استفاده کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی به این شش دلیل توصیه می‌شود

استفاده کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی به این شش دلیل توصیه می‌شود

استفاده کاغذ دیواری ؛ هنگامی که صحبت از کاغذ دیواری به میان می‌آید، افراد معمولا دو رویکرد به آن دارند: یا شیفته آن هستند و یا این که تمایلی به آن ندارند. اما در حقیقت کاغذدیواری می‌تواند برای همه کارکرد داشته‌باشد. اگر بصورت مناسب انتخاب شده باشد و قدم‌های صحیحی در مراحل نصب آن برداشته‌شود، شما قادر خواهید بود استفاده‌ای طولانی و شادی‌بخش از کاغذدیواریتان داشته‌باشید- و حتی روزی که زمان برداشتن آن‌ها برسد، برای این‌ کار آماده باشید.

مهم نیست چه کسی هستید یا سبک طراحی داخلی منزلتان چیست، در هر حال یک کاغذدیواری عالی برای شما وجود دارد –یک کاغذدیواری که دارای تمام ویژگی‌هایی است که برای طراحی داخلی خانه‌تان به آن نیاز دارید.

در ادامه این مطلب توضیح داده شده که چرا افزودن کاغذدیواری به فضای داخلی خانه‌تان توصیه می‌شود، چگونه مناسب‌ترین سبک را انتخاب نمایید و هنگامی که نوبت به نصب آن‌ها می‌رسد چگونه این کار را به درستی انجام دهید.

  1.  استفاده کاغذ دیواری سبک و حال‌وهوای خانه‌تان را تحت تاثیر قرارمی‌دهد.

کاغذدیواری گویای یک پیام است و این برای بعضی از افراد می‌تواند دلهره‌آور باشد. بسیاری از ما هنگامی که نوبت به طراحی خانه‌مان می‌رسد عادت به داشتن حرفی تازه نداریم، و این بسیار هم خوب است زیرا تمام آنچه ما آرزو داریم داشتن آرامش و آسایش در خانه‌هایمان است. اما واقعیت این است که: همه ما کاملا منحصربفرد هستیم، و طراحی خانه‌هایمان بایستی گویای این تمایز باشد.

یکی از دلایلی که کاغذدیواری نقش مهمی در این شخصی‌سازی دارد آن است که انتخاب‌های فراوانی برای آن وجود دارد. به دنبال نمونه‌ای رنگارنگ باشید یا خنثی، طرح‌دار یا انتزاعی، بافت‌دار یا بدون بافت، هندسی یا گلدار –کاغذدیواری میلیون‌ها راه برای افزودن تاثیر شخصیتان را به هر فضایی به شما ارائه می‌دهد.

هنگامی که نوبت به بررسی سبک مناسب کاغذدیواری برای خانه‌تان رسید، به دنبال پاسخ این سوال باشید :« خودتان چه سبک‌هایی از کاغذدیواری را می‌پسندید.»

چه رنگ‌ها، نقوش، تم‌ها یا بافت‌هایی شما ره به سمت خود جلب می‌کند؟ اگر به دنبال نمونه‌ای الهام‌بخش باشید، قطعا شانس آن را خواهید داشت که به کاغذدیواری مطلوبتان برسید. انجام تحقیق در اینباره به شما کمک می‎‌کند که تمام گزینه‌های موجود را ببینید و از استفاده آن‌ها به ذوق بیایید.

نکته تخصصی: مطمئن باشید که زمان کافی را برای پیدانمودن کاغذدیواری مناسب حس‌وحال خانه‌تان صرف می‌کنید. کاغذدیواری خانه شما ممکن است تنها برای مدتی کاربرد داشته‌باشد، بنابراین شاید شما بخواهید از خود روند جستجو نیز لذت ببرید.

تاثیر کاغذ دیواری : این اتاق غذا خوری روشن و رنگارنگ تنها به کمک انتخاب این کاغذدیواری گلدار و متالیک، زیباتر و چشمگیرتر شده‌است. اشارات رنگی مشکی و کله‌غازی با کاغذدیواری طلایی و قطعات چوبی اتاق به خوبی جور شده و این اتاق را در عین راحت بودن، شیک و دیدنی کرده‌است.

  1. نیازی نیست که کاغذدیواری غافلگیرکننده باشد.

اگر نقوش چشمگیر یا رنگارنگ قلبتان را تسخیر نمی‌کند، به گزینه‌های ملایم‌تری که به شما حس بهتری القا می‌کنند بیندیشید.

