انواع سینک ظرفشویی : بهترین مدل را به آشپزخانه خود بیاورید

انواع سینک ظرفشویی : بهترین مدل را به آشپزخانه خود بیاورید

انواع سینک ظرفشویی : سینک ظرفشویی یکی از سه رأس مثلث معروف آشپزخانه را تشکیل می دهد. همین موضوع بر اهمیت این عضو در آشپزخانه شما تاکید دارد. سینک ظرفشویی یکی از قسمت های پرکاربرد آشپزخانه است که تقریبا هیچ وقت بی استفاده نمی ماند. شما در زمان حضورتان در آشپزخانه، تقریبا به صورت مداوم از سینک استفاده می کنید. گذشته از این، زیبا بودن سینک روی دکوراسیون آشپزخانه تاثیر مستقیمی دارد. به همین خاطر است که انتخاب سینک ظرفشویی به دقت زیادی نیاز دارد.

در این مطلب، انواع سینک ظرفشویی را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید بهترین گزینه را برای آشپزخانه ی خود انتخاب کنید.

سینک ظرفشویی از لحاظ جنس به موارد مختلفی تقسیم می شود که سه نمونه از پرکاربردترین ترین های آن به شرح زیر هستند:

  • سینک استیل
  • سینک چینی
  • سینک گرانیت

سینک استیل

سینک های استیل را همگی به خوبی می شناسید. این سینک ها از پرکاربردترین مدل ها هستند. سینک های استیل بدون آلیاژ طراحی و ساخته می شوند تا دچار زنگ زدگی نشوند. به همین خاطر است که این سینک ها با وجود این که مدام در معرض جریان آب هستند، همچنان کیفیت خود را حفظ می کنند. این سینک ها را می توانید در انواع ساده یا ضد خش و مات یا براق تهیه کنید. در خرید سینک از نوع استیل باید به ضخامت ورق توجه داشته باشید.

سینک گرانیت

سینک های گرانیتی از گرانیت ساخته می شوند. این سینک ها معمولا از مواد پلیمری یا اکرولیک ساخته می شوند، اما در طراحی برخی از آن ها از سنگ نیز استفاده می شود که مسلما مقاومت بیش تری نسبت به نوع اول دارند. از جمله خصوصیاتی که سینک های گرانیتی را به یک انتخاب مناسب تبدیل می کند، ضد خش بودن آن هاست. مزیتی که این نوع سینک نسبت به انواع استیل دارد، این است که مواد در آن رسوب نمی کنند و در نتیجه ظاهر سینک به شکل اولیه ی خود باقی می ماند.

انواع سینک ظرفشوییسینک چینی

سینک های چینی از آن جا که ظاهر بسیار متمایز و زیبایی دارند، یک انتخاب شیک برای کابینت آشپزخانه به شمار می روند. این سینک ها با رنگ کاملا سفید و براق خود، می توانند ست زیبایی با دیگر وسایل آشپزخانه ی شما ایجاد کنند. تنها عیب سینک های چینی این است که مقاومت دو نوع قبلی را نداشته و در صورت برخورد ظروف فلزی به بدنه شان، دچار خراش هایی می شوند که به این راحتی ها برطرف نخواهند شد.

چند نمونه از برندهای معروف سینک آشپزخانه به شرح زیر هستند:

  • اخوان
  • کن
  • استیل البرز
  • بیمکث
  • وایز

چگونه بهترین سینک ظرفشویی را انتخاب کنیم؟

مسلما برای خرید سینک انتخاب های زیادی از انواع سینک ظرفشویی پیش روی شما قرار دارد، اما بهترین گزینه کدام است؟ نکاتی که باید برای انتخاب بهترین گزینه در نظر داشته باشید، عمق سینک، تعداد لگن ها و ابعاد کلی سینک است. در کنار این خصوصیات، شما باید جنس و رنگ سینک را نیز در هماهنگی با دکوراسیون آشپزخانه ی خود انتخاب کنید. لگن های بیش تر باعث ایجاد فضای بیش تر برای انجام کار می شوند. البته باید توجه داشته باشید که اندازه سینک و تعداد لگن ها را میزان فضایی که در اختیار دارید، تعیین خواهد کرد.

 

 

 

 

تحریریه پویانو