انواع مدل نرده پله در طراحی داخلی و فضاهای بیرونی

انواع مدل های نرده پله

انواع مدل نرده پله در طراحی داخلی و فضاهای بیرونی

پله ها همیشه یک عنصر ضروری در طراحی خانه ها بوده اند. یک راه پله لوکس که در مرکز خانه ای دوپلکس قرار دارد می تواند آن را به یک نقطه مرکز قابل توجه تبدیل کند و طراحی کل خانه را تحت تاثیر خود مجذوب کننده نماید. سبک های طراحی دکوراسیون به مرور زمان تغییر کرده است ، اما اهمیت راه پله ها حتی پس از ورود آسانسورها با تکنولوژی های مدرن نیز تغییر نکرده است. این روزها طراحان بر روی نمایش طرح های نرده پله تمرکز کرده اند. ویژگی های مختلف به زیبایی که راه پله می توانند کمک کنند.  درست است که طراحی و سبک راه پله مهم است ، اما عنصری ضروری به نام نرده پله بخش جداناپذیر از آن است. بنابراین با پویانو همراه باشید تا با انواع مدل نرده پله که در طراحی پله های مختلف در سبک های مختلف طراحی شده اند آشنا شوید:

انواع مدل نرده پله در طراحی داخلی

نرده های پله ، محافظان اول تا آخر پله

یک نرده پله زیبا و به خوبی طراحی شده برای یک راه پله شیک لازم است. نرده های پله ای که از روی زمین ساخته می شوند با اهداف امنیتی ساخته می شود. در واقع می توانند امنیت بیشتری را برای فرد سالمند و به خصوص کودکان تامین کنند. همچنین از افتادن وسایل بر روی پله های پایین تر نیز جلوگیری کنند. البته نرده های پله ای هم هستند که به صورت معلق با دو پایه در فواصل مختلف اجرا می شوند که از نظر بعضی از افراد زیبا تر است. در هر حال وظیفه اصلی خود که محافظت از افراد برای بالا و پایین رفتن از راه پله ها می باشد به خوبی انجام می دهند.

جنس نرده پله

نرده های پله در سبک ها ، طرح ها و جنس های مختلف ساخته می شوند. در مورد جنس نرده پله ، این روزها  پرکاربردترین جنس نرده پله ، نرده استیل می باشد. نرده های فولادی و نرده های چوبی نیز البته بسته به محل استفاده آن نیز همچنان کاربرد دارد.

نرده پله فرفورژه آهنی

این انواع مدل نرده پله مشکی با طراحی دوست داشتنی شان انتخاب ایده آلی برای این راه پله جذاب است. پله های منحنی ای که به رنگ سفید هستند و دارای کف پله چوبی می باشند ، با دیواری که دارای تون رنگی ملایم گرم است و این گل های تازه یک ترکیب سبک تلفیقی زیبا به وجود آورده اند.

نرده پله آهنی فرفورژه این راه پله با طراحی هوشمندانه خود نمایشی زیبا از چوب و آهن را در کنار هم ارائه داده است. نورپردازی سقفی ، کف پله های چوبی ، رنگ تاکیدی سفید این فضا  یک تضاد زیبا در مقابل این نرده های آهنی به وجود آورده اند.

این نرده پله که با ظرافت و جزئیات طراحی و ساخته شده است در مقابل دیوار آبی پشت آن یک کنتراست زیبای دیگر به وجود آورده است . کاربرد این نرده ها برای فضای بیرونی نیز زیبا می شود.

در این عکس یک نرده آهنی دیگر می بیند ، یک نرده آهنی ساده تر که با فرم دایره طراحی شده است. این انتخاب خوبی برای فضاهای پر جمعیت و راه پله های پرتردد دارد.. در این تصویر نرده های یک راه پله مدرسه است. فرم ساده آن باعث می شود که وسیله و یا البسه به آن گیر نکند و از لحاظ ایمنی پذیرای فعالیت و جنب و جوش های دانش آموزان باشد.

وقتی که به دنیال ایده گرفتن برای طراحی یک نرده پله آهنی زیبا هستید ، این نمونه عالی است. یک راه پله منحصر به فرد که به زیبایی طراحی شده است. این نرده های پله آهنی در کنار ره پله چوبی حس استحکام و قدرت به فضا می بخشد.

نرده پله مدرن

با گزینه های متنوعی که برای انتخاب نرده پله وجود دارد. این مدل نرده پله واقعا جذاب است. یک نرده پله مدرن با طرح خاص خود که به خوبی با طراحی دکوراسیون مدرن این فضا جور شده است. برای قسمت دستگیره نرده پله چوب انتخاب شده است که با کف پله چوبی هماهنگ شده است.

این نرده پله مدرن بهترین نمونه ای از نرده پله مدرن موجود است. با ظرافتی که در طراحی نرده پله با خطوط افقی ردیفی ایجاد کرده است شما می توانید به خوبی نظارت کاملی بر تمامی فضای اتاق نشیمن داشته باشید.

یک نرده پله مدرن دیگر که با دستگیره یا هندریل چوبی طراحی شده است در حالی که خود نرده پله آهنی است. فرم ساده با خطوطی صاف دارد که با چند طرح کوچک جهت پله به سمت پایین را نشان می دهد، می تواند انتخاب پله مدرن شما باشد.

یک راه پله مدرن دیگر از جنس شیشه ، این راه پله به خوبی نور را از خود عبور می دهد و فضای روشنی را در اختیار می گذارد . هندریل آن چوبی است که در هماهنگی با کف پله چوبی می باشد و فضای راه پله را بزرگتر نشان می دهد.

نرده پله شیشه ای

انواع مدل نرده پله شیشه ای نرده هایی کاملا مدرن هستند. معمولا طراحان وقتی نرده شیشه ای را انتخاب می کنند که بخواهند زیبایی خود پله را به نمایش بگذارند و نمی خواهند نرده های پله در نمایش پله دخالتی داشته باشند. نرده پله های شیشه ای فضا را بزرگتر نشان می دهند و فضای روشن تری ایجاد می کنند.

 

نرده پله استیل

نرده های استیل امروزه یکی از پرفروش ترین نرده های پله هستند که هم وزن قابل قبولی دارند و هم اینکه در انواع طرح های متنوع برای سبک های مختلف راه پله طراحی شده اند. نرده پله استیل دارای مقاومت و استحکام خوبی است و مشکلات طنگ زدگی نرده آهنی را ندارد و نیاز به رنگ کردن هم نیست.

 

نرده پله چوبی

نرده پله چوبی ویژگی هایی دیگری دارد که همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده است. نرده های چوبی اولین نرده هایی بودن که ما همراه پله ها از زمان کودکی به خاطرمان مانده است. نرده های چوبی معمولا برای داخل خانه و ویلا استفاده می شود تا ماندگاری بهتری داشته باشد. نرده های چوبی را می توان رنگ کرد . اما نرده های چوبی نیاز به مراقبت و رسیدگی بالا نیز دارد. ممکن است در اثر ضربه آسیب ببیند و همچنین قدرت خیلی بالایی برای حفظ امنیت دارد و بیشتر جنبه تزئینی دارد. برخی از انواع مدل نرده پله چوبی را در تصاویر زیر می بینید. در هر حال اجرای نرده چوبی هزینه بیشتری نیز دارد چرا که متریال گران قیمت تری نیز می باشد. نرده پله چوبی برای پله های مرکز خانه زیبایی خاصی دارد.