ممکن است یک کاغذدیواری با نقشی تکرارشونده یا یک الگوی انتزاعی در فضای شما طبیعی‌تر به نظر برسد، یا این که یک طرح ساده و بافت‌دار برای سبک شخصیتان مناسب‌تر باشد.

استفاده کاغذ دیواری ، هر اندازه که نمایان یا نامحسوس باشد می‌تواند تاثیری شگرف در خلق یک دکوراسیون منحصربفرد و زیبا در فضایتان داشته‌باشد.

 استفاده کاغذ دیواری بافت‌دار به هر اتاقی گرما، عمق و راحتی می‌بخشند. علاوه بر این، دیوارهای بافت‌دار حس لوکس بودن را به فضاهایی که بیشتر سنتی اند وارد می‌کنند.

این روزها، هزاران نقش هندسی زیبا وجود دارد که فضاها را امروزی و پرانرژی می‌کنند. اگر کاغذدیواری برای فضای مناسب انتخاب شود، طرح هندسی آن می‌تواند نشاط و سبکی به فضا ببخشد و حتی با وجود ملایم بودن رنگ یا نقش، به آن روح ببخشد.

انتخاب کاغذدیواری‌های تک‌رنگ و طرحدار می‌تواند طراحی اتاقتان را لوکس‌تر کند. استفاده از یک کاغذدیواری تک‌رنگ براق فضا را نمایشی‌تر کرده و به آن عمق می‌بخشد، چرا که نور بازتاب شده از سطح کاغذدیواری فضایی روشن‌تر و پربافت‌تر را ایجاد می‌کند.

نکته تخصصی: کاغذدیواری‌های تک‌رنگ تیره اگر در فضای مناسبی بکار گرفته‌شوند فضا را خیره‌کننده می‌گردانند. اتاق‌هایی با سقف‌های بلند، یا قطعات بزرگ و اتاق‌هایی که نور طبیعی فراوانی دریافت می‌کنند بهترین فضا برای بکارگیری این دست از کاغذدیواری‌ها می‌باشند.

تاثیر کاغذ دیواری : این کاغذدیواری کتان با رنگ خنثی به این فضای روشن و امروزی گرمی، هویت و احساس آسایش می‌بخشد.

3. کاغذدیواری همانند اثر هنری می‌تواند خاص باشد.

در گذشته، کاغذدیواری اغلب بعنوان یک زمینه در همه اتاق‌ها بکار می‌رفت و برای تاثیرگذاری روی تمام دیوارها اجرا می‌شد. امروزه، کاغذدیواری‌های دست‌ساز فراوانی ساخته می‌شوند که می‌توان از میان آن‌ها انتخاب نمود و راه‌های فراوانی برای اجرای ویژه آن‌ها در فضا وجود دارد.

پوشاندن یک دیوار منفرد با کاغذدیواری و استفاده از کاغذدیواری در آن مانند یک اثر هنری، یکی از آسان‌ترین و اثرگذارترین راه‌ها برای بیان یک پیام در فضا است. استفاده از کاغذدیواری بر روی یک دیوار منفرد، فضا را منحصربفرد و فریبنده می‌‌کند، همانند تاثیری که یک تابلوی نقاشی می‌تواند داشته‌باشد.

دیوارهای منفرد همچنین به شما این شانس را می‌دهند که در انتخاب کاغذدیواری شجاعت بیشتری به خرج دهید و به این ترتیب دیوار مورد نظر واقعا اثری شبیه به یک اثر هنری بر فضا خواهدداشت.

چه برای تمام دیوارهای فضا، چه برای بخشی از آن و چه برای یک ترکیب غیرمعمول، کاغذدیواری می‌تواند علاوه بر یک دیوارمرکزی برای فضا، یک طراحی منحصربفرد نیز به ارمغان بیاورد.

 

نکته تخصصی: برای انتخاب دیواری که قصد اجرای کاغذدیواری را روی آن دارید، دور ایستادن نسبت به فضا و نوشتن گزینه‌هایی که دارید کمک‌کننده است. زمان انتخاب دیوار مورد نظر –حتی وقتی که شاید بدیهی بنظر برسد- گزینه‌های متعددی وجوددارد. گاهی به خرج دادن خلاقیت در انتخاب دیوار می‌تواند خلاقانه‌ترین و منحصربفردترین فضاها را برایتان رقم بزند.

تاثیر کاغذدیواری : این فضای آپارتمانی کوچک پس از اضافه نمودن این کاغذدیواری با طرح طبیعت روی دو دیوار، سرشار از آرامش و رمز و راز شده‌است.

4.  استفاده کاغذ دیواری پاسخگوی فضاهای غیرمتعارف اند.

