انتخاب کاغذ دیواری : با چند روش بهترین دکوراسیون را مال خود کنید

انتخاب کاغذ دیواری : با چند روش بهترین دکوراسیون را مال خود کنید

انتخاب کاغذ دیواری را کار سختی می دانید؟ حق با شماست، ولی نه به طور کامل. برای انتخاب کاغذ دیواری معیارهای خاصی وجود دارد که اگر آن ها را مد نظر قرار دهید، کارتان ساده تر خواهد شد. این که چه مدل کاغذدیواری مورد پسند شماست و یا چه سبکی به دکوراسیون منزلتان بیشتر می آید، موضوعی کاملا مجزاست که در مطالب قبلی به آن پرداخته ایم. در این مطلب قرار است به این موضوع بپردازیم که چظور می شود با انتخاب یک کاغذ دیواری مناسب، دکوراسیون زیباتری داشت.

برای این که دکوراسیون منزل شما جذاب تر به نظر برسد، باید کاغذ دیواری از لحاظ بصری با مبلمان و وسایل، تناسب برقرار کند. این یعنی کوچک ترین جزئیات در انتخاب شما موثر است. شما می توانید کاغذ دیواری خود را به روش های مختلفی با دکوراسیون منزلتان ست کنید و این دقیقا همان چیزی است که در این مطلب با آن آشنا خواهید شد. با پویانو همراه باشید.

از کنتراست استفاده کنید

برای این که کاغذ دیواری خود را در تناسب با مبلمان و سایر قسمت های دکور خود قرار دهید، می توانید از کنتراست کمک بگیرید. برای مثال، می توانید از دو رنگ متفاوت به این منظور استفاده نمایید. توجه داشته باشید که رنگ های مورد نظر شما باید در عین داشتن تضاد، دارای تناسب نیز باشند و به قول معروف ست شوند. ترکیب دو رنگ قرمز و سفید، نمونه خوبی برای بیان این منظور هستند. اگر می خواهید نتیجه جذاب تر به نظر برسد، کمی از یک رنگ را در دل رنگ دیگر نیز در نظر بگیرید.

رنگ ها را با هم ست کنید

روش دیگر برای این که کاغذ دیواری تان را حسابی در دل دکوراسیون جا کنید و تناسب فوق العاده ای بین اجزا به وجود آورید، ست کردن رنگ هاست. شما می توانید یک رنگ را انتخاب نموده و از طیف های مختلف آن در طراحی کمک بگیرید. یادتان باشد که قرار نیست همه وسایلتان یک رنگ باشند. هیچ کس دلش نمی خواهد با یک فضای بی روح و کسل کننده رو به رو بشود. یک تم کلی برای رنگ آمیزی در نظر بگیرید و آن را در انتخاب کاغذ دیواری و سایر وسایل اعمال نمایید.

یک الگو را مد نظر بگذارید

الگوها نشانه های بصری قدرتمندی برای ایجاد تناسب و زیبایی در فضا هستند. اگر یک الگوی شاخص و منحصر به فرد را در طراحی داخلی مد نظر داشته باشید، می توانید به کمک آن، کاغذ دیواری خود را با سایر لوازم و مبلمان ست کنید. این الگو می تواند یک شکل هندسی و مدرن باشد یا از انواع کلاسیک در نظر گرفته شود. انتخاب وسایلی که بتوانند دقیقا مطابق الگوی در نظر گرفته شده با کاغذ دیواری انتخاب شده همخوانی ایجاد کنند، کار نسبتا دشواری است؛ پس سعی کنید پیش از خرید کاغذ دیواری همه چیز را در نظر گرفته باشید.

انتخاب کاغذ دیواریبه حال و هوا توجه کنید

یک راه دیگر برای این که کاغذ دیواری را متناسب با طراحی داخلی و مبلمان خود انتخاب کنید، توجه به حال و هوای فضاست. هر خانه ای با توجه به سلیقه افرادی که در آن زندگی می کنند و سبکی که در طراحی و انتخاب مبلمان و وسایل مد نظر بوده، حال و هوای خاص و منحصر به فردی دارد. اگر به این حال و هوا دقت کنید، به راحتی خواهید فهمید که چه مدل کاغذ دیواری برای فضای مد نظرتان مناسب تر است. مثلا اگر حال و هوای منزلتان گرم و صمیمی است، کاغذ دیواری نیز به همین شکل باید انتخاب شود. اگر فضا حالتی شیک و کلاسیک دارد، باید به دنبال مدل مشابه بگردید. این انتخاب دقیقا به سلیقه و روحیات شما بستگی دارد.

 

 

 

 

تحریریه پویانو