استفاده مفید از فضا در طراحی آپارتمان فوق العاده کوچک با دیوارهای چند منظوره

استفاده مفید از فضا در طراحی آپارتمان فوق العاده کوچک با دیوارهای چند منظوره

استفاده مفید از فضا در طراحی آپارتمان ؛ شرکت معماری MKCA به تازگی طراحی این آپارتمان فوق کوچک با متراژ 20 متر مربع را به پایان رسانده است. آپارتمانی که به گفته طراحان آن، مجموعه ای از دیوارهای چند منظوره است.

 

 

هنر و تجربه این تیم طراحی، در کنار بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا، باعث شده این آپارتمان بسیار کوچک به فضایی زیبا برای زندگی تبدیل شود. فضایی که در عین کوچکی تمام نیاز های ساکنین آن را فراهم کرده است

 

فضا های کوچک

 

این آپارتمان کوچک از سه قسمت اصلی تشکیل شده است : یک ورودی کوچک، یک اتاق و سرویس بهداشتی . همان طور که در تصویر بالا می بینید، در ورودی کوچک این آپارتمان کابینتی برای نگه داری وسایل تعبیه شده است. در چنین فضای کوچکی حتی یک سانتی متر را نباید هدر داد.

 

 

پس از ورودی شما وارد اتاق می شوید. اتاقی که قرار است آشپزخانه، اتاق نشیمن، غذاخوری و اتاق خواب باشد. آشپزخانه این آپارتمان کوچک که متشکل از یک مجموعه کابینت سیاه رنگ است، تنها قسمت تیره این آپارتمان است. یک گاز رومیزی و سینکی کوچک تنها تجهیزات این آشپزخانه مینیاتوری هستند. طراحان این آپارتمان به منظور استفاده حداکثری از فضا، ارتفاع کابینت ها را تا سقف امتداد داده اند. رنگ سیاه این کابینت ها نه تنها به یک نقطه کانونی در این ساختمان کوچک تبدیل شده، بلکه با این اختلاف رنگ فضای آشپزخانه از سایر فضاهای خانه مجزا شده است

 

 

فضای نشیمن که متشکل از یک کاناپه و یک صندلی است، درست کنار آشپزخانه قرار گرفته است. در سمت دیگر آشپزخانه فضایی پز از کابینت به رنگ سفید را مشاهده می کنید که کاربردهای مختلفی را دارد.

 

 

تلویزیون روی دیوار انتهای اتاق نصب شده است. با این کار از دیوار خالی کنار پنجره به بهترین شکل استفاده شده است. همچنین نور آفتاب مشکلی برای تماشای تلویزیون ایجاد نمی کند. یک میز کوچک در کنار مبل فضای نشیمن قرار گرفته است که می توان از آن به عنوان میز جلو مبلی و در صورت نیاز نیمکتی برای نشستن استفاده کرد.

 

 

دیوار کابینتی سفید رنگ، با طراحی منحصر به فرد، نقش کمد لباس، کتابخانه، میز تحریر و ناهارخوری و محل نگه داری کامپیوتر را همزمان بازی می کند. میز کشویی به عنوان میز تحریر و میز ناهار خوری قابل استفاده است.

 

 

در کنار کابینت های سفید، کمد چند منظوره دیگری قرار دارد. بخض اصلی فضای این کمد به یک تخت تاشو و کمجا اختصاص پیدا کرده است. در قسمت بالای تخت چند طبقه برای نگه داری وسایل و همچنین فضایی برای نورپردازی طراحی شده است. چند قفسه در دار برای نگه داری وسایل، و یک طبقه بالای تخت برای قرار دادن وسایل ضروری و دکوری در نظر گرفته شده است.

استفاده مفید از فضا در طراحی آپارتمان

 

 

استفاده مفید از فضا در طراحی آپارتمان
استفاده مفید از فضا در طراحی آپارتمان

در قسمت انتهایی اتاق و در کنار تخت، کمد دیگری برای نگه داری لباس ها در نظر گرفته شده است. یک آینه بزرگ در قسمت داخلی درب کمد نصب شده است و طبقاتی برای نگه داری وسایل نیز در نظر گرفته شده است.

 

عکس 12

 

این آپارتمان فوق العاده کوچک یک سرویس بهداشتی بسیار کوچک نیز دارد که در قسمت پشت آشپزخانه قرار دارد. استفاده از کاشی های سفید برای دیوارها فضا را بزرگ تر نشان می دهد. انتخاب کاشی های مشکی و طراحی چند طبقه کوچک به همین رنگ، باعث ایجاد کنتراست در فضا شده است.

در پلان این آپارتمان کوچک مشاهده می کنید ابعاد و اندازه ها کاملا ارگونومیک و با توجه به کاربری های فضا در نظر گرفته شده است و ساکنین این خانه، در هنگام استفاده از دیوارهای چند منظوره آن با یکدیگر تداخل نخواهد داشت.

 

 

 

برگرفته از: contemporist