انواع درب پارکینگ : راهنمای انتخاب بهترین مدل برای منزل شما

انواع درب پارکینگ : راهنمای انتخاب بهترین مدل برای منزل شما

درب پارکینگ شما جدا از عملکردی که دارد، باید از زیبایی و کیفیت مناسبی نیز برخوردار باشد. انواع درب پارکینگ از لحاظ مدل و نحوه ی باز و بسته شدن انواع بسیار متنوع دارند و هر کدام از آن ها با توجه به خصوصیاتی که دارند، امکاناتی که ارائه می دهند و شرایطی که برای نصب نیاز دارند، برای فضای خاصی مناسب می باشند. به همین خاطر است که انتخاب بهترین مدل درب برای پارکینگ باید با دقت کافی صورت بگیرد. در این مطلب شما را با انواع درب پارکینگ و قابلیت های هر یک آشنا خواهیم کرد. مسلما شما با شناخت مدل های مختلف و خصوصیاتی که دارند، می توانید انتخاب منطقی تری انجام دهید. همراه پویانو باشید.

درب پارکینگ دو لنگه

یکی از رایج ترین انواع درب پارکینگ که بیش تر از موارد دیگر در سطح شهر به چشم می خورد، نوع دو لنگه آن است. این مدل درب که به درب تاشو نیز معروف است، از دو لنگه تشکیل شده که به صورت بادبزنی باز و بسته می شوند. این درب ها به کمک جک های بازویی کار می کنند که در پشت آن ها کار گذاشته شده است. این جک ها دو لنگه ی درب را در دو جهت مخالف حرکت داده و باعث باز شدن آن می شوند. باید توجه داشت که این بازوها از لحاظ امنیتی چندان ایمن نیستند؛ چرا که در صورت ورود فشار اندکی دو لنگه از یکدیگر فاصله گرفته و فضای کافی برای نفوذ افراد ایجاد می شود. این مدل درب ها برای خانه های ویلایی مناسب هستند که فضای کافی برای باز شدن درب را در اختیار دارند. این نوع درب با طرح و ابعاد خانه های قدیمی نیز مطابقت دارد.

درب پارکینگ کرکره ای

مدل دیگری از درب پارکینگ وجود دارد که به درب کرکره ای معروف است. درب های کرکره ای که به درب رول آپ نیز شهرت دارند، انواعی هستند که با حرکت به سمت بالا و جمع شدن باز می شوند. این نوع درب ها بیش تر برای پارکینگ ساختمان های تجاری و محل های کم رفت و آمد مناسبند، اما در ورودی منازل مسکونی نیز به چشم می خورند. این درب ها از انرژی بیش تری استفاده کرده و در صورت باز و بسته شدن طی دفعات متوالی، حرارت موتور آن ها بالا می رود که می تواند منجر به قطع شدن برق در شود. سر و صدای زیاد این درب ها در هنگام باز شدن نیز از دلایلی است که انتخاب آن ها را برای ساختمان های مسکونی نامناسب می کند.

انواع درب پارکینگدرب پارکینگ زیر سقفی

درب های زیر سقفی که با نام اورهد نیز شناخته می شوند، یکی از قدیمی تر انواع درب پارکینگ به شمار می روند. این درب ها در دو نوع اتوماتیک و دستی موجود و قابل استفاده می باشند. درب های زیر سقفی به صورت یک تکه باز و بسته می شوند. نحوه ی باز شدن و حرکت این درب ها به گونه ای است که به زیر سقف حرکت کرده و به موازات آن قرار می گیرند. در واقع این درب ها در هنگام باز شدن از پایین به سمت بالا حرکت می کنند. این درب ها در انواع سکشنال نیز موجود می باشند که با زدن ریموت به صورت تکه تکه باز می شوند و امکان استفاده از حداکثر فضای پارکینگ را ایجاد می نمایند.

درب پارکینگ کشویی

انواع کشویی همان طور که از نام آن ها مشخص است، ب هصورت کشویی باز و بسته می شوند. این درب ها که با نام اسلایدینگ نیز شناخته می شوند، به صورت ریلی حرکت کرده و کنار می روند. نحوه ی نصب این درب ها به این شکل است که شما درب را به یک آهنگر سفارش داده و نصب و تجهیز آن را به شرکت فروشنده واگذار می نمایید. این درب ها نسبت به انواع کرکره ای از کاربرد بیش تری برخوردار هستند. عیب این درب ها طول عمر کم آن هاست که ناشی از فشار وزن در بر موتور می باشد. باید توجه داشت که این درب ها برای نصب به دهنه ای در حدود دو برابر معمول نیاز دارند که معمولا به همین خاطر، طی محاسبات سازه ای، استفاده از آن ها چندان مناسب به نظر نمی رسد.

 

 

 

تحریریه پویانو