انتخاب هود آشپزخانه را چگونه انجام دهیم ؟

انتخاب هود آشپزخانه را چگونه انجام دهیم ؟

انتخاب هود آشپزخانه : یک سری اطلاعات فنی کسب کنید و پس از آن درباره روش‌های جذاب دیزاین تحقیق کنید تا یک ویژگی جالب توجه به آشپزخانه خود اضافه کنید. این مطلب درباره اطلاعات فنی مورد نیاز برای انتخاب هود مناسب است. انتخاب یک هود فرصتی است برای ایجاد یک نقطه کانونی چشمگیر در آشپزخانه شما – یا اگر به دنبال یک استایل ظریف تر هستید ، راهی برای حمایت از شمایل آشپزخانه شما است. با پتانسیل زیاد هودهای موجود – از خیلی بزرگ تا  کوچک و جمع و جور وجود دارد و تقریبا بی حد و اندازه است، به همین دلیل خوب است که در ابتدا اطلاعات پایه‌ای داشته باشید تا هود درست را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید اول، مهم است که به یاد داشته باشید که هود یک دستگاه آشپزخانه است و کاری که انجام میدهد مهم است. قبل از انتخاب یک مدل از آن ها ، برای اینکه خلاصه ای از آنچه که در مورد قدرت، نویز و اندازه گیری لازم دارید این مطلب را بخوانید و بعد از آن نگاهی می اندازیم به تعدادی از گزینه های موجود برای تناسب با تعداد زیاد سبکهای دکوری که وجود دارد.

چرا اصلا هود در آشپزخانه نیاز داریم.

اگر بخواهیم در یک جمله خلاصه و کامل بگوییم به این دلیل که بوی روغن و غذا ناشی از پخت و پز فضای شما را اشباع نکند. که با گذشت زمان نه تنها نا پدید نمیشود بلکه آثار آن روی پارچه ها دیوارها و اشیا و لوازم دکورایتو شما نیز دیده خواهد شد. اگر چه دلایل متعددی برای داشتن یک هود در آشپزخانه وجود دارد اما برخی خانه ها به داشتن آن نیاز مبرم ندارند که هود را به عنوان بیشتر به عنوان یک انتخاب تبدیل میکند تا یک وسیله ضروری.

بهترین زمان برای انتخاب هود زمان ساخت و ساز جدید یا بازسازی است. بسیاری از مدلهای آن با استاندارد ۶ اینچی کار خواهند کرد اما برخی مدلهای قدرتمندتر آن به داکت ۱۲ اینچی نیاز دارد.

قبل از انتخاب هود آشپزخانه یک سبک، قدرت دستگاهتان را بشناسید

هود ها در شکل ها و اندازه های مختلف، و همچنین در مجموعه ای از سطوح قدرت مختلف به بازار می آیند. فن‌های دمنده با واحد فوت مکعب در دقیقه (CFM) که واحد مقدار هوای متحرک در حال عبور از مجرای هوا هستند اندازه گیری میشوند.(این اطلاعات در مشخصات مدل گنجانده شده است.) در عین حال، اجاق های پخت و پز بر اساس میزان انرژی گرمایی(BTU) تولید میکنند مشخص میشوند.

اصل این است که انرژی تولیدی اجاق باید با قدرت مکش روغن هود هماهنگ شود. به عنوان مثال برای هر صد BTU ، یک CFM لازم است. دانستن این قوانین کلی مفید است اما  سازنده اجاق گازتان به شما میگوید که دقیقا هود شما باید چه میزان CFM داشته باشد.

سایز درست را انتخاب کنید

ابعاد و اندازه برای دستگاه هود اهمیت دارد. شما معمولا به هودی بزرگتر از اجاق گازتان نیاز دارید. اگر اجاق ۳۰ اینچی داشته باشید ممکن است به دمنده ۳۶ اینچی نیاز داشته باشید و اگر اجاقتان ۳۶ اینچی است یک دمنده ۴۲ اینچی میخواهید.

با این حال، برای یک رنج استاندارد، ممکن است نیازی به یک دستگاه بزرگ نباشد. دوباره مشخصات سازنده را بررسی کنید. این مشخصات همچنین فاصله ایده آل که باید هود خود را بالای اجاق گاز خود نصب کنید به شما میگوید، این فاصله اغلب بین 24 تا 34 اینچ است. شما  به دنبال کردن این مشخصات برای اینکه هودتان بهترین عملکرد را داشته باشد نیاز دارید. همچنین در نظر داشته باشید که کانال داکت روی قدرت دستگاه مکنده شما تاثیر گذار است. یک کانال مستقیم و عمودی ایده آل است. هر چقدر این مسیر طولانی تر باشد مکش دستگاه کمتر میشود.

توجه داشته باشید که این مطلب درباره هودهایی است که بالای اجاق گاز نصب میشود.

 

 

 

 

انتخاب هود آشپزخانه

تحریریه پویانو|نبیلو

منبع: اhouzz