انواع وسایل کنفی در دکوراسیون : این تم متفاوت را دوست خواهید داشت!

انواع وسایل کنفی در دکوراسیون : این تم متفاوت را دوست خواهید داشت!

یکی از جالب ترین ایده ها برای چیدمان و تزیین منزل، استفاده از انواع وسایل کنفی است. کنف و وسایلی که با استفاده از آن ایجاد می شوند، می توانند ظاهر خاصی به دکوراسیون منزل شما بدهند. وسایل کنفی با وجود این که ساده و تک رنگ هستند، زیبایی منحصر به فردی دارند و با رنگ گرم شان به فضای منزل شما صمیمیت می دهند. خصوصیت جالب این وسایل، قابلیت ست شدن آن ها با اکثر مبلمان و رنگ هاست که دست شما را در انتخاب باز می گذارد.

برای این که دکوراسیون خود را با تم کنفی تغییر شکل دهید، می توانید از انواع و اقسام لوازم دکوری کنفی دیدن کنید و مواردی که دوست دارید را به فضای منزل خود بیاورید. مدل های بسیار گوناگونی از انواع وسایل منزل با تزیینات کنفی وجود دارد که می توانید از آن ها برای ایجاد تم مورد نظرتان استفاده کنید. اگر به دنبال این هستید که هزینه کم تری متحمل شوید، می توانید به سادگی برای ساختن وسایل کنفی یا تزیین وسایل فعلی خود با کنف اقدام کنید. به کار بردن کنف برای تغییر شکل مبلمان و لوازم دکوری منزل به قدری ساده است که همه شما از پس آن برخواهید آمد. می توانید الگوهای موجود در میان ژورنال ها را مد نظر قرار داده و با توجه به آن ها چیدمان کنفی خود را تعریف کنید. در این مطلب، شما را با انواع مبلمان و وسایل کنفی برای چیدمان منزل آشنا خواهیم کرد. همراه پویانو باشید.

آباژور کنفی

یکی از وسایلی که تقریبا در چیدمان همه منازل وجود دارد، آباژور است. آباژور کنفی می تواند گزینه جالبی برای دکوراسیون منزل تان باشد. کلاهک یا پایه آباژور می تواند کنفی باشد. شما می توانید آباژور سابق خود را نیز با پیچیدن یک طناب کنفی به دور پایه آن تزیین کنید. همچنین می توانید با یک پارچه کنفی، روکش جدیدی برای کلاهک قبلی آباژورتان درست کنید. اگر از دو روش با هم استفاده کنید، ست جالب تری خواهید داشت.

پوف کنفی

مبل پوف یا همان مبل کوسنی که به اتومن هم معروف است، این روزها خیلی به کار می آید. اگر چیدمان راحت و خودمانی را ترجیح می دهید و به طرح های کنفی هم علاقه مند هستید، می توانید یک پوف کنفی تهیه کنید. تبدیل کردن مبل کوسنی قدیمی تان به یک مبل کنفی هم چندان سخت نیست. می توانید از پارچه یا طناب کمک بگیرید، اما از آن جا که دوخت روکش جدید کمی سخت است، بهتر است یک طناب را با استفاده از چسب مخصوص و به فرم حلزونی روی سطح پوف بچسبانید.

جاشمعی کنفی از انواع وسایل کنفی

جاشمعی های کنفی هم می توانند برای چیدمان منزل زیبا و برازنده باشند. این جاشمعی ها را در مدل ها و طرح های مختلف می توان تهیه کرد، اما اگر خودتان وسایل لازم را داشته باشید نیز می توانید آن ها را درست کنید. می توانید یک جاشمعی ساده را با پیچاندن طناب کنفی به شکل مورد نظرتان درآورید. اگر جاشمعی ندارید، از لیوان یا ظروف دیگر برای این کار استفاده کنید. در صورتی که جاشمعی تان شفاف و شیشه ای است، می توانید طناب را داخل آن پیچانده و بدون چسباندن رها کنید.

سبد کنفی

شاید در گوشه و کنار منزل شما هم سطل و سبد وجود داشته باشد. این وسایل در مواقعی به کار می آیند که می خواهید برخی از لوازم خود را که جای خاصی برای قرار دادن شان ندارید، نظم و ترتیب دهید. حال اگر چند سبد کنفی داشته باشید، می توانید ست زیبایی با دیگر قسمت ها ایجاد کنید. می توانید این سبدها را خریداری کرده یا سطل های قدیمی تان را با استفاده از همان روش چسباندن طناب روی سطح آن ها به فرم کنفی تغییر شکل دهید.

