انواع ساعت دیواری برای دکوراسیون منزل

انواع ساعت دیواری برای دکوراسیون منزل

انواع ساعت دیواری : اگر می خواهید دکوراسیون منزل خود را به صورت حرفه ای شکل دهید، نباید ساعت ها را فراموش کنید! شاید باورتان نشود، اما ساعت ها عناصر دکوراتیو بسیار مهمی به شمار می روند. ساعت بزرگی که به دیوار می زنید، جدا از این که زمان را به شما یادآوری می کند، یکی از اجزای دکوراسیون است و هر چیزی که به دکوراسیون ربط داشته باشد، باید با سلیقه انتخاب شود.

امروزه هزاران مدل ساعت دیواری برای تزیین فضای منزل شما به همان سبکی که می خواهید، طراحی شده است. هر کدام از این مدل ها خصوصیات جذاب خودشان را دارند. نکته ای که باید بدانید، این است که چطور بهترین مدل را از میان آن ها انتخاب و با دکوراسیون منزل خود ست کنید. در این مطلب به همین موضوع خواهیم پرداخت و مدل های متنوع ساعت دیواری را به شما معرفی خواهیم کرد.

مدل جئومتریک

یکی از مدل های جالب و امروزی که می توانید آن را با بسیاری از سبک های دکوراسیون ست کنید، مدل جئومتریک یا هندسی است. فرم های جئومتریک با دکوراسیون مدرن و ساده همخوانی خوبی ایجاد می کنند و اگر در دیگر قسمت های دکورتان نیز اشکال هندسی به چشم می خورد، ترکیب بسیار جالبی خواهد شد. مدل جئومتریک با شکل های هندسی مختلفی موجود است که می توانید به دلخواه خود با اشکال دکوراسیون خود ست نمایید. همان طور که گفته شد، این مدل در کنار یک دکوراسیون ساده یا مینیمال نیز بسیار زیبا به نظر می رسد.

مدل روستیک

سبک روستیک از جمله سبک های محبوب امروزی است که در طراحی داخلی و چیدمان منزل کاربرد دارد. این سبک را بیش تر با نوع چوب های مخصوصی که در آن استفاده می شود، می شناسند. اگر دکوراسیون منزل شما سبک روستیک دارد، می توانید همین تم را برای ساعت نیز در نظر گرفته و آن را با دیگر قسمت های دکور ست کنید. ساعت های مدل روستیک از یک صفحه ی چوبی ساده و بدون تزیینات تشکیل شده اند. این ساعت را می توانید در کنار لوازم دکوری کنفی، چوبی یا لوازمی که به هر شکل، دارای تم روستیک می باشند، به کار ببرید.

انواع ساعت دیواری مدل فانتزی

اگر به دنبال داشتن یک دکوراسیون متفاوت و جذاب هستید، اضافه کردن چند فرم فانتزی به فضای منزل تان می تواند جالب باشد. مدل های فانتزی ساعت دارای فرم های بسیار متنوعی هستند. اصولا طراحی این مدل ها به گونه ای است که هیچ قاعده ی خاصی نمی پذیرد و به همین خاطر انواع بسیار مختلفی را می توانید از میان آن ها پیدا کنید. معمولا رنگ های به کار رفته در ساعت های فانتزی از دیگر مدل ها متعددتر هستند و اشکال به کار رفته در طراحی نیز متفاوتند. مدل های فانتزی برای استفاده در فضای اتاق خواب ها و سالن های نشیمنی که رنگ یا فرم های نامرسوم در چیدمان آن ها دیده می شود، خیلی مناسب هستند.

مدل آرت دکو

آرت دکو یکی از جنبش های هنری است که بر معماری، تزیینات داخلی و طراحی صنعتی تاثیرات زیادی گذاشته است. از آن جا که طراحی ساعت نیز جزو شاخه ی طراحی صنعتی قرار می گیرد، مفاهیم آرت دکو در طراحی آن وارد شده اند. ساعت های آرت دکو اغلب از صفحات سرامیکی تشکیل شده اند که مختص همین سبک طراحی است. ساعت های این سبک را می توانید چیزی بین یک طراحی کاملا صنعتی و مفاهیم شکوه و زیبایی کلاسیک بدانید. به طور کلی این مدل از خصوصیات منحصر به فردی برخوردار است و به همین خاطر نمی توان آن را برای استفاده در دکوراسیون خاصی پیشنهاد کرد. شما می توانید مدل های آرت دکو را با اکثر سبک های طراحی داخلی ست کنید.

مدل المان

شاید داشتن یک ساعت دیواری در منزل برای شما مفهومی فراتر از معمول داشته باشد. ساعت دیواری می تواند علاوه بر این که نقش عملکردی دارد، به عنوان یک عنصر دکوری کاملا شاخص نیز به کار رود. همین نکته است که باعث خلق نمونه های جدیدی از ساعت دیواری به شکل المان شده است. المان ها عناصری هستند مجسمه وار و دارای فرم های هنری که اغلب بر اساس یک مفهوم خاص طراحی می شوند. مدل های ساعت دیواری با طرح المان این امتیاز را دارند که می توان از آن ها به عنوان یک مجسمه ی زیبا روی سطح دیوار استفاده کرد. این مدل ساعت با دکوراسیون مدرن ست خوبی ایجاد می کند.

