو طرف آن ها را نگه می دارد. اگر دکوراسیون آشپزخانه ی شما تم کلاسیک دارد و پنجره های تان هم قدی یا کشیده هستند، می توانید از این پرده های شکیل و زیبا برای زیباتر کردن فضا استفاده کنید.

پرده گلدار از انواع پرده آشپزخانه

نمونه های گلدار پرده هر چقدر هم که قدمت استفاده از آن ها زیاد باشد، هنوز هم طرفداران خاص خود را دارند و در دکوراسیون آشپزخانه ی بسیاری از خانه های امروزی هم دیده می شوند. پرده های گلدار را می توانید در انواع مختلفی تهیه کنید. این پرده ها می توانند از بالا و به کمک میله پرده آویزان شوند یا به صورت کرکره ای و شید رول اجرا شوند. طرح پرده های گلدار را می توانید با روکش صندلی های آشپزخانه یا قالیچه تان ست کنید و یک ترکیب زیبا و دلنشین به وجود بیاورید.

انواع پرده آشپزخانهپرده مدرن از انواع پرده آشپزخانه

از زمانی که دکوراسیون منازل ما شکل امروزی و مدرن به خود گرفته، نمونه های مدرن پرده هم توانسته اند به فضاهای مختلف راه پیدا کنند. پرده های مدرن، پرده هایی هستند با ظاهری بسیار ساده که هیچ گونه تزییناتی ندارند و به همین خاطر، استفاده از آن ها در ترکیب با دیگر عناصر دکوراسیون مدرن منازل، انتخاب خوبی می باشد. پرده های مدرن، معمولا فقط از یک نوع پارچه تشکیل شده اند. این پرده ها هم در انواع کرکره ای یا مدل هایی که از میله آویزان می شوند، وجود داشته و می توانند دکور آشپزخانه مدرن شما را تکمیل کنند.

پرده والان دار

شاید برای تان جالب باشد که بدانید پرده های والان دار نه تنها برای دکوراسیون نشیمن و اتاق ها، بلکه برای دکوراسیون آشپزخانه هم ناسب هستند. والان ها تنها قسمت بالای پنجره را پوشش می دهند و از این رو، تنها از ورود نور آزار دهنده جلوگیری کرده و چون تمام پرده را پوشش نمی دهند، از تاریک شدن فضا جلوگیری می نمایند. پرده های والان دار، زیبایی خاص و منحصر به فردی دارند که می تواند به آشپزخانه ی شما ظاهری شکیل و رسمی بدهد.

 

 

 

انواع پرده آشپزخانه

تحریریه پویانو