الحاقات مدرن به یک خانه سنتی در ملبورن / گروه Taylor Knights

الحاقات مدرن به یک خانه سنتی در ملبورن

الحاقات مدرن به یک خانه سنتی در ملبورن / گروه Taylor Knights

الحاقات مدرن به یک خانه سنتی در ملبورن  ؛ دفتر کار Taylor Knights در ملبورن، نوسازی یک خانه موجود به سبک Federation را در این شهر بر عهده گرفته و یک بخش معاصر در تضاد با بنا به آن اضافه کرده که دقیقا رو به باغ پشت ساختمان باز می شود.

از گروه Taylor Knights به وضوح درخواست شده بود که این ملک چند خانواری را که در منطقه  St Kilda Eastاین شهر استرالیایی واقع است، به گونه ای بازسازی کنند تا دو نسل خانواده مقیم آن بتوانند در عین کنار هم زندگی کردن، فضای مخصوص به خود را داشته باشند.

راه حل در نظر گرفته شده شامل بخش بندی خانه به صورتی بود که بخش موجود آن که به سمت خیابان قرار داشت به وسیله یک در کشویی در راهرو اشتراکی، از فضاهای جدید سمت حیاط جدا شود.

معماران این پروژه اظهار داشتند که در پاسخگویی به سبک بلندپروازانه مسکن سازی استرالیا، هدف طراحی خانهSt Kilda East ، طراحی دو فضای منحصر به فرد بود که به دو نسل این خانواده اجازه می داد تا در کنار هم زندگی کنند و در عین ارتباط زیر یک سقف، استقلال داشته باشند.

 الحاقات مدرن به یک خانه سنتی در ملبورن
الحاقات مدرن به یک خانه سنتی در ملبورن

دسترسی دوجانبه به سایت بدین معنی است که هر دو طرف خانه ورودی مخصوص خود را دارند. نمای جنوبی شامل درب مشترک اصلی بوده، در حالی که در نمای شمالی بنا که رو به حیاط پشتی قرار گرفته دسترسی های جداگانه به خیابان وجود دارد.

راهرویی که در امتداد یک سمت بنا کشیده می شود از فضای ورودی اصلی آغاز شده و از اتاق استراحت و دو اتاق خواب گذشته تا به بخش الحاقی بنا برسد. در اینجا یک وید (فضای خالی در سقف) می بینیم که دقیقا بالای آشپزخانه قرار گرفته و سیرکولاسیون اصلی را شامل می شود.

معماران همچنین عنوان کرده اند: ” آشپزخانه به قلب خانه منتقل شده و پیوندی بین دو فضا به وجود می آورد. این فضا به وسیله وید وسیع شاخص شده که نقش عبور هوا را ایفا کرده و هوای تازه، نور و فضای وسیع را برای مرکز خانه به ارمغان می آورد. ”

آشپزخانه با فضای طبقه دوم به صورت یک فضای متحد درآمده است که در طبقه همکف شامل فضای نشیمن و غذاخوری شده و در طبقه بالا اتاق خواب مستر و اتاق مطالعه را در بر می گیرد.

درهای تاشو شیشه ای از فضای طبقه همکف به تراس وسیع باز شده که این فضا زیر طبقه فوقانی قرار دارد.

نمای پیش آمده طبقه اول به صورت تنظیم پذیری شکل گرفته تا پنجره ها را پوشانده و آب و هوای اتاق مستر را معتدل نگه دارد.

پنجره های سقفی در همنشینی با وید، این فضا را از نوری که از فراز سقف منحنی شکل به آشپزخانه می تابند پر می کنند. دیوار اطراف باکس پله از تخته روزنه دار بزرگی ساخته شده که می تواند این فضا را جهت استفاده ساکنین شخصی سازی کند.

در بالای راه پله، یک راهرو فلزی روزنه دار اجازه عبور نور تا اتاق زیرین را می دهد. راهرو، اتاق خواب جدید موجود در فضای الحاقی را به فضای مطالعه اضافه شده به محیط بلااستفاده سقف مرتبط می کند.

 الحاقات مدرن به یک خانه سنتی در ملبورن
الحاقات مدرن به یک خانه سنتی در ملبورن

نمای رو به خیابان مشخصات مربوط به دوره پیش را حفظ کرده که این فضا را به عنوان یک نمونه بارز از سبک Federation متمایز می کند. سبک مذکور به ساختمان هایی ارجاع داده می شود که در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در استرالیا ساخته شده اند.

یک پنجره پیش آمده از نما با قاب ساده فولادی، به فضای سنتی بیرونی سبک مدرن بخشیده و در کنار آن محیطی برای مطالعه و استراحت فراهم می کند که مستقیما به سمت خیابان دید دارد.

معمولا از معماران ملبورن درخواست می شود تا سبک قدیمی منازل شهر را به صورت امروزی درآورند. از دیگر پروژه های مشابه این مورد در وبسایت Dezeen می توان ملک دیگری در St Kilda East را نام برد که جهت ایجاد دو فضا برای مطالعه و خواب گسترش داده شده است و نیز یک خانه از نوع بناهای متحدالشکل که دو حجم با سقف شیبدار و فضای زیر شیروانی شیشه گذاری شده به آن اضافه شده اند.

پلان طبقه اول
پلان طبقه اول
پلان طبقه همکف
پلان طبقه همکف
برش
برش

 

برگرفته از: Dezeen

تحریریه پویانو