مدل توپوگرافیک

توپوگرافی به معنای پستی و بلندی است و طرح های هنری توپوگرافیک نیز به مانند همین تعریف، دارای فرم هایی هستند که از ارتفاع و شکل های متنوعی برخوردارند. طرح توپوگرافیک را نمی توان یک سبک دانست، اما از آن برای طراحی وسایل زیادی استفاده می شود که یکی از آن ها ساعت است. ساعت دیواری با طرح توپوگرافیک از صفحه های متعدد تشکیل شده که از بغل مانند کوه به نظر می رسند. مدل توپوگرافیک را بهتر است با دکوراسیون مدرن یا مینیمال ست کنید، اما می توان آن را در فضاهای دارای سبک تلفیقی نیز به کار برد.

مدل تیپوگرافیک

مدل تیپوگرافیک از لحاظ اسمی با مدل قبلی شباهت زیادی دارد، اما در واقع بسیار متفاوت است. طرح تیپوگرافیک به طرح هایی گفته می شود که در آن حروف و اعداد به چشم می خورند. طرح تیپوگرافیک را می توان در برخی از لوازم دکوری دید. ساعت نیز یکی از این لوازم است که طرح های تیپوگرافیک مختلفی برای تزیین آن به کار می رود. در این مدل ساعت، حروف و در بسیاری از اوقات، شماره های ساعت با فونت های غیر معمول و خاصی طراحی و اجرا می شوند که به ساعت، فرم خاص و جدیدی می دهد. مدل تیپوگرافیک را می توانید با دکوراسیون مدرن خود ست کنید.

انواع ساعت دیواری مدل صنعتی

انقلاب صنعتی را می توان یکی از وقایع مهم در معماری دانست که تاثیر خود را به صورت غیر مستقیم بر نحوه ی طراحی لوازم منزل و تزیینات آن ها بر جای گذاشت. ماشینی شدن زندگی مردم و استفاده از فرم های صرفا عملکردی و صنعتی، شکل و شمایل جدیدی به خانه های امروزی بخشیده است. این شکل و شمایل را می توان از جهتی جذاب دانست. فرم چرخ دنده ها و ابزار فلزی در طراحی بسیاری از وسایل امروزی به کار می رود و استفاده ی تزیینی از آن برای ساعت که خود نیز از چرخ دنده تشکیل شده، ایده ی جالبی به حساب می آید. ساعت دیواری های دارای طرح صنعتی بیش تر به درد دکوراسیونی می خورد که فلز در آن ها نقش مهمی داشته باشد.

مدل کلاسیک

بدون شک یکی از جذاب ترین سبک ها در طراحی داخلی و چیدمان منزل، سبک کلاسیک است. سبک کلاسیک از گذشته تا کنون، محبوبیت خود را حفظ کرده و امروزه نیز به عنوان یکی از پر طرفدارترین سبک ها شناخته می شود. ساعت های دیواری متعددی با طرح های متنوع کلاسیک وجود دارند که زیبایی و تجمل آن ها می تواند شکوه و جلوه ی خاصی به دکوراسیون شما بدهد. این ساعت ها که اغلب از جنس چوب و دارای کنده کاری های ظریف و زیبا هستند، با مبلمان کلاسیک شما ست بسیار مناسبی ایجاد خواهند کرد.

مدل مدرن از انواع ساعت دیواری

سبک مدرن را می توان شامل بسیاری از سبک های دیگر دانست. به طور کلی، سبک مدرن به سبکی گفته می شود که اخیرا مورد استفاده بوده و هنوز نیز در معماری و طراحی داخلی ساختمان ها به چشم می خورد. ساعت های دیواری دارای سبک مدرن از خصوصیاتی مثل آزادی عمل در طراحی فرم های مختلف و عدم وجود تقارن کامل برخوردارند. به همین خاطر است که دنیای ساعت های مدرن، بسیار متنوع و پر از گزینه های مختلف برای انتخاب است. مطمئنا ساعت های مدرن را می توان با سبک های مختلف دکوراسیون ست کرد، اما بهتر است این ساعت ها را در ترکیب با چیدمان مدرن، مینیمال یا تلفیقی به کار ببرید.

انواع ساعت دیواریانواع ساعت دیواری مدل مینیمال

و اما آخرین مدل از ساعت های دیواری که به شما معرفی می کنیم، مدلی است که به سبک مینیمال شهرت دارد. مینیمالیسم سبکی است که در آن طراحی بر مبنای اصول ساده گرایی پیش می رود و در نتیجه، هیچ گونه اجزای اضافه ای که کاربردی نداشته باشند، در این نوع طراحی دیده نمی شود. ساعت های مینیمال با وجود سادگی از طرح های جذاب و نوینی برخوردارند که آن ها از دیگر مدل ها متمایز می کند. این ساعت ها بر خلاف بسیاری از مدل های قبلی، چارچوب ساده و بدون تزیینی دارند و فرم های تشکیل دهنده شان بسیار محدود است. ساعت های مینیمال در یک دکوراسیون به همین سبک، انتخاب فوق العاده ای خواهند بود و در ترکیب با عناصر مدرن نیز مناسب هستند.

 

 

 

 

انواع ساعت دیواری

تحریریه پویانو