انتخاب سرویس خواب : بهترین مدل برای اتاق خواب شما کدومه؟

انتخاب سرویس خواب : بهترین مدل برای اتاق خواب شما کدومه؟

انتخاب سرویس خواب : می خواهید برای اتاق خواب خود یک سرویس خواب بخرید؟ اگر هنوز تصمیم نگرفته اید، بهتر است کمی صبر کنید تا به شما بگوییم باید دقیقا چه کار کنید! انتخاب سرویس خواب نقش مهمی در دکوراسیون اتاق شما دارد. تخت خواب از مهم ترین وسایلی است که در یک اتاق جای می گیرد و شکل و رنگ آن بر دکور فضا تاثیر زیادی می گذارد. بقیه ی اجزای سرویس خواب هم که شامل میزهای پاتختی و میز توالت یا همان دراور می شوند، بقیه ی چیدمان اتاق را تشکیل می دهند. انتخاب سرویس خواب مناسب به اتاق شما جلوه ی زیبایی می دهد؛ در حالی که اگر در انتخاب خود مرتکب اشتباه شوید، نتیجه ی برعکس خواهد داد.

برای این که یک سرویس خواب یا ست مبلمان ایده آل و متناسب با فضای اتاق خود خریداری کنید، باید با اصول انتخاب آن آشنا شوید. مهم تر از همه این که اولویت ها را مشخص کنید و بدانید دنبال چه چیزی هستید. اگر هنوز نمی دانید دقیقا چه مدل سرویس خواب برای شما مناسب تر است، این مطلب را دنبال کنید. ما به شما خواهیم گفت که در انتخاب خود چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهید.

ارتفاع تاج؛ چیزی که باید جدی گرفته شود

تاج تخت خواب، جدا از زیبایی و نقش موثری که در دکوراسیون اتاق شما دارد، دارای خصوصیاتی است که باید با توجه به اندازه ی اتاق خواب و ارتفاع سقف مد نظر قرار داده شوند. تاج های بلند و مرتفع که تا نیمی از ارتفاع دیوار بالا می روند، برای اتاق خواب هایی که سقف کوتاهی دارند یا به طور کلی کوچک هستند، گزینه ی مناسبی نخواهند بود. اگر اتاق خواب شما کوچک و دارای سقفی کوتاه است، بهتر است تاج تخت خواب تان کوتاه و ساده باشد. در غیر این صورت می توانید از تاج های بلندتر هم استفاده کنید.

انتخاب رنگ؛ مهم ترین قسمت کار انتخاب سرویس خواب

رنگ یکی از فاکتورهای تعیین کننده در دکوراسیون داخلی است. در رابطه با اتاق خواب شما هم با توجه به این که قرار است در آن استراحت کنید و مطمئنا فضای مشخصی را در اختیار دارید، باید به انتخاب رنگ دقت داشته باشید. رنگ های تیره برای اتاق خواب کوچک توصیه نمی شوند. این موضوع، چه در مورد بدنه و چه در مورد پارچه ی روتختی شما صدق می کند. رنگ های روشن تر به خاطر این که فضا را روشن و دلباز جلوه می دهند، برای فضاهای کوچک مناسب تر هستند.

مدرن یا کلاسیک؛ به شما بستگی دارد

این که سرویس خواب تان چه سبکی داشته باشد، به خود شما بستگی دارد. اگر مدل های امروزی تر را دوست دارید، به سراغ انواع ساده و مدرن بروید که معمولا ظاهرشان تزیینات کم تری هم دارد. در صورتی که مدل های متجمل را می پسندید و می خواهید فضای اتاق تان باشکوه به نظر برسد، باید جستجوی خود را در میان انواعی انجام دهید که کلاسیک هستند. در این مدل ها تزیینات بیش تری به چشم می خورد.

تزیینات شیک و ظریف؛ شخصیت دکوراسیون اتاق

اگر دوست دارید سرویس خواب شما دارای تزیینات باشد، بهتر است به زیبایی تزیینات به کار رفته نیز اهمیت بدهید. مسلما تزیینات باعث زیبایی فضای اتاق می شوند، اما باز هم باید به این نکته اشاره کنم که اگر اتاق شما کوچک و فضای آن دلگیر است، بهتر است آن را کوچک تر از این که هست، جلوه ندهید. در چنین مواردی پیشنهاد می کنم کلا بیخیال تزیینات شوید. با این حال، اگر هنوز هم مایل هستید تزییناتی در سرویس خواب تان در نظر بگیرید، بهتر است این تزیینات ظریف باشند. به طور کلی، تزیینات ظریف برای دکوراسیون اتاق خواب، شکیل تر هستند.

رنگ های متالیک، خیره کننده و خاص در انتخاب سرویس خواب

رنگ های متالیک از آن رنگ هایی هستند که وسوسه برانگیز به شمار می روند. این رنگ ها معمولا زمانی که برای خرید سرویس خواب به فروشگاه ها سر می زنید، شما را مجذوب زیبایی خود می کنند و از آن جا که براق و چشمگیر هستند، بسیار خیره کننده تر از رنگ های دیگر به نظر می رسند. اگر شما به رنگ های براق و دکوراسیون شکیل و محسور کننده علاقه دارید، می توانید سرویس خواب خود را از میان انواع نقره ای، طلایی و برنزی انتخاب کنید و وسایل تزیینی خود را نیز با آن ست کنید.

روستیک؛ سبکی که ساده پسند ها دوست دارند

سبک روستیک یک سبک دوست داشتنی در دکوراسیون داخلی است که طرفداران آن کم نیستند. این سبک بر خلاف سبک کلاسیک و مدل های پر زرق و برق مبلمان، دارای ظاهری ساده و بی آلایش است. خصوصیات سبک روستیک از چیدمان خانه های روستایی برگرفته شده است و این روزها پای آن به دکوراسیون خانه های شهری و آپارتمانی نیز باز شده است. اگر شما ساده پسند هستید و چنین سبکی را دوست دارید، سرویس خواب خود را از میان مدل هایی انتخاب کنید که چوب به کار رفته در آن ها جلا داده نشده و کم ترین میزان تغییر و تزیین در آن دیده می شود.

پشتی و روکش بالشتی، مد پر طرفدار این روزها

مدل های جدید سرویس خواب دارای روکش های بالشتی در قسمت پشتی و پایین تخت هستند که ظاهر بسیار جذابی دارد و این روزها هم حسابی مد شده است. پارچه ی مورد استفاده در روکش این تخت خواب ها معمولا براق است. این مدل تخت خواب ها برای دکوراسیون اتاق خواب تازه عروس ها خیلی مناسب هستند. البته اگر نظر من را می خواهید، شاید فقط تا مدت کمی محبوب باشند و بنابراین، اگر می خواهید سرویس خواب خود را برای مدت زیادی داشته باشید، بهتر است از مدل های ساده تر که هیچ وقت از مد نمی افتند، استفاده کنید.

کشوهای زیر تخت؛ فضای بیش تر برای شما که جا ندارید

اگر با وجود کمدها باز هم احساس می کنید فضای کافی را برای قرار دادن وسایل خود ندارید، بهتر است به دنبال سرویس خوابی باشید که کشوهای زیر تخت داشته باشد. به هر حال، فضایی که تخت شما اشغال می کند، فضای کمی نیست و اگر بشود از محیط داخل آن برای گذاشتن وسایلی که جایی برای شان ندارید، استفاده کرد، خیلی خوب خواهد بود. مدل های متنوعی از سرویس خواب موجود است که دارای کشوهای زیر تخت هستند. این مدل ها فضای بیش تری در اختیار شما خواهند گذاشت تا وسایل خود را جای دهید.

لاکچری؛ تم های بی نظیر و محبوب

دکوراسیون لاکچری طرفدارهای زیادی دارد. خیلی ها دوست دارند مبلمان و لوازم اتاق خواب خود را از انواع لوکس و متجمل انتخاب کنند. برای این افراد، نمونه های متنوعی از سرویس خواب با طرح های لوکس و باشکوه وجود دارد. اگر می خواهید یک دکور لاکچری تمام عیار برای اتاق خود ایجاد کنید، به سراغ رنگ های براق و جذاب بروید و تزیینات را نیز مد نظر قرار دهید. یک سرویس خواب لاکچری باید ظریف و شکیل بوده و تزیینات آن نیز بی نظیر باشند.

مینیمال؛ انتخاب سرویس خواب برای فضاهای کوچک

بگذارید به شما بگویم که با فضای یک اتاق خواب کوچک چه کار کنید. اگر احساس می کنید اتاق خواب تان بدون سرویس خواب هم کوچک به نظر می رسد، باید حواس تان باشید که به دنبال چه مدلی بروید. برای اتاق های کوچک، مدل های کلاسیک و دارای تزیینات زیاد، چندان مناسب نیستند. سعی کنید نظر خود را به سمت مدل های ساده تر ببرید. در واقع، هر چه قدر سرویس خواب خود را ساده تر انتخاب کنید، به بزرگ تر به نظر رسیدن فضای اتاق تان کمک بیش تر کرده اید. اینجاست که سبک مینیمال به کار می آید. این سبک دارای حداقل تزیینات و ظاهری ساده می باشد و برای دکوراسیون اتاق های کوچک توصیه می شود.

نورپردازی در شب؛ گزینه ی دلخواه اکثریت

سرویس خواب های جدیدتر دارای خصوصیاتی هستند که آن ها را متمایز و جذاب می کند. برخی از سرویس خواب ها نورپردازی هم دارند و در نتیجه، شما در هنگام خواب به چراغ خواب احتیاجی نخواهید داشت. این نور، معمولا به صورت مخفی در قسمتی از تخت خواب کار گذاشته می شود و علاوه بر کاربردی که دارد، زیبایی بیش تری به سرویس خواب و دکوراسیون اتاق شما می دهد. نمونه های دارای نورپردازی از محبوبیت زیادی برخوردارند و البته، قیمت بیش تری هم دارند.

 

 

 

تحریریه پویانو