انواع صندلی رستوران و کافه : دورهمی های کوتاه ولی راحت ترتیب دهید!

انواع صندلی رستوران و کافه : دورهمی های کوتاه ولی راحت ترتیب دهید!

انواع صندلی رستوران : شاید این قدرها به چشم نیاید، اما نوع صندلی هایی که برای چیدمان فضای رستوران و کافه استفاده می شوند تاثیر زیادی بر دکوراسیون و ظاهر کلی فضا دارد. گذشته از این، اگر صندلی به قدر کافی راحت باشد، افراد را بیش تر مهمان فضای رستوران می کند. این که صندلی ها چقدر راحت و مناسب هستند به صورت ناخودآگاه بر برداشت من و شما تاثیر می گذارد و به همین خاطر است که باید در انتخاب آن ها دقت شود.

برای این که بهترین صندلی را برای رستوران یا کافی شاپ خود انتخاب کنید، باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید. برای مثال، این که چقدر فضا در اختیار دارید؛ چقدر هزینه در نظر گرفته اید و چه سبک دکوراسیونی اجرا کرده اید بر انتخاب شما اثر می گذارند. مدل صندلی ها آن قدر متنوع است که تقریبا برای هر سلیقه ای و با در نظر گرفتن هر بودجه ای می توان یک انتخاب درست و معقول انجام داد. با این حال، خوب است یک سری اصول اولیه را در انتخاب خود مد نظر قرار دهید و مدل های مختلف صندلی را نیز بشناسید تا به نتیجه بهتری دست پیدا کنید. برای آشنایی بیش تر با چگونگی انتخاب صحیح صندلی، همراه ما باشید.

نحوه انتخاب صندلی

وقتی می خواهید صندلی انتخاب کنید، باید این چند مورد را حتما از نظر بگذرانید:

فضا

این که چقدر فضا در اختیار دارید، به صورت مستقیم روی انتخاب شما تاثیر دارد. اگر فضای رستوران یا کافه شما آن قدر بزرگ است که هر اندازه ای از صندلی برای چیدمان آن مناسب است، می توانید با خیال راحت به انتخاب بپردازید و گزینه های متعددتری داشته باشید، اما در صورتی که فضا کوچک است، باید در هنگام انتخاب دقت کنید و دور صندلی های بزرگ و جاگیر را خط بکشید. به این فکر کنید که نهایتا با چیدن صندلی ها باید فضای کافی برای رفت و آمد باقی بماند. اگر این طور نباشد، چیدمان شما ایده آل نخواهد بود و باید تجدید نظر کنید.

بودجه

دومین موردی که باید به آن توجه کنید، بودجه ای است که برای تهیه صندلی در نظر گرفته اید. همان طور که پیش تر هم گفته شد، تنوع صندلی های امروزی به قدری زیاد است که می توانید از بابت پیدا کردن مورد مناسب مطمئن باشید. اگر بودجه تان زیاد است، دست تان هم باز خواهد بود، اما در صورتی که بودجه کمی در اختیار دارید هم نگران نباشید و سعی کنید به سراغ گزینه های ارزان تر و در عین حال شیک بروید. صندلی های زیادی هستند که از متریال های کم قیمت تر تهیه شده اند، اما طراحی زیبا و مناسبی دارند. فراموش نکنید که در انتخاب خود به دوام هم توجه داشته باشید تا به این زودی ها مجبور به تعویض نشوید.

سبک

مورد دیگری که باید در انتخاب صندلی به آن توجه کنید، سبک دکوراسیون است. مسلما سبکی که شما برای طراحی داخلی و چیدمان فضای رستوران و کافه در نظر گرفته اید بر تصمیم تان حین انتخاب صندلی ها نیز تاثیر دارد. این که مدرن چیدمان کرده اید یا تم سنتی برای فضا در نظر گرفته اید روی ظاهری که برای صندلی ها در نظر می گیرید تاثیرگذار است. اگر سبک دکوراسیون فضا تلفیقی است، می توانید آزادانه تر عمل کرده و گزینه های بیش تری را مطرح کنید.

انواع صندلی رستوران و کافه

وقت آن است که چند مدل از پرکاربردترین انواع صندلی رستوران را به شما معرفی کنیم. مسلما این صندلی ها تنها گزینه های شما نیستند، اما معمولا کاربرد زیادی در چیدمان فضاهای مذکور دارند و امتحان شان را پس داده اند.

صندلی اپن

برای رستوران هایی که فضای مدرن و امروزی تر دارند، صندلی های اپن می توانند گزینه های خوبی باشند. این صندلی ها که به چهارپایه نیز معروف هستند، معمولا ارتفاع بیش تری نسبت به صندلی های معمولی دارند و برای پشت اپن و میزهای بلندتر به کار برده می شوند.

صندلی تاشو

صندلی های تاشو را احتمالا پیش تر دیده اید. این صندلی ها بسیار سبک و جمع و جور هستند و به محض این که کارتان با آن ها تمام شود، می توانید جمع شان کرده و فضا را خلوت کنید. همچنین می توانید به سادگی آن ها را جا به جا کنید و در محل دیگری قرار دهید.

صندلی کوتاه

چهارپایه های کوتاه از جمع و جورترین انتخاب های شما هستند و برای کافه ها و رستوران هایی که فضای کمی دارند، خیلی ایده آل هستند. شاید این صندلی ها به راحتی انواع دیگر نباشند، اما معمولا به خاطر فضای کمی که می گیرند و ظاهر جالب شان در کافه های دنج و کوچک کاربرد دارند.

صندلی لهستانی از انواع صندلی رستوران

صندلی لهستانی نیازی به معرفی ندارد. این صندلی ها تقریبا هر موقع که پای ایجاد فضایی برای نشستن در میان باشد، یکی از گزینه های اصلی هستند و از گذشته تا امروز کاربردشان را حفظ کرده اند. صندلی های لهستانی با انواع سبک های دکوراسیون ست می شوند و اندازه نسبتا جمع و جوری هم دارند.

 

 

 

 

انواع صندلی رستوران

تحریریه پویانو