استفاده خلاقانه از نورگیر سقفی نوآورانه در طراحی داخلی ، نور را به هر اتاقی خواهد آورد

استفاده خلاقانه از نورگیر سقفی نوآورانه در طراحی داخلی ، نور را به هر اتاقی خواهد آورد

استفاده خلاقانه از نورگیر سقفی نوآورانه در طراحی داخلی ، نور را به هر اتاقی خواهد آورد ؛ چه میشد اگر میتوانستید یک پنجره سقفی به زیرزمین و یا هر اتاق دیگری که امکان بهره‌گیری از نور خورشید را داشت، اضافه کنی؟ در حال حاضر این امر توسط شرکت coelux ، امکان پذیر شده است. این سیستم نورپردازی که برنده جایزه نیز شده است، از نانوتکنولوژی برای بازتولید نور خورشید بهره میبرد، که به طرز شگفت انگیزی واقعی به نظر میرسد. درست است؛ چیزی که شما در این تصاویر می‌بینید نور مصنوعی است.

یک شرکت ایتالیایی با همین نام، سه نوع از این لامپ‌ را ارائه می‌کند، که بر اساس زاویه‌ای که نور لامپ LED به اتاق می‌تابد، عمل می‌کنند. لامپ CeoLux 60 مانند نور مستقیم مناطق استوایی عمل می‌کند، CeoLux 45 نور متعادل مدیترانه‌ای را شبیه‌سازی می‌کند، و CeoLux 30 نوری شبیه به نور پنجره در کشورهای شمالی اروپا را می‌تاباند که گرم‌تر است و زاویه افقی‌تری دارد.

coelux2

طبق گفته مؤسس شرکت CeoLux و استاد دانشگاه: ” CeoLux یک پروژه تحقیقاتی است که در دانشگاه Insubria در کومو ایتالیا انجام شده است و اتحادیه اروپا حمایت مالی این پروژه را بر عهده دارد. علم و تکنولوژی، همچون هنر، امکان بازتولید واقعیت و بکارگیری قوانینی را فراهم می‌آورند که ما معتقدیم تنها به طبیعت مربوط می‌شوند.

علاوه بر روشن کردن خانه‌ها ، CeoLux کاربردهای متعددی در معماری فضاهای تجاری دارد؛ تصور کنید برای مثال در مکان‌هایی مانند: پارکینگ‌ها، ایستگاه‌های مترو ، موزه‌ ها، بیمارستان‌ ها، آپارتمان‌ ها و مراکز خرید می‌توان از این تکنولوژی استفاده کرد. شما علاقمند به روشن کردن کدام فضای منزل خود هستید؟

استفاده خلاقانه از نورگیر سقفی نوآورانه در طراحی داخلی
استفاده خلاقانه از نورگیر سقفی نوآورانه در طراحی داخلی

coelux4  coelux5

coelux6

 

منبع: freshome

 

گردآوری و ترجمه در تحریریه پویانو| علمی

 

در رابطه با این مطلب بیشتر بخوانید:

اصول نورپردازی خانه

نور مناسب برای اتاق خواب منزل

ایده های بسیار جالب برای طراحی نورپردازی اتاق خواب

 

پویانو را در اینستاگرام دنبال کنید

به کانال تلگرام پویا نو بپیوندید