اشتباه در اجرای دکوراسیون منزل (8 مورد)

اشتباه در اجرای دکوراسیون منزل (8 مورد)

اشتباه در اجرای دکوراسیون : اگر می خواهید خانه خود را دکوراسیون کنید، باید به برخی نکات توجه ویژه داشته و از بعضی اشتباهات دوری کنید.

  1. قرار دادن تمام لوازم مورد علاقه در معرض دید

ممکن است زمانی که می خواهید منزل خود را دکور کنید از مجله های دکوراسیون الهام بگیرید. شاید دوست داشته باشید تمام لوازم خانگی مانند میز، صندلی، فرش و وسائل دکوری ای که در مجله دیده اید را در خانه خود نیز داشته باشید. اما فراموش نکنید که خریدن هر آن چه که دوست دارید و قرار دادن تمام آن ها در معرض دید یکی از بزرگترین اشتباهات دکوراسیون منزل است. داشتن لوازم مورد علاقه حق شما است، اما از این لوازم تنها برای تکمیل دکور منزل خود استفاده کنید و با آن ها فضایی شلوغ ایجاد نکنید.

  1. انتخاب کاغذ دیواری نامناسب

بسیاری از افراد تصور می کنند که ‍‍باید تمام دیوارهای مکانی که می خواهند دکوراسیون کنند را با کاغذ دیواری بپوشانند. در حالی که پوشاندن تمام دیوار ها با کاغذ دیواری باعث ایجاد حس شلوغی و خستگی می شود. متخصصین دکوراسیون داخلی منزل معتقد هستند که تنها یک دیوار از اتاق مورد نظر باید با کاغذ دیواری پوشانده شود. برای مثال اگر می خواهید اتاق خواب خود را دکور کنید، دیوار پشت تخت خواب می تواند انتخاب مناسبی بوده و باعث زیبایی اتاق شود. با این روش، هم طرح روی دیوار بیشتر دیده شده و هم تازگی فضای اتاق از بین نمی رود.

  1. تمرکز بر فضای داخلی خانه و فراموش کردن محیط اطراف

باید فضای داخلی خانه و اتاق ها با محیط اطراف نیز هماهنگ باشد. برای مثال اگر در منطقه ای با آب و هوای گرم زندگی می کنید، باید مقداری از فضای داخلی خود را خالی نگه دارید. فضاهای خالی باعث خنک تر ماندن خانه می شوند.

  1. استفاده از تمام لوازم در کنار یکدیگر

یکی از رایج ترین اشتباهات دکوراسیون داخلی، استفاده از لوازم اشتباه در کنار یکدیگر است. پرده ها، رو میزی و فرش هایی که به تنهایی زیبا هستند، اما زمانی که در کنار یکدیگر قرار می گیرند با هم هماهنگی ندارند را نباید در یک فضا مورد استفاده قرار داد. همچنین تصور این که تنها خرید لوازم گران قیمت برای تمام کردن دکوراسیون خانه کافی است نیز یکی از بزرگترین اشتباهات است، زیرا ممکن است زمانی که تمام آن لوازم گران قیمت در کنار یکدیگر قرار بگیرند ظاهری خسته کننده و بی معنا ایجاد کنند.

  1. خرید کردن از یک مکان مشخص یک اشتباه در اجرای دکوراسیون

شاید کار راحتی به نظر برسد، اما وارد شدن به یک فروشگاه لوازم دکوراسیون و خرید تمام لوازم مورد نیاز از آن مکان مانع از این موضوع می شود که بتوانید منزل خود را با ویژگی های مختص به خود دکور کنید. در حالی که خرید لوازم مختلف از فروشگاه های متفاوت باعث می شود تا فضایی خاص و ویژه ای را در مکان مورد نظر خود ایجاد کنید.

  1. تمایل بیش از حد به مد

یکی از بزرگترین اشتباهات این است که لوازم و اشیائی که مورد پسند شما نیستند را تنها به این دلیل که مد هستند خریداری کرده و در منزل خود قرار دهید؛ در حالی که افرادی که در خانه زندگی می کنند باید تصمیم بگیرند که چه لوازمی باید در خانه وجود داشته باشد. از اشیائی که مورد علاقه شما نیستند دوری کنید و راحتی خود را به مد و شیک بودن نفروشید.

  1. زیاد بودن تزیینات یک اشتباه در اجرای دکوراسیون

تعداد بالای رنگ ها، طرح ها و لوازم دکوری باعث ایجاد حس بهم ریختگی و خستگی می شود. معمولا با انتخاب رنگ های روشن و رنگ کردن نقاط مشخصی از خانه می توانید دکوراسیونی شاداب ایجاد کنید. استفاده از دو طرح متفاوت در یک نقطه نیز بسیار آزار دهنده خواهد بود.