انواع رنگ سبز ؛ پالت سبز رنگ دوست داشتنی مناسب دکوراسیون تابستانی

انواع رنگ سبز ؛ پالت سبز رنگ دوست داشتنی مناسب دکوراسیون تابستانی

انواع رنگ سبز ؛ رنگ سبزی که انتخاب می‌کنید چه ملایم و چه پررنگ باشد شریک انعطاف پذیری برای دیگر رنگ‌ها و بسیاری از سبک های طراحی است. سبز، رنگ غیر رسمی بهار و تابستان است و شما می‌توانید این رنگ ارگانیک و طبیعی را تقریبا به هر پالت رنگ دیگری اضافه کنید.

سبز رنگ خنثی برگرفته از طبیعت است. طیف های ملایم و خاموش این رنگ بسیار انعطاف پذیر است و دکوراسیون خانه شما را به سبک تابستانی آراسته می‌کند.

 

سبز و خاکستری

این روزها ترکیب رنگ سبز با رنگ های خنثای گرمی چون خاکستری بسیار پرطرفدار شده است. این ترکیب جلوه‌ای امروزی به یک فضا می بخشد.

سبز و نارنجی

این رنگ‌ها زمانی که در کنار هم استفاده می‌شوند جلوه ای پویا به سبک کلاسیک ایجاد می‌کنند. می توانید آن ها را به راحتی و با استفاده از کوسن ها، آثار هنری و صندلی های تکی وارد دکوراسیون منزل تان کنید.

سبز و قرمز

این ترکیب رنگی صرفا مخصوص به جشن کریسمس نیست و برای دکوراسیون تابستانه نیز جلوه جالب و تازه‌ای دارد. اگر در حال حاضر لوازم دکوری قرمز رنگ در منزل تان دارید چیز زیاد دیگری نیاز نیست اضافه کنید، یک فرش خزدار سبز رنگ دکور شما را کامل می کند.

سبز و طلایی

با کنار هم آوردن سبز با تن‌های عسلی طلایی جلوه‌ای طبیعی و روستایی پدید بیاورید. اگر در حال حاضر سقف یا کفپوش شما دارای تن طلایی است شما نصف راه را رفته اید و بقیه راه را با استفاده از پارچه های خوش نقش سبز رنگ برای پوشش مبلمان و صندلی ها ادامه دهید.

سبز و رنگ آبی کله غازی

این طرح رنگ طاووسی اصلی است که در سال‌های اخیر بسیار محبوبیت یافته است. این ترکیب رنگ کلاسیک و پرظرافت است و در هر اتاقی از منزل تان می‌توانید آن را پیاده کنید.

رنگ سبز و زرد

این دو نمونه مثالی از تعادل رنگی عالی هستند. سرمای رنگ سبز با گرمای زرد در کنار هم همیشه حسی راحتی و فراغ بال را برای محیط یک اتاق به ارمغان می‌آورد. این رنگ ها تداعی گر سبزی چمن و روشنایی خورشید هستند و در کنار یکدیگر طرح رنگی فوق العاده تابستانی پدید می‌آورند.

سبز در کنار سبز

اگر شما رنگ سبز را دوست دارید و به دنبال یک دکوراسیون دائمی هستید که مناسب فصل‌های غیر تابستان نیز باشد از کاغذ دیواری شیکی که شامل طیف‌های مختلف سبز مانند فسفری، سبز برگی و مغز پسته‌ای باشد. سپس می توانید این پالت رنگی خود را از طریق کوسن ها و دیگر منسوجات تقویت کنید.

سبز و صورتی

این طرح رنگی که شامل دو رنگ مکمل هم است انتخابی عالی برای اتاق دخترخانم هاست. یک رنگ سبز ملایم یا متوسط را در کنار رنگ صورتی پرجنب و جوش برای داشتن جلوه ای ظریف و شاد انتخاب کنید.

انواع رنگ سبزدارچینی، بنفش و سبز

وقتی که بحث انتخاب رنگ می‌شود می توانیم از طبیعت الهام بگیریم. برای مثال می‌توانید از باغ نزدیک منزل تان یا رنگ های موجود در یکی از جاهای طبیعی که به آن سفر کرده اید الگو بگیرید. طراح Lori Dennis در این تصویر تن‌های خاکی ملایم را در این اتاق خواب شیک از یکی از ویلاهای کنار ساحل الهام گرفته است. سقف و پاتختی‌های قهوه ای دارچینی در کنار رنگ یاسی ملایم تخت خواب و رنگ زنده گیاهان همگی با هم برای ایجاد یک طرح رنگی سه تایی به خوبی انتخاب شده اند.

مشکی، سفید و سبز

اهمیتی ندارد که می‌خواهید چقدر از رنگ های خیره کننده و پررنگ در فضای خود استفاده کنید مهم این است که اصول اولیه ترکیب رنگ را به کار ببرید تا همه‌ی آن ها در کنار هم جلوه منسجمی داشته باشند. این اتاق خواب رویایی انتخاب رنگی قوی و خیره کننده دارد. اما رنگ های سیاه و سفید آن را متعادل و دلپذیر کرده‌اند. طراح داخلی این خانه  Linda Woodrum  می‌گوید:«انتخاب رنگ دوست داشتنی ترین قسمت کار من است». این ترکیب رنگ قوی و در عین حال جذاب است و با رنگ های سیاه و سفید متعادل گردیده است. چیزهایی که می‌توانیم برای اضافه کردن رنگ های ضمیمه ای سیاه و سفید استفاده کنیم می‌تواند فرش راه راه گورخری، تابلوهایی با قاب های سیاه و پرده های سفید حریر باشد.

 

 

انواع رنگ سبز

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz,hgtv