کاغذدیواری می‌تواند راهی عالی برای تبدیل یک اتاق کوچک، بدشکل یا غیرمعمول به یک فضای خیره‌کننده باشد. آیا شما هم یک کمددیواری، یک سرویس بهداشتی یا گوشه‌ای از خانه‌تان را مدنظر دارید که به کمی زیبایی نیاز داشته‌باشد؟

گاهی اوقات کاغذدیواری بیشترین تاثیر را بر فضاهای کوچک یا بدشکل می‌گذارد. علاوه‌براین، به کار بردن آن در یک بخش جذاب در خانه راهی ارزانقیمت برای افزودن کمی اعتبار به طراحی داخلیتان است و معمولا با یک یا دو رول کاغذدیواری می‌توان این روش را اجرا نمود.

تاثیر کاغذدیواری : این گوشه از اتاق‌خواب بهترین مکان برای بکار بردن کمی کاغذدیواری است. یک کاغذدیواری گلدار پرانرژی در این دیوار کوچک گوشه‌دار، محلی آرامش‌بخش و دعوت‌کننده را برای خواب خلق کرده‌است.

5-  استفاده کاغذ دیواری برای همیشه نیست.

همه ما داستان‌های ترسناکی را درباره خریدارانی شنیده‌ایم که روزها و هفته‌ها، هزینه زیادی را صرف جداکردن کاغذدیواری‌های چند ده ساله خانه جدیدشان کرده‌اند. این یکی از دلایل اصلی‌ای است که مردم از استفاده کاغذهدیواری در خانه‌هایشان صرف نظر می‌کنند.

اما استفاده کاغذ دیواری امروزی بسیار با نمونه‌های قدیمی خود که دیوار خانه‌های والدین یا اجدادمان را می‌پوشاندند (و به این راحتی جدا نمی‌شدند) متفاوت هستند.

کاغذدیواری‌های امروزی در کنار چسبی که برای چسباندن آن‌ها (و جدا کردن آن‌ها) بکار می‌رود، تغییر بسیاری کرده‌اند. این بدان معنا است که دیگر نیازی به نگرانی برای خانه‌تان یا صاحبان بعدی خانه‌تان نیست، چرا که چه توسط شما و چه توسط مالک بعدی، ا تلاشی اندک جدا می‌شوند و امکان طراحی مجدد فضا را به سادگی در اختیارتان قرار می‌دهند.

استخدام یک متخصص برای نصب کاغذدیواری، تاثیر زیادی در کیفیت نصب و رضایت شما از نتیجه کار دارد. یک نصاب حرفه‌ای تضمین خواهدکرد که دیوارهای به خوبی آماده‌سازی شوند و کاغذدیواری‌ها بادوام چسبانده شوند. به این ترتیب راحت جدانمودن کاغذدیواری نیز خودبخود تضمین می‌شود، چرا که ممکن است روزی بخواهید آن را جدا کنید.

اگر تصمیم دارید که کاغذدیواری را خودتان نصب نمایید، ممکن است به آماده‌سازی دیوارهایتان پیش از نصب کاغذدیواری نیاز داشته‌باشید. انتخاب چسب باکیفیت شانس پایداری کاغذدیواریتان را افزایش می‌دهد و همچنین جداکردن راحت‌تر آن را در صورت نیاز تضمین می‌کند.

استفاده کاغذ دیواریتاثیر کاغذدیواری : کاغذدیواری بکار رفته در این سرویس بهداشتی به ترکیبی عالی از سنت و نشاط دست یافته و حسی شادی‌بخش و زنده خلق نموده‌است.

  1.  استفاده کاغذ دیواری نیاز کمی به مراقبت دارند.

کاغذدیواری‌های معاصر دارای دوام بالا بوده و نیازی کمتر از آنچه ما تصور می‌کنیم به مراقبت دارند. سطح خارجی اکثر کاغذدیواری‌های خانگی از وینیل ساخته شده، بنابراین برخلاف نمونه‌های قدیمی بشدت بادوام و به راحتی قابل شستشو هستند. این به معنای آن است که آن‌ها ضدخراش، ضدپارگی و ضد لک هستند.

تاثیر کاغذدیواری : در این آشپزخانه کاغذدیواری رنگی فضا را تحت تاثیر قرار می‌دهد و یک باغ زیبا را در این فضای خانوادگی تداعی می‌کند. انتخاب چنین کاغذدیواری زیبا و چشمگیری هرگز به اندازه امروز آسان نبوده‌است، چرا که دیگر نگرانی خراش، لکه یا کنده شدن آن را در گذر زمان نداریم.

 

 

 

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: houzz