انتخاب رنگ در ایجاد حس گرما : 6 روش برای داشتن فضایی دنج و گرم در میانه زمستان سرد

انتخاب رنگ در ایجاد حس گرما : 6 روش برای داشتن فضایی دنج و گرم در میانه زمستان سرد

انتخاب رنگ در ایجاد حس گرما : بادهای سرد و دمای پایین زمستان قسمت‌های وسیعی از کشورها را در بر گرفته‌است و بسیاری از مردم را وادار ساخته تا زمان بازگشت شرایط معتدل آب‌وهوایی، وقت بیشتری را در خانه‌هایشان بگذرانند. با در نظر داشتن این، سری به چندین خانه در اقلیم‌های سرد زدیم تا ببینیم مردم چگونه با انتخاب رنگ و مصالح، گرما را به خانه‌هایشان بازگردانده‌اند.

  1. استفاده از رنگ سبز

موقعیت: مسکو

مسکو، جاییست که امسال در ماه دسامبر تنها شش دقیقه در روز دارای نور خورشید بوده‌است. چطور می‌توان در چنین منطقه‌ای با آبی زمستانی چیره بر طبیعت مبارزه کرد؟ پاسخ می‌تواند رنگ سبز باشد. سبز زمردی تمام دیوارهای این آپارتمان 27 مترمربعی در مسکو را مزین کرده‌است و زمینه‌ای گرم و روح‌دار را برای فضا فراهم کرده که امکان ندارد در آن احساس شادی و رضایت نداشته‌باشید.

  1. روشن کردن فضا

موقعیت: آرهوس، دانمارک

اگر تجربه راه‌رفتن در خیابانی در کپنهاگ را در هنگام یک کولاک داشته باشید، خواهید دید که حتی در بعد از ظهر هوا مانند نیمه شب است. با این حال اگر وارد تقریبا هر خانه‌ای در آنجا بشوید، امکان ندارد‌ فضایی گرم‌تر و دنج‌تر را پس از آن تجربه کنید. مردم دانمارک لغتی برای این حس‌وحال دارند که معادل انگلیسی ندارد اما مفهوم آن می‌شود گذران زمانی گرم و دنج به همراه خانواده و دوستان، معمولا با شمع‌، پتو، قهوه و شیرینی فراوان در دور و برتان.

 

طراحی داخلی نقش مهمی در ایجاد چنین حس‌وحالی دارد. زمانی که خورشید به اوج خود در افق می‌رسد، پیش از آن که دوباره غروب کند، مهم است که راهی برای آوردن ای نروشنایی به فضای داخلی وجود داشته‌باشد. دیوارها و سقف‌های روشن و سفید و چوب روشن و معمولا رنگ‌نشده از ویژگی‌های غالب بسیاری از خانه‌های منطقه اسکاندیناوی است.

  1. استفاده از طرح چهارخانه/ پیچازی

موقعیت: مینیاپولیس

اگر این روزها بخواهید به این شهر سفر کنید، باید روی دماهای فوق‌العاده پایین حساب کنید و لباس‌های بسیار گرم همراه خود ببرید. البته محلی‌ها به این شرایط عادت کرده‌اند و صاحبخانه‌ها طیفی وسیع از روش‌ها را برای آوردن گرمای بصری –و البته واقعی- به فضای داخلی خانه‌شان انتخاب کرده‌اند. چوب فراوان یکی از سریعترین راه‌ها برای افزایش گرمای بصری فضا است. اما آنچه که حتی موثرتر از این بنظر می‌رسد، طرح چهارخانه کاشی‌هایی است که د ر تصویر مشاهده می‌شود. این طرح احساس یک پتوی گرم پشمی را در شما ایجاد می‌کند، گویی که بخواهید آن را به دور خود بپیچید.

  1. استقبال از سبک روستایی

موقعیت: سیفورد، نیویورک

 

یک راه اطمینان‌‌بخش برای آوردن گرما به فضا، استفاده از سبکی است که به حس گرمی و دنج‌بودن شخصیت می‌بخشد. و کمتر سبکی مانند یک خانه روستایی این ویژگی را دارد. آشپزخانه ای که در اینجا مشاهده می‌کنید یک مثال خوب است. حتی وقتی بیرون سرد و طوفانی است، کف‌ها و سایر اجزای گرم چوبی، دیوارهای آجری روستایی و صفحات کرم‌رنگ دیواری خیالمان را راحت می‌کنند که داخل خانه گرم و دنج باقی خواهدماند.

  1. استفاده از سنگ

موقعیت: رزمانت، مینه‌سوتا

پیشنهاد دادن سنگ، هنگامی که به دنبال گرم‌تر کردن یک اتاق هستیم شاید غیرعادی بنظر برسد، اما واقعیت این است که تمام سنگ‌ها مانند هم نیستند. در این حمام در مینه‌سوتا، طراح یک دیوار سنگ‌پوش را در فضا به کار برده تا همانطور که خودش می‌گوید، در عین فراهم کردن بافت، رنگ و گرما، اجزای خاکی فضای باز» را به داخل بیاورد.

  1. بکارگیری رنگ‌های خاکی

موقعیت: تورنتو

بادهای تند دریاچه اونتاریو اغلب می‌تواند احساس سرمای فضای خارجی را دوبرابر آنچه دماسنج نشان می‌دهد در ما بوجود آورد. برای حفظ کردن فضای داخل از این حس سرما، بکارگیری مجموعه‌ای از رنگ‌های خاکی می‌تواند یک ترفند خوب باشد. در این آپارتمان با ظاهر صنعتی، قهوه‌ای و بژ آرامش‌بخش سرما را از فضا دور می‌کنند.

 

 

 

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: houzz