انواع آب نما در طراحی حیاط و پاسیو : مدل های امروزی را تجربه کنید!

انواع آب نما در طراحی حیاط و پاسیو : مدل های امروزی را تجربه کنید!

انواع آب نما : آبنما عنصری است که این روزها در طراحی بسیاری از محوطه ها به چشم می خورد. البته همنشینی آب با معماری به قرن ها پیش بر می گردد. در گذشته حضور آب بیش تر در فرم حوض و استخر بوده است، اما با گذر از دوره کلاسیک به مدرن، این حضور در قالب دیگری نمایش پیدا کرده است. آب نما فرم جدید و امروزی همان عناصر قدیمی است که این روزها بیش تر در فرم های مدرن دیده می شود. اگر می خواهید فضای سبز حیاط یا پاسیو را تکمیل کنید یا به به دنبال ایده ای برای ایجاد آرامش هستید، بدون شک باید آب نما را انتخاب کنید!

طرح های مدرن آب نما به خاطر خصوصیات ظاهری شان در تناسب فوق العاده ای با ساختمان های امروزی قرار می گیرند. این طرح ها عموما ساده هستند، اما این از جذابیت آن ها کم نمی کند و برعکس، نقطه قوت طراحی آن هاست؛ چرا که زیبایی در سادگی است. برای این که مدل های امروزی آب نما را به فضای باز منزل خود بیاورید، می توانید از فرم های متنوعی استفاده کنید. آب نماهای مدرن در انواع مختلفی قابل اجرا هستند که در این مطلب، چند نمونه از آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد. همراه پویانو باشید.

آب نمای آبشاری

اگر می خواهید صدای آب را به صورت واضح بشنوید و خنکای آن را روی پوست خود احساس کنید، آب نماهای آبشاری از بهترین گزینه های پیش روی تان هستند. این آب نماها معمولا دارای یک یا چند صفحه در قسمت بالا و یک صفحه نیز در قسمت زیرین خود هستند. صفحات بالایی، آب را به سمت پایین سرازیر می کنند و صفحه پایینی به عنوان قسمتی که آب را در خود جمع می کند، عمل خواهد کرد.

آب نمای دکوراتیو

در صورتی که تمایل داشته باشید از یک عنصر در دو جهت استفاده کنید، می توانید به سراغ آب نماهایی بروید که به شکل المان طراحی شده اند. این آب نماها در نوع خود نقش مجسمه یا المان های مدرن و امروزی را دارند و خصوصیت جالبی که باعث می شود از سایر عناصر دکوری متمایز شوند، همین جریان آب در آن هاست. آب نماهای المان شکل معمولا کوچک هستند و فضای زیادی لازم ندارند.

آب نمای کروی

یکی از فرم های نه چندان معمول و در عین حال جذابی که در اجرای آب نما کاربرد دارد، کره است. کره یا گوی که یک فرم هندسی ساده است در طراحی بسیاری از آب نماهای مدرن به کار می رود و ظاهر متفاوت و جالبی دارد. گوی های مخصوص آب نما می توانند از بتن، شیشه، سنگ یا متریال های دیگر ساخته شده باشند. آب به طور معمول از بالای کره سرازیر شده و روی سطح بدنه آن پایین می آید.

آب نمای مسطح

در طرح های مینیمال تر که سادگی آب نماها به اوج خود رسیده، بسیاری از فرم ها مسطح و بدون کوچک ترین شکست یا تغییر شکل خاص ایجاد می شوند. آب نماهای مسطح می توانند به صورت ایستاده روی سطح زمین کار گذاشته شوند. این آبنماها آب را به آرامی از دو سمت خود سرازیر کرده و به سمت پایین به جریان در می آورند. این گونه آب نماها از نمای بسیار زیبایی برخوردارند.

آب نمای مکعبی

آب نماهای دیگری نیز هستند که فرم آن ها مشابه یک مکعب است که معمولا قسمتی از آن برش خورده تا آب را به سمت بیرون هدایت کند. این آب نماها نیز به خاطر شکل ساده و پیوسته ای که دارند در ترکیب با عناصر معماری مدرن و خصوصا خطوط راست و صفحات یکپارچه سبک های امروزی تر، تناسب خوبی ایجاد می کنند. آب نماهای مکعبی شکل را می توان در ترکیب با صفحات دیگر اجرا کرد.

 

 

 

 

 

تحریریه پویانو