ظروف کنفی از انواع وسایل کنفی

ظروف تزیینی و دکوری شما نیز می توانند با ایده های کنفی زیبا تغییر شکل پیدا کنند. حتی می توان یک ظرف ساده و غیر دکوراتیو را نیز با استفاده از تزیینات کنفی به یک وسیله دکوری زیبا تبدیل کرد. اگر هنرمند باشید، می توانید با پیچاندن نخ های کنفی باریک به دور ظروف شیشه ای بدون استفاده خود گلدان ها و ظروف دکوری بسیار زیبایی درست کنید. همچنین می توانید پس از اتمام مراحل چسباندن، برخی از قسمت های سطح نخ ها را با رنگ مورد علاقه تان تزیین کرده و کار را زیباتر کنید.

فرش کنفی

فرش های کنفی هم این روزها خیلی پرطرفدار شده اند و کسانی که دکوراسیون ساده را ترجیح می دهند، به استفاده از آن ها علاقه مند هستند. این فرش ها قیمت زیادی ندارند و خیلی بیش تر از آن چیزی که برای شان هزینه می کنید، عمر خواهند کرد. فرش های کنفی، عموما ضخیم هستند و می توانند فضای مورد نظرتان را نیز گرم کنند. البته می توان با استفاده از طناب های کنفی دارای ضخامت زیاد قالیچه های کوچک کنفی را در منزل نیز درست کرد. این فرش ها و قالیچه ها تقریبا با هر وسیله ای در چیدمان منزل تان ست می شوند.

کوسن کنفی

یکی دیگر از مواردی که می توان با کنف درست کرد، کوسن است. کوسن ها فقط در نقش عملکردی به کار نمی آیند. اگر کوسن های زیبا و خاص انتخاب کنید، می توانید دکوراسیون منزل خود را تحت تاثیر قرار دهید. شما می توانید با خرید پارچه کنفی، کوسن های قبلی خود را به شکل کنفی درآورید. کافی است پارچه را با توجه به ابعاد کوسن علامت زده و بدوزید. همچنین می توانید از تزیینات مختلف برای کامل کردن سطح روکش کوسن خود استفاده کنید و ظاهر زیباتری به آن ببخشید.

گلدان کنفی از انواع وسایل کنفی

کنف می تواند در تزیین گلدان ها و فضای سبز منزل شما نیز به کار بیاید. از دیگر کارهایی که می توان با طناب های جالب کنفی انجام داد، تزیین گلدان هاست. اگر گلدان های ساده ای دارید که از ظاهرشان خسته شده اید، کافی است مقداری طناب کنفی تهیه کنید و سطح آن را به هر شکل که دوست دارید، تزیین نمایید. می توانید قسمتی از گلدان را بدون تزیین رها کنید. همچنین می توانید طناب را با الگوی خاصی روی سطح گلدان بچسبانید و یک بافت برجسته ایجاد کنید. همه این ها به ذوق و سلیقه خودتان بستگی دارد.

لوستر کنفی

کنف را می توان برای تزیین لوسترها نیز به کار گرفت. البته اگر مایل باشید، می توانید نمونه حباب های کنفی را در فروشگاه های لوازم منزل ، وسایل دکوری و انواع وسایل کنفی پیدا کنید، اما راه دیگر نیز همان است که پیش تر گفته شد. با استفاده از طناب یا نخ کنفی می توان ظاهر یک حباب قدیمی و از مد افتاده را کاملا عوض کرد. می توانید به سادگی و با استفاده از چسب، طناب ها را روی سطح حباب لوستر قدیمی تان بچسبانید. برای این که نتیجه کار زیباتر شود، یک طناب نیز به دور بند آویز لوستر بپیچید تا کارتان یکدست و کامل شود.

موکت کنفی

همان قدر که فرش های کنفی دوام و زیبایی دارند، موکت هایی از این جنس نیز برای داشتن یک دکوراسیون متفاوت زیبا هستند و مقاومت زیادی نیز در برابر سایش از خود نشان می دهند. اگر از موکت های قدیمی تان خسته و دلزده شده اید و به دنبال یک تغییر درست و حسابی هستید، می توانید موکت های کنفی را امتحان کنید. این موکت ها فضای منزل تان را گرم می کنند و با توجه به رنگی که دارند با اکثر وسایل منزل ست می شوند.

 

 

 

 

 

انواع وسایل کنفی

تحریریه پویانو