انتخاب میز تلویزیون : کدوم مدل برای نشیمن شما بهتره؟

انتخاب میز تلویزیون : کدوم مدل برای نشیمن شما بهتره؟

نحوه انتخاب میز تلویزیون : اگر خرید بیش تر لوازم و مبلمان منزل خود را به غیر از میز تلویزیون به پایان رسانده اید یا می خواهید میز تلویزیون قدیمی تان را با یک مدل جدید جایگزین کنید، احتمالا به این فکر افتاده اید که چگونه می توان بهترین گزینه را پیدا کرد؟

مطئمنا نمی شود در رابطه با انتخاب میز تلویزیون مناسب برای همه منازل یک نسخه پیچید، اما نکاتی هست که شما را در این رابطه یاری خواهد داد. سبک و رنگی که شما در دکوراسیون منزل تان لحاظ کرده اید از فاکتورهای تعیین کننده در خرید میز تلویزیون محسوب می شوند. یک سری خصوصیات دیگر نیز در انتخاب میز تلویزیون دخیل هستند که عمومیت دارند و برای همه منازل به کار می آیند. همه این ها را که در کنار هم بگذارید، می توانید جمع بندی مناسبی برای انتخاب بهترین گزینه انجام دهید. برای آشنایی بیش تر با چگونگی انتخاب میز تلویزیون و مدل های مختلف آن ها با ما همراه باشید.

نکاتی که باید در انتخاب میز تلویزیون مد نظر داشته باشید:

وقتی می خواهید به خرید تلویزیون بروید، احتمالا با پرسش های زیادی در ذهن خود رو به رو می شوید.

ارتفاع میز تلویزیون

ارتفاع میزی که برای قرار دادن تلویزیون خود انتخاب می کنید، یکی از فاکتورهای مهمی است که در انتخاب شما تاثیر دارد. ارتفاع مناسب برای میز تلویزیون با توجه به ارتفاع مبل های راحتی شما مشخص می شود. اگر مبل های پایه بلندی دارید، میزهای بلندتر را انتخاب کنید. در صورتی که مبل های شما کوتاه هستند یا حتی تمایل دارید روی زمین به تماشای تلویزیون بنشینید، میزهای کوتاه تر برای تان مناسب تر خواهند بود.

سبک میز تلویزیون

میزهای تلویزیون هم مانند سایر عناصر تشکیل دهنده دکوراسیون داخلی و مبلمان، دارای سبک هستند. اگر می خواهید تناسب خوبی بین میز تلویزیون شما با دیگر قسمت ها ایجاد شود، سبک را نادیده نگیرید. به طور کلی، میزهایی که سبک کلاسیک دارند و تزیینات به خصوصی در آن ها دیده می شود، برای دکوراسیون کلاسیک مناسب ترند. انواع مدرن و امروزی را می توان با دکوراسیون های معاصر ست کرد. بعضی میزها هم به شکلی طراحی شده اند که با اکثر سبک ها جور درمی آیند و تم تلفیقی دارند.

رنگ میز تلویزیون

رنگ میز تلویزیون شما بهتر است با مبلمانی که در اطراف آن می گذارید در تناسب باشد. اگر میز شما در سالن نشیمن قرار دارد، می توانید رنگ آن را با مبل های راحتی، میز جلومبلی، آباژور و سایر لوازم و مبلمانی که در فضا وجود دارد هماهنگ کنید. این که رنگ به کار رفته در میز تلویزیون تان براق باشد یا مات نیز تا حد زیادی به رنگ دیگر قسمت های تشکیل دهنده دکوراسیون فضای مورد نظرتان برمی گردد.

اندازه میز تلویزیون

از دیگر نکات مهمی که باید در هنگام خرید میز تلویزیون به آن توجه کنید، در نظر گرفتن اندازه مناسب برای میز تلویزیون است. بسیاری از اوقات پیش می آید که به خاطر عدم توجه به اندازه تلویزیون، میزی که خریداری می شود با وجود زیبایی، شکل زیبایی در فضا پیدا نمی کند. اندازه میز تلویزیون شما را خود تلویزیون تعیین می کند. اگر میز را بیش از حد بزرگ یا کوچک در نظر بگیرید، تناسب بین آن ها به هم خورده و ظاهر نامناسبی ایجاد می کند.

محل میز تلویزیون

انتخاب محل درست و مناسب برای قرار دادن میز تلویزیون خیلی مهم است و از آن جا که در اکثر منازل، تلویزیون به عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته می شود و چیدمان مبلمان و سایر وسایل در اطراف آن انجام می پذیرد، باید به این امر خیلی دقت داشته باشید. بهترین مکان برای قرارگیری میز تلویزیون شما جایی است که بتوانید با نشستن روی مبل ها به راحتی قادر به تماشای صفحه تلویزیون باشید. میز تلویزیون را بهتر است در مجاورت دیوار قرار دهید، اما در صورتی که نمی توانید این کار را انجام دهید و مجبورید آن را در فضای میانی قرار دهید، می توانید یک پارتیشن تعریف کرده و میز را جلوی آن بگذارید.

کدوم مدل میز تلویزیون رو انتخاب کنیم؟

میز تلویزیون استند

این میزها یکی از جدیدترین میزهای تلویزیون هستند که این روزها در دکوراسیون خانه های مدرن استفاده می شوند. میز تلویزیون استند، در واقع یک میز نیست، بلکه یک استند است که تلویزیون شما جایی در میان آن قرار می گیرد. مزیت استفاده از این استندها برای قرار دادن تلویزیون این است که جای بسیار کمی می گیرند و علاوه بر این، شما می توانید آن ها را در هر جایی قرار دهید؛ حتی وسط سالن تان! این استندها اگر به اندازه کافی بزرگ باشند، می توانند نقش یک پارتیشن کوچک را نیز ایفا کنند.

میز تلویزیون اینداستریال

اگر با سبک اینداستریال یا همان سبک صنعتی به زبان خودمان آشنا باشید، می توانید فرم این میزها را تصور کنید. میزهای تلویزیون اینداستریال میزهایی هستند که خصوصیات سبک صنعتی را دارند. این میزها معمولا از جنس فلز و دیگر مصالح صنعتی هستند و اتصالات آن ها نیز به شکل پیش ساخته می باشد. میزهای اینداستریال، ظاهر سردی دارند و به خاطر نوع متریال و نحوه طراحی شان کمی خشن به نظر می رسند، اما به خوبی در کنار مبلمان یک فضای مدرن نشسته و ترکیب مناسبی ایجاد می کنند.

میز تلویزیون چرخشی

سری جدیدی از میز تلویزیون ها ارائه شده اند که قابلیت چرخش دارند. این میزها ها عملا میز نیستند؛ بلکه صفحه هایی هستند که تلویزیون را مثل قاب در بر گرفته و نگه می دارند. میزهای چرخشی یا بهتر است بگوییم استندهای چرخشی تلویزیون، خود به دو دسته تقسیم می شوند. نمونه ای از این میزها به شکل یک درب طراحی می شوند که در حالت بسته، همان درب کمد خواهد بود. نوعی دیگری نیز هست که می تواند به شکل پارتیشن بین دو فضا قرار بگیرد و بنا به تمایل شما بچرخد تا بتوانید از هر طرف که خواستید به تماشای آن بنشینید.

میز تلویزیون دیواری

اگر می خواهید تلویزیون تان جای خیلی کمی اشغال کند و در عین حال تمایلی ندارید که تلویزیون را به دیوار بزنید، از میزهایی که به دیوار وصل می شوند استفاده کنید. این مدل از میزها که خیلی جذاب و متفاوت هم هستند، به جای قرار گرفتن روی سطح زمین به دیوار متصل می شوند و در واقع، حکم یک شلف بزرگ را دارند که تلویزیون شما روی یکی از قسمت های آن جای می گیرد. این میزها به نسبت خیلی از مدل های دیگر فضای کم تری را اشغال می کنند.

انتخاب میز تلویزیون روستیک

اگر یک میز ساده می خواهید که دکوراسیون منزل تان را گرم و خودمانی نشان بدهد، بهتر است به سراغ سبک روستیک بروید. میزهای تلویزیون روستیک، دارای ظاهر ساده ای هستند که مشخصه این سبک است. این میزها اکثرا چوبی هستند و تم روستایی دارند. میزهای سبک روستیک با دکوراسیونی به همین سبک، بهترین تناسب را ایجاد می کنند، اما در فضاهایی با تم دکوراسیون مشابه نیز جواب خواهند داد و انتخاب خیلی جالبی هستند.

میز تلویزیون شومینه دار

اگر می خواهید با خرید یک وسیله، دو عملکرد را در کنار هم تجربه کنید، میز تلویزیون های شومینه دار برای تان گزینه خوبی خواهند بود. این میز های تلویزیون همان طور که از نامشان مشخص است، علاوه بر عملکرد اصلی شان که همان استفاده به عنوان محل قرارگیری تلویزیون است، شومینه هم هستند. در واقع در این میزها قسمت به خصوصی در نظر گرفته شده که به شومینه تعلق دارد. شما می توانید با خرید یکی از این میزها از تماشای تلویزیون در گرمای مطبوع شومینه لذت ببرید و دکوراسیون منحصر به فردی داشته باشید.

میز تلویزیون شیشه ای

برای کسانی که مبلمان و وسایل شفاف را ترجیح می دهند، میز تلویزیون شیشه ای می تواند خیلی جالب باشد. این میزهای شفاف که اکثرا ظرافت خاصی هم در طراحی شان دارند، یک انتخاب متفاوت و کاملا خاص خواهند بود. اگر در منزل خود از وسایل شیشه ای زیادی استفاده می کنید، انتخاب یکی از این میزها به شما توصیه می شود.

میز تلویزیون قفسه ای

یکی دیگر از میزهای چند عملکردی جالبی که برای قرار دادن تلویزیون از آن ها استفاده می شود، میزهایی هستند که قفسه های بسیاری را دربرمی گیرند. این میزها که طراحی های مختلفی دارند، می توانند در عین این که کار اصلی را انجام می دهند، به عنوان شلف های دکوری نیز مورد استفاده قرار بگیرند. اگر شما دوست دارید لوازم دکوری مثل مجسمه ها، ساعت ها و قاب عکس های کوچک خود را در کنار تلویزیون تان قرار دهید، این میزها انتخاب بسیار خوبی خواهند بود.

میز تلویزیون کشویی

هستند کسانی که دل شان نمی خواهد دکوراسیون نشیمن خود را تحت تاثیر تلویزیون قرار دهند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید و می خواهید تلویزیون خود را در مواقعی که مشغول تماشای آن نیستید از دید مخفی کنید، میز تلویزیون کشویی را امتحان کنید. این میزها دارای یک یا دو صفحه کشویی هستند که با حرکت روی ریل های مخصوص، مانیتور تلویزیون را از دید شما پنهان می کنند. زمانی که این صفحه ها جلوی تلویزیون را بگیرند، شما یک دکوراسیون یکپارچه را بدون حضور تلویزیون تجربه خواهید کرد.

میز تلویزیون کنج

شاید کم تر مدلی از میز تلویزیون دیده باشید که مخصوص کنج ها طراحی شده باشد، اما این میزها وجود دارند. در بسیاری از منازل، فضایی که تلویزیون در آن قرار می گیرد، کنج دو دیوار است. در چنین مواقعی استفاده از میزهای مستطیل شکل خیلی جالب نخواهد بود. میزهای تلویزیونی که مخصوص کنج ها طراحی شده اند، در چنین وضعیتی به کار می آیند. این میزها به شکلی هستند که دقیقا فضای کنج مورد نظر شما را پر می کنند و ظاهر مناسب تری به فضا می دهند.

انتخاب میز تلویزیون مدرن

مدل های مدرن میز تلویزیون دارای فرم های متنوعی هستند و انواع گوناگونی را دربرمی گیرند. در بعضی از مدل های امروزی تر، فرم کلیشه ای و همیشگی این میزها که مستطیل است، کنار گذاشته شده و از فرم های خلاقانه تر و جذاب تری برای طراحی استفاده شده که می توانند دکوراسیون منزل شما را کاملا عوض کرده و یک نقطه عطف در فضای نشیمن تان ایجاد کنند. طراحی بعضی از این میزها به قدری جالب و خاص است که شاید اگر تلویزیون تان را از روی آن ها بردارید، هیچ کس متوجه کارکرد اصلی آن ها نشود. این میزها می توانند به شکل یک عنصر دکوری نیز عمل کنند.

انتخاب میز تلویزیون منحنی

فرم های تکراری و مرسوم میز تلویزیون را که کنار بگذاریم، در میان مدل های امروزی به انواعی برمی خوریم که طراحی شان شگفت انگیز است. اگر شما اهل تنوع هستید و دوست دارید دکوراسیون منزل تان خیلی متفاوت به نظر برسد، باید به سراغ یکی از میزهایی بروید که فرم شان با دیگر مدل های موجود فرق دارد. میزهای منحنی شکل و مجسمه واری که این روزها جای خود را در میان انواع دیگر باز کرده اند، نمونه بسیار خوبی برای بیان چگونگی ایجاد یک تمایز فوق العاده در دکوراسیون داخلی می باشند.

میز تلویزیون مینیمال

در نهایت، اگر اهل مدل های آنچنانی نیستید و یک دکوراسیون ساده و بی آلایش را ترجیح می دهید، گزینه هایی مثل میزهای مینیمال را فراموش نکنید. مینیمالیسم سبکی است که در آن همه عناصر در ساده ترین شکل خود قرار دارند و تزیینات بسیار کمی را نیز دربرمی گیرند. میزهای تلویزیون مینیمال هم دقیقا همین طور هستند. در طراحی این میزها از رنگ های عموما خنثی، خط های مستقیم و صاف و حداقل تزیینات ممکن استفاده شده است. این میزها برای دکوراسیون فضاهای مدرن و مینیمال خیلی مناسب خواهند بود.

 

 

 

 

انتخاب میز تلویزیون

تحریریه پویانو