10 راه برای اضافه کردن طرح‌های ژاپنی به دکوراسیون داخلی

10 راه برای اضافه کردن طرح‌های ژاپنی به دکوراسیون داخلی

اضافه کردن طرح‌های ژاپنی به دکوراسیون داخلی ؛ سادگی سرشار از آرامش از ویژگی‌های طراحی داخلی ژاپنی است. فرهنگ چند هزار ساله ژاپنی به یک دکوراسیون داخلی فرهنگی و پر از آرامش تبدیل شده است.

سبک ژاپنی
سبک ژاپنی

طراحی ژاپنی تمیز و عاری از بی‌نظمی است. و از ساختارهای قدیمی و زیبایی طبیعی بهره می‌برد. کسی که جشن قدیمی چایی و مدل زندگی ژاپنی‌ها را می‌شناسد به فرهنگ آن‌ها جذب می‌شود و دوست دارد بخشی از زندگی روزمره‌اش باشد.

طرح‌های ژاپنی به دکوراسیون داخلی
طرح‌های ژاپنی به دکوراسیون داخلی

1. المان‌هایی از طبیعت که در طراحی ژاپنی وجود دارد
طراحی ژاپنی سرشار از عشق و احترام به طبیعت است. برای نگه‌داشتن این ارتباط قوی بهترین راه این است که طبیعت را به داخل خانه بیاوریم. اضافه کردن گیاهان ژاپنی مانند بامبو و بونسای می‌تواند فرهنگ ژاپنی را به خانه شما بیاورد. دیدن گیاهان رنگی رنگی در فرهنگ ژاپنی مرسوم نیست پس هر تعداد گیاه که دوست دارید بصورت ساده، سبز و طبیعی انتخاب کنید.
یکی دیگر از راه‌های آوردن طبیعت در خانه در فرهنگ ژاپنی استفاده از پنجره‌های بزرگ و گران قیمت است.

سبک ژاپنی
سبک ژاپنی

2. استفاده از وان
مانند گیاهان، المان‌های آب نیز در فرهنگ ژاپنی ضروری هستند. صدای آرامش‌بخش حباب‌های آب می‌تواند خیی سریع شما را آرام کند. وان‌های ژاپنی کوچک و عمیق هستند وچیزی شبیه یک نیمکت دارند. با اضافه کردن یکی از این وان‌ها در حمام فضایی مشترک از فرهنگ غرب و شرق داشته باشید و مثل این است که در خانه چشمه آبگرم داشته باشید.

طرح‌های ژاپنی به دکوراسیون داخلی
طرح‌های ژاپنی به دکوراسیون داخلی

3. درهای کشویی
یکی از ضرریات طراحی ژاپنی درهای کشویی است. به دلیل قیمت بالای مسکن در ژاپن، معمولا خانه‌ ژاپنی ها کوچک هست و بسیاری از مردم آپارتمان اجاره می‌کنند. به همین دلیل صرفه‌جویی در فضا از درب‌های کشویی استفاده می‌شود.
این درهای زیبای ژاپنی عموماً از یک قالب چوبی با پلاستیک‌های شفاف درونشان هستند و البته در مدل‌های جدید درون قاب‌ها شیشه می‌گذارند. برخلاف درهای معمولی این درهای کشویی جلوی منظره و نور طبیعی را نمی‌گیرند و می‌توانند جایگزین دیوارهای گران قیمت بشوند.

سبک ژاپنی
سبک ژاپنی

 

4. حضور چوب و بامبو
یکی از بهترین راه‌ها برای همسو شدن با طبیعت استفاده از وسایل با چوب‌های طبیعی در خانه است. ضرورتاً در همه‌ی خانه‌های ژاپنی دکوراسیون چوبی مشاهده می‌شود. می‌توانید از دکوراسیون چوبی و یا دیوارها و درهای چوبی در خانه خود استفاده کنید.
6

 

 

5. طرح درب ورودی ژاپنی
در نزدیکی در ورودی، جایی که میزبان با مهمان‌ها احوالپرسی می‌کند، کفش‌ها را باید در بیارید و روفرشی بپوشید. دم درب ورودی یک جاکفشی چوبی قرار دارد، عموماً کفش‌ها برخلاف جهت نشان داده شده در شکل زیر قرار می‌گیرند. طرح کاشی‌کاری در ابتدای خانه نیز بین ژاپنی‌ها مرسوم است.
7

 

 

6. طرح وسایل خانه ژاپنی
ژاپنی‌ها یک اتاق را برای هدف خاص پر از وسیله نمی‌کنند مانند اتاق نشیمن یا اتاق تلویزیون، بلکه اساس چیدمان آن‌ها سادگی است.
بیشتر وسایل در خانه‌های ژاپنی ارتفاع کمی دارند. می‌توانید در شکل زیر طرح ساده تخت و میز و صندلی با ارتفاع کم را ببینید.
8

 

 

7. قوانین طراحی مینیمالیت در ژاپن
خانه‌های ژاپنی بسیار ساده و مرتب هستند و گاهی تعداد وسایل نیز کم است. چطوری خانه‌های پر از وسایل خود را به این طرح در آوریم؟ راه حل آن مرتب و ساده نگه داشتن خانه است. وسایل بهتر است مدرن، مرتب چیده شده و از چوب طبیعی باشند. هیچ چیز نباید نامرتب و یا غیرکاربردی باشد. چیدمان فنگ شویی می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.
9

 

طرح‌های ژاپنی به دکوراسیون داخلی
طرح‌های ژاپنی به دکوراسیون داخلی

8. فضای باز و نور طبیعی
نور طبیعی به مقدار زیاد به خانه راه پیدا می‌کند و رنگ‌های طبیعی زیادی را به همراه می‌آورد. از پرده‌ های ضخیم استفاده نکنید و اجازه دهید نور خانه شما بصورت طبیعی تأمین شود.

 

 

9. رنگ‌های محبوب در ژاپن
برای شبیه بودن خانه به فضای طبیعت، رنگ‌های محبوب، سبز گیاهان و قهوه‌ای وسایل چوبی طبیعی است. کفپوش نیز معمولاً کاشی خاکستری و یا چوبی است. شکل زیر یک خانه غربی با پیاده‌سازی دکوراسیون داخلی ژاپنی است.
11

 

 

10. ایجاد کردن فضای مراقبه ذن
هدف دکوراسیون ژاپنی ایجاد فضای پر از آرامش است. یک مکان آرام برای نوشیدن چای و یوگا طراحی کنید. اتاق خود را با رنگ سبز آرامش‌بخش یا قهوه‌ای رنگ کنید.
12

منبع: freshome

تحریریه پویانو| نزاکتی