انتخاب استیکر دیواری ، چطور برچسب یا استیکر متناسب با دکوراسیون منزل انتخاب کنید

برچسب یا استیکر متناسب با دکوراسیون منزل

انتخاب استیکر دیواری ، چطور برچسب یا استیکر متناسب با دکوراسیون منزل انتخاب کنید

اگر قصد دارید اندکی دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید یا می‌خواهید که به دیوارهای خسته کننده اتاق تان روح تازه‌ای ببخشید، می‌توانید از برچسب یا استیکرهای دیواری استفاده کنید. این برچسب ها در طرح ها و شکل های بسیار متنوعی عرضه می‌شوند. شما بدون زحمت می‌توانید آن ها را به دیوارتان بچسبانید و می‌بینید که چه تاثیر شگرفتی بر روی طراحی اتاق تان خواهند داشت. شاید این روزها در بسیاری از خانه ها استفاده از استیکرهای دیواری را دیده باشید. یکی از دلایل انتخاب استیکر دیواری به خاطر آسان بودن استفاده از آن‌هاست.

گذشته از زیبا کردن طراحی اتاق تان، برچسب و استیکرهای دیواری می‌توانند در پوشاندن عیب و نقص و سوراخ ها و قسمت های کنده شده دیوارتان نیز مفید واقع شوند. آن ها می‌توانند این بخش ها را از نظرها مخفی کنند و در عین حال به محیط زیبایی ببخشند.

توجه داشته باشید که برای زیبا کردن منزل تان با هر اثر هنری اعم از استیکر دیواری، کاغذ دیواری، استنسل و غیره باید مطمئن شوید که آن ها را درست انتخاب می‌کنید تا به نتیجه دلخواه و مورد پسند خود برسید. اگر اکنون تصمیم دارید که برای اتاق تان برچسب یا استیکر دیواری خریداری کنید، ابتدا به روش های انتخاب استیکر دیواری که در زیر آورده ایم نگاهی بیندازید.

برچسب یا استیکر متناسب با دکوراسیون منزل

1- تصمیم بگیرید که کجا می‌خواهید آن را نصب کنید

اولین چیزی که باید در انتخاب استیکر دیواری به آن فکر کنید این است که کجا می خواهید برچسب یا استیکر دیواری خود را نصب کنید. دانستن این امر شما را در انتخاب طرح و مدلی که به بهترین شکل مناسب آن فضاست کمک می‌کند.

برچسب یا استیکر متناسب با دکوراسیون منزل

برچسب های دیواری در طرح های بسیار زیادی عرضه می‌شوند اما بدون شک همه آن ها برای نصب شدن در یک مکان خاص جلوه زیبا و مناسبی ایجاد نخواهند کرد.

برچسب یا استیکر متناسب با دکوراسیون منزل

2- دانستن مساحت و بزرگی اتاق

در انتخاب استیکر دیواری به مساحت اتاق تان دقت کنید. قیمت برچسب های دیواری بسته به سایزشان متغیر است. اگر می‌خواهید یک دیوار خالی بزرگ را تزئین کنید، می‌توانید از استیکرهای دیواری بزرگ استفاده کنید تا بتواند کل فضای آن را اشغال کند.

یا اگر تصمیم داشتید استیکر را روی یک قسمت از دیوار نصب کنید باز هم می‌توانید این کار را انجام دهید. فقط حواستان باشد که سایز استیکرهای تان به حدی نباشد که نسبت به فضای اتاق تان زیادی کوچک و ریز به نظر برسد.

قیمت برچسب های دیواری بسته به سایزشان متغیر است

برای دیوارهای با فضای کمتر، برچسب های دیواری کوچک تر انتخاب کنید. اگر فضای دیوار شما کوچک و عمودی است، آن گاه استیکری را انتخاب کنید که بلند و باریک باشد مثل استیکر طرح درختان جنگلی. اگر فضای دیوارتان افقی بود، آن ها استیکر دیواری باریک و عریض انتخاب کنید.

عکس 5

 

3- به نوع فضایی که می خواهید ایجاد کنید فکر کنید

هر اتاق یک خانه باید حال و هوای متفاوتی داشته باشد. استیکرهای دیواری که انتخاب می‌کنید تاثیر زیادی روی فضا و جو اتاق خواهند گذاشت. اگر می‌خواهید فضایی سرگرم کننده و پرنشاط ایجاد کنید از استیکرهای رنگارنگ استفاده کنید.

استیکرهای دیواری که انتخاب می‌کنید تاثیر زیادی روی فضا و جو اتاق خواهند گذاشت

اگر دوست دارید فضایی الهام گرفته از طبیعت ایجاد کنید از استیکرهای شکوفه‌های گیلاس یا دیگر برچسب های دیواری حاوی عناصر طبیعت استفاده کنید.

استیکرهای شکوفه‌های گیلاس یا دیگر برچسب های دیواری حاوی عناصر طبیعت4- انتخاب رنگ

در انتخاب استیکر دیواری مثل همیشه رنگ نیز مهم است. شما باید استیکر دیواری انتخاب کنید که رنگ های آن مناسب فضای اطراف آن باشد. رنگ برچسب دیواری شما می‌تواند تاثیر شگرفی روی اتاق تان بگذارد. شما حتی می‌توانید از یک طراح درخواست کنید تا رنگ مناسب اتاق شما را تعیین کند و شما استیکر دیواری را در آن رنگ تهیه کنید که هماهنگ با طراحی داخلی اتاق تان باشد.

استیکر دیواری را در آن رنگ تهیه کنید که هماهنگ با طراحی داخلی اتاق تان باشد.

5- اطمینان حاصل کنید که استیکر دیواری حاوی مواد مضر نباشد

بعضی از استیکرها حاوی موادی هستند که ممکن است برای اعضای خانواده مخصوصا کودکان مضر باشد. از این رو قبل از خرید اطمینان حاصل کنید که از متریال بی‌خطر ساخته شده است. برای انجام این کار، چک کنید که استیکرها چگونه ساخته شده اند و آیا برچسب عاری از VOC، بدون فتالات، فاقد سرب غیر سمی روی آن خورده شده یا خیر. شما باید به این امر توجه داشته باشید مخصوصا اگر می‌خواهید اتاق نوزاد یا کودک خود را با استیکر دیواری تزئین کنید.

اطمینان حاصل کنید که استیکر دیواری حاوی مواد مضر نباشد

6- سبک طراحی داخلی منزل تان را مبنی قرار دهید

اگر قصد دارید طراحی داخلی مدرن داشته باشید پس باید به دنبال استیکرهایی باشید که طرح های مدرن دارند. پس استیکر دیواری را صرفا به خاطر این که از طرح آن خوش تان آمده انتخاب نکنید چون باید به طراحی فضای داخلی شما نیز هماهنگ باشد.

سبک طراحی داخلی منزل تان را مبنی قرار دهید

می توانید از فروشندگان مشاور سوال کنید که آیا این استیکر دیواری مناسب فضای مدرن هست یا نه. یا این که می‌توانید یک نمونه استیکر کوچک تهیه کنید تا ببینید زمانی که روی دیوار اتاق تان نصب کنید هماهنگی لازم را دارد.

استیکر دیواری مناسب فضای مدرن

7- استیکرهای دیواری برای اتاق خواب

اگر در منزل تان کودک دارید می‌خواهید روی دیوار اتاق آن ها استیکر نصب کنید، بگذارید خودشان انتخاب کنند. استیکرهایی که آن ها دوست ندارند را نگیرید چون آن ها هستند که ساکن اتاق هستند. از برچسب های دیواری که دارای جزئیات زیاد هستند و زیادی واقعی به نظر می رسند اجتناب کنید. بلکه بگذارید استیکرهایی را انتخاب کنند که قدرت تخیل آن ها را به کار می گیرد. این ها می‌توانند استیکرهای رنگارنگ و پرجنب و جوش باشند.  استیکر شخصیت مورد علاقه کودک تان نیز می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

استیکرهای دیواری برای اتاق خواب

برای اتاق خواب بزرگسالان می‌توانید استیکرهای مناظر و دیگر طرح هایی که صاحب اتاق خواب را به وجد می آورد استفاده کنید. استیکرهای در طرح های سیاه و سفید نمای زییایی در اتاق خواب بزرگترها دارند و گذشته از آن جزو گرایش های پرطرفدار طراحی امروزی به حساب می‌آیند. البته هیچ منعی ندارد که از استیکرهایی که حاوی رنگ های غیر سیاه و سفید هستند استفاده کنید.

استیکرهای در طرح های سیاه و سفید نمای زییایی در اتاق خواب بزرگترها

استیکرهای دیواری با رنگ‌های مات نیز برای اتاق خواب بزرگترها گزینه های خوبی محسوب می شوند.

استیکرهای دیواری با رنگ‌های مات نیز برای اتاق خواب

8- برچسب دیواری برای اتاق پذیرایی

برای اتاق پذیرایی، استیکرهای بزرگ مناسب ترند مخصوصا اگر قسمت زیادی از دیوار پذیرایی تان خالی باشد. همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم اطمینان حاصل کنید که طرح آن با سبک طراحی داخلی منزل شما هماهنگ باشد. مثلا استیکرهایی را انتخاب کنید که رنگ ‌های درون آن در فضای کنونی منزل شما وجود دارد. بدین ترتیب رنگ ها مکمل و هماهنگ با هم خواهند بود. استیکرهای دیواری بزرگ در اتاق پذیرایی به عنوان پس زمینه مبلمان و دیگر لوازم نیز خوب عمل می‌کنند.

 

استیکر دیواری برای آشپزخانه، ناهارخوری و حمام و سرویس

9- استیکر دیواری برای آشپزخانه، ناهارخوری و حمام و سرویس

هنگام  انتخاب استیکر دیواری برای فضای ناهارخوری و آشپزخانه، باید عکس های مربوط به لوازم آشپزخانه، میوه ها و دیگر چیزهایی که مربوط به خوردنی هاست را استفاده کنید. برای حمام و سرویس، استیکرهای مربوط به جانوران دریایی، آبشار، رودخانه ها و هر چیزی که مرتبط با آب است را انتخاب کنید.

انتخاب کردن نوع استیکر

10- انتخاب کردن نوع استیکر

استیکرها در انواع چسب دار، غیر چسب دار، برچسبی، قابل تعویض و قابل استفاده مجدد عرضه می‌شوند. نوعی را انتخاب کنید که به بهترین شیوه مناسب نیاز شماست. همین طور، از سوال کردن از فروشنده در مورد جزئیات انواع این استیکرها قبل از خرید دریغ نکنید.

استیکرهای دیواری بسیار زیبا هستند! این ها می‌توانند فضای داخل منزل شما را بدون هزینه کردن زیاد دگرگون کنند. برچسب های دیواری برعکس سایر روش های تزئین دیوارها گران نیستند در عین حال در یک چشم به هم زدن می‌توانند اتاق شما را زیباتر کنند.

مطمئنا، شما هم با ما موافقید که برچسب ها و استیکرهای دیواری به دیوارها جان و روح تازه ای می‌بخشند.

 

 

 

 

منبع: homedesignlover