ام پاویلیون 2016

ام پاویلیون 2016

ام پاویلیون بخشی از یک جنبش بین‌المللی در معماری دست‌ساز است و با استفاده از 7 کیلومتر بامبو، 50 تن سنگ و 16 کیلومتر طناب، یک غرفه تابستانی فوق‌العاده به مساحت 16.8 مترمربع را برای شهر ملبورن رقم می‌زند. با حفظ علاقه مداوم معمار اثر به صنایع دستی و ارتباط انسانی، این غرفه واقع بر روی یک کف از جنس بلو استون حاصل از یک معدن سنگ در بندر «فیری» در ایالت ویکتوریا است.

1معمار: Studio Mumbai

موقعیت: ملبورن، استرالیا

زیربنا: 17 مترمربع

سال: 2016

2

دیرک‌های بامبو برای ام‌پاویلیون به طور اختصاصی از هند وارد شده و با 5000 میخ و با طناب به یکدیگر محکم شده اند. صفحات کوبیده شده‌ای که سقف ام‌پاویلیون را تشکیل می‌دهند ساخته شده از باریکه‌های چوب گیاه کاروی هستند که در طول چهار ماه در هند بدست پیشه‌وران به هم بافته شده اند.

3

طراحی ام‌پاویلیون یک گشایش را در مرکز سقف به ما می‌دهد که معمار بنا آن را به مثابه وصل شدن زمین به آسمان می‌داند و در پایین آن یک چاه طلایی قرار گرفته که نمادی از اهمیت آب برای آن مکان و آن جامعه است. «تازیا»، یک برج ورودی که در مراسم هندی نیز حضور دارد، به‌عنوان یک نماد خوشامدگویی در کنار ام‌پاویلیون قرار گرفته‌است.

4ام‌پاویلیون طراحی نورپردازی Ben Cohhem از Bluebottle را به نمایش می‌گذارد که هر شب در زمان تاریک-روشنی آسمان راه اندازی می‌شود و آلاچیق با یک نورپردازی شبانه که به‌دست دو هنرمند (Geoff Nees و J David Franzke) طراحی شده‌است، همگام می‌شود.

5

ام‌پاویلیون یک هیئت معماری و یک رویداد طراحی سالانه است که توسط بنیاد نائومی میلگرام ابداع و ایجاد شده‌است. هر سال، یک غرفه تابستانی موقت توسط یک معمار پیشتاز بین‌المللی طراحی شده و در باغ‌های تاریخی ملکه ویکتوریا در ملبورن ساخته می‌شود. از اکتبر تا فوریه، ام‌پاویلیون در نقش یک آزمونگاه فرهنگی ایفای نقش می‌کند و تبدیل به محلی برای بجث‌ها، ورکشاپ‌ها، برنامه‌ها و اجراها می‌شود. سپس به یک موقعیت دائمی در منطقه تجاری مرکزی ملبورن منتقل می‌شود و یک میراث همیشگی در منظر مصنوع و روبه رشد ملبورن ایجاد می‌کند.

6

بیجوی جین از استودیوی معماری مومبای (Mumbai) برای طراحی ام‌پاویلیون 2016 انتخاب شد. در سال 2014 ام‌پاویلیون توسط معمار استرالیایی به‌نام سین گادسل طراحی شد و طراحی ام‌پاویلیون در سال 2015 بر عهده یک معمار انگلیسی به‌نام آماندا لِوِت از استودیوی AL_A قرار داشت.

 

منبع: archdaily

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو|فاطمه زنگی