انواع تخت خواب : شما کدام مدل را برای اتاق خواب تان ترجیح می دهید؟

انواع تخت خواب : شما کدام مدل را برای اتاق خواب تان ترجیح می دهید؟

انواع تخت خواب : این روزها مدل های بسیار متنوعی از تخت خواب وجود دارد که شما می توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود، گزینه مناسب را از میان آن ها پیدا کنید. انتخاب تخت خواب، یکی از مهم ترین اقدامات در شکل گیری دکوراسیون اتاق خواب است که به دقت زیادی نیاز دارد، اما آیا می دانید چه معیارهایی در خرید تخت خواب تعیین کننده اند؟

مسلما زیبایی یکی از معیارهاست. در کنار زیبایی، معیارهای دیگری هم هستند که در انتخاب شما تاثیرگذارند. این که چقدر فضا برای قرار دادن تخت خواب در اختیار دارید و چه عملکردهایی را از تخت خواب خود انتظار دارید، از جمله این معیارها هستند. اگر می خواهید یک انتخاب صحیح و مناسب انجام دهید، باید همه این ها را در هنگام خرید در نظر داشته باشید. در این مطلب، انواع تخت خواب را به شما معرفی خواهیم کرد و ویژگی ها و کاربردهای هر یک را شرح خواهیم داد. همراه پویانو باشید.

تخت خواب کلاسیک

تخت خواب کلاسیک، مدلی از تخت خواب است که شکل ظاهری آن از مدل های قدیمی بهره گرفته شده است. این تخت خواب ها عموما دارای تاج بوده و تزیینات نیز دارند. ارتفاع تخت های کلاسیک، کمی بلندتر از انواع امروزی است. در برخی از انواع این تخت خواب ها ستون هایی نیز به چشم می خورد که سبک دیگری را تشکیل می دهد. به طور کلی، اگر سبک دکوراسیون اتاق خواب شما کلاسیک یا مشابه آن باشد، می توانید با استفاده از این تخت خواب ها ظاهر زیباتری به فضای آن ببخشید.

تخت خواب مدرن

مدل های مدرن که امروزه کاربرد بسیاری در دکوراسیون اتاق خواب های منازل مختلف دارند، انواعی هستند که خصوصیات شان دقیقا مشابه دیگر مبلمان مدرن می باشد. این تخت خواب ها دارای ظاهر ساده تری نسبت به انواع کلاسیک هستند و تزیینات از آن ها حذف شده است. تاج این تخت خواب ها بسیار کوتاه تر از مدل های کلاسیک است و برخی از آن ها اصلا تاج ندارند. تخت خواب مدرن، انتخاب خوبی برای دکوراسیون مدرن و امروزی به شمار می رود و ظاهر ساده و بسیار شیکی دارد.

تخت خواب مینیمال

تخت خواب های مینیمال از نظر ظاهری تفاوت چندانی با انواع مدرن ندارند. شاید تنها چیزی که در این تخت خواب ها متفاوت به نظر برسد، این است که حتی از انواع مدرن هم ساده تر هستند و بدنه آن ها عموما فقط در رنگ های خنثی دیده می شود. تخت خواب های مینیمال هم مثل انواع مدرن، تاج ندارند یا دارای تاج کوتاهی هستند که هیچ تزییناتی را شامل نمی شود. این تخت خواب ها با دکوراسیون مینیمال و مدرن ست می شوند و برای فضاهای کوچک خیلی مناسب هستند.

تخت خواب مورفی

تخت خواب مورفی به مدلی از انواع تخت خواب گفته می شود که درون یک قاب قرار می گیرد. این قاب، در واقع یک قفسه یا شلف بسیار بزرگ است که تخت خواب در قسمت میانی آن جای می گیرد. چنین تخت خواب هایی برای زمانی که می خواهید عملکرد کشوهای دراور و تخت خود را در یک وسیله داشته باشید، خیلی مناسب هستند. در برخی از انواع، این امکان وجود دارد که تخت به سمت بالا چرخیده و درون قاب جای گیرد که برای اتاق خواب های کوچک مناسب است. تخت خواب های مورفی را می توانید با توجه به سبک و تزییناتی که دارند با هر دکوراسیونی ست کنید.

تخت خواب کانوپی

مدل دیگری از انواع تخت خواب وجود دارند که زیر مجموعه انواع کلاسیک به شمار می روند. همان طور که پیش تر هم گفته شد، برخی از تخت خواب های کلاسیک، دارای ستون هایی می باشند. چنین تخت خواب هایی به مدل کانوپی معروف هستند. ستون ها در هر چهار طرف تخت خواب جای می گیرند و یک قاب کامل تشکیل می دهند. این تخت خواب ها بیش تر با دکوراسیون کلاسیک همخوانی دارند، اما برخی مدل های ساده تر آن ها را می توان در فضاهایی با دکوراسیون امروزی نیز به کار برد.

تخت خواب روستیک

تخت خواب های روستیک، انواعی از تخت خواب هستند که دقیقا مشابه خصوصیات سبک روستیک، ظاهری ساده و بی آلایش دارند. این تخت خواب از چوب طبیعی و دستکاری نشده ساخته می شوند و اصلا رنگ نمی خورند. تخت خواب های روستیک، اکثرا ساده هستند و تزییناتی در بدنه آن ها به چشم نمی خورد. این نوع تخت خواب ها برای اتاق هایی که دکوراسیون روستیک دارند، خیلی مناسب هستند، اما می توان آن ها را با برخی از سبک های دیگر نیز ست کرد.

تخت خواب دوبل

تخت خواب دوبل که این روزها کاربردش وسیع تر شده است، مدلی از تخت خواب است که خود، دو فضا برای خوابیدن را دربرمی گیرد. در واقع شما با خرید یکی این تخت خواب ها، دو تخت خواب خواهید داشت که یکی از آن ها در فضای زیر دیگری قرار می گیرد. تخت خواب زیرین به صورت کشو بیرون می آید و در کنار تخت خواب اصلی قابل استفاده است. این تخت خواب ها به مدل اسلایدینگ یا کشویی نیز مشهور هستند. چنین تخت خواب هایی برای فضاهای کوچک مناسب هستند و خصوصا زمانی که مهمان دارید، به کار خواهند آمد.

 

 

 

 

انواع تخت خواب

تحریریه